Axial scx10 honcho van TimV

Bedankt :)

Hier even een paar foto's van mijn auto "in the field".
Linkse auto in de rij:
Foto0316.jpg

Links in beeld, een zéér stijle heuvel met slechte grip. Na 30 minuten sukkelen zo goed als boven geraakt. En achteraf bleek dat alleen maar honcho's met standaardbanden op die heuvel raakten :banana:
Foto0319.jpg

Weer een helse beklimming, op dit punt stond ik nog beneden, toen ik Stef (onderste persoon) ingehaald had, was het mijn beurt (te voet) om naar boven te klimmen:
Foto0329.jpg

Eens boven geraakt, moest ik op adem komen :wink:
dscf3469640x480.jpg

ziet er tof uit... Zou zelf voor wat minder knal kleuren zijn gegaan op de mijne maar zeker mooi spul...

(ik zou voor donker rood zijn gegaan ala "the invincible" van topgear;P)

Voor mijn vering even een nieuw systeem bedacht. Dit is echt vééééééél beter dan mijn oud systeem. Ik heb mijn auto op mijn testmuurtje gezet. En hij blijft staan :D :D :D Ik denk wel dat ik 0,5 cm in zijwaartse hoogte kwijt ben, maar euhm, mijn flex is van 11cm naar 16cm gegaan :yes:

Foto's:
Flexibele kant 1:
flex%201%20kant%20af.JPG

Flexibele kant 2, mijn voorwiel raakt mijn kap net niet. Ook niet als ik maximaal links naar maximaal rechts draai:
flex%202%20kant%20af.JPG

Normaal neergezet, maar ik ga mijn achterveer misschien nog een klein beetje stijver zetten.
normaalstand%20flex%20af.JPG

Vering volledig ingedruk:
ingedrukt%20flex%20af.JPG

Volledig uitgeveerd:
uitgedrukt%20flex%20af.JPG

Even een foto van mijn oud systeem, maar dan heb je een beter idee van de winst in flex: (Vroeger kon in maximaal tot op het blikje, nu nog steeds tot op de lipo doos :))
achtermodificatie-16cm%20%3D%2B4%2C5cm%20winst.JPG

Even een vraagje aan al diegene die ook een honcho hebben, kunnen jullie eens kijken wanneer je honcho omvervalt?

Dit is de uiterste stand waarin mijne nog blijft staan. Net iets meer dan 1 blikje onder het achterwiel (dus tussen de 11,5 en de 12 cm) en 1 blikje met een AA batterij onder het voorwiel (dus 13cm):
max.%20schuin.JPG

=>- Bonusfoto's ;)
Hier zie je dus nog maar eens wat de winst is van mijn nieuw veringsysteem:
Links:
dubbelflex%202.JPG

Rechts:
dubbelflex%201.JPG

Waarschijnlijk ligt dat aan mijn doosje met elektronica die hoog en droog boven mijn motor hangt. Ik kon voor de schokdempersmodificatie ook niet zo schuin rijden.
Als ik een geschikt doosje vind om mijn elektronica te plaatsen waar de ontvangersdoos van axial hing (heb ik weggedaan) dan leg ik mijn elektronica daar.
Dan zal mijn zwaartepunt waarschijnlijk lager liggen en kan ik terug schuiner rijden.

Of ik doe het anders. Een doosje waar de lipo nu ligt en mijn lipo lager leggen zoals jij dat gedaan hebt ;)

Natuurlijk zullen gewichten in de banden ook wonderen doen :D

ik ben er inmiddels achter gekomen dat erg veel flex ook niet altid wonderen kan verrichten.
met met servo relocatie naar het chassis en de panhadbar ben ik wat flex aan de voorkant verloren. maar ik vind mijn wagen er niet slechter op rijden.

mijn grote wielen geven mij ook een hogen zwaartepunt,
Ik heb mijn accu dmv een beugelje in het midden op het chassis gemonteerd, vlak voor de spur gear.

verdere electronica voorop

ogcb9i.jpg

Laatst bewerkt:
Zoals beloofd, de detailfoto's
Mijn auto valt even snel omver als voorheen.

