Vandaag begonnen met een eigengemaakte conversie om er dikke 2.2 wielen onder te kunnen zetten. Ook om de oploophoek (of approach angle) te verbeteren. + Zelf een ontwerp gemaakt om de achteras te voorzien van een 4 link.
Knutseluurtje is nu voorbij, mede doordat die wiskundige bol hier niet goed kan meten :lol:
In ieder geval,
de operatietafel:
net klaar met de 3link van achter op de vooras te hangen. Hierdoor komt de as zo'n 1,5cm meer naar voor.
Een cluse up. Let op de veren, deze staan nu wel héél schuin.
Binnenkort als de "juist" veren binnen zijn, worden ze terug op de originele bevestigingspunten vast gemaakt, dan ben ik van dat "vuil" wit stukje plastiek af.
De voorste 2 links hergebruikt voor achteraan. In plaats van normale rechte rodends heb ik die gebogen rodends er op gezet. Hierdoor is de link langer geworden. De voorste link is nu net iets langer als de achterste originele link. (Komt beter uit met mijn kapje als de 2.2 moab banden er onder komen.)
En dan nu het moeilijkste gedeelte. Uitzoeken waar ik die 2 andere links moet bevestigen.
Helaas heb ik het heel snel gevonden. Eerder door een ander probleem op te lossen in plaats van te zoeken naar een bevestiging.
Als je dat stukje plastiek van de achter 3 link weghaalt, zitter er 2 lange m3 vijzen door de as die je niet meer vast kan zetten.
Zoek, ... zoek, ... GEVONDEN
En het simpele eraan is: aan deze 2 rodends kan ik mijn links vastmaken. Helaas heb ik dit nog niet kunnen verwezenlijken doordat de voorgefabriceerde metalen "bling bling" links die ik al eerder heb laten zien toch net te lang zijn zeker.
Kheb er precies naast gemeten
Helaas is "papa" niet thuis en heeft ie de ijzerzaag mee.
Dus zal voor zondagnamiddag worden.
Sebiet eens proberen de nummerplaat deftig af te drukken.
Later meer :-D .