Bevestiging voor-vering, de 2 schroeven die in de bovenkant van het witte plastieken plaatje zit, zit in de plaats waar de schokdemper origineel in moet:
P1010132.JPG

Bevestiging achter-vering, zit in een vrij gaatje in mijn chassis:
P1010133.JPG

Flexfoto vooraanzicht:
P1010134.JPG

Flexfoto achteraanzicht:
P1010135.JPG

Met de kap er op:
P1010137.JPG

P1010136.JPG

Even ter illustratie waarom ik mijn vering schuin zet:
verschil%20veerslag.png

Gisteren is mijn doosje helemaal gesneuveld. Er zaten al 2 scheuren in, maar heb nog 1 meeting kunnen doen. En die 1 koprol thuis was het net de druppel die het doosje verder scheurde :lol:

Dan maar ineens doosje eraf, batterij lager hangen voor een lager zwaartepunt en een nieuw doosje zoeken voor de elektronica.
Oude plaats waar de lipo lag:
Oude%20batterijhoogte.JPG

En dit is de nieuwe plaats:
nieuwe%20batterijhoogte.JPG

Nu nog de zwaarste taak: een doosje vinden dat op de plaats kan waar mijn lipo origineel lag :?

Ik heb nog een doosje dat net niet tussen de 2 bodysteunen past. Misschien dat ik het doosje er net achter plaats.

Ik zal het morgenvroeg wel uitdokteren.

zon bakje kun je op ebay vinden. zoekterm "project box"

dan zie je allerlei zwarte plastic bakjes die je dicht kunt schroeven, in diverse afmetingen..

Bedankt voor de tip, maar mijn doosje staat al gemonteerd.
Als dit doosje stuk gaat (is 3 keer zo dik plastiek, dus ik betwijfel dat), dan koop ik zo'n doosje.

Kheb een filmpje gemaakt, is nu aan het uploaden. Straks post ik die dus :D

Mijn nieuwe wielen zijn binnen.

Foto's:
nieuw_wiel_voor.JPG

nieuw_wiel_flex.JPG

(Bumper staat er nog niet opnieuw onder.)

Dinsdag steek ik mijn plaklood in de wielen en woensdag komen er nieuwe schokdempers onder.
Dan zou normaal gezien het zicht nog iets beter zijn.

Ook wordt woensdag de voorste as iets meer naar voor gebracht. De wielbasis wordt een beetje langer.
Het kapje zal dan bijgeknipt worden, want de wielkast is net te klein.
Moest er woensdag nog tijd over zijn, dan steek ik mijn "binnenkant van de wielkast" er in die ik van lrf heb gekregen.

En dan nu de vraag, weet er iemand welke van de 2 richtingen juist is?
De wielen op de vooras of die op de achteras?
Er staat geen rotation pijl op...

draairichting

Vooras is juiste montage voor optimale tractie bij vooruit rijden bij richtinggebonden profielen. Vooral merkbaar bij losse ondergrond: effect is minder snel ingraven en betere water- / vuilafvoer. (Zo is het in ieder geval bij 1:1 banden, zie gemonteerde trekker-/tractorbanden)

Ondertussen begonnen met het maken van een persoonlijke nummerplaat.

Ziehier een previeuw:
(De letters I, M en cijfer 9 heb ik zelf gemaakt :banana: )

EuropeseNummerplaat.bmp

Nu nog juist 4 vijsjes/boutjes tekenen in de bevestigingsgaatjes en afdrukken in volgende afmeting: 5,2cm lang en 1,1cm hoog.
Het afdrukken op schaal zal het moeilijkste van de operatie zijn volgens mij 8-)

Back