Axial scx10 honcho van TimV

(triplepost :shock: :o :? :roll: )

Vijsje bijgetekend, wat gedetailleerd ben ik toch :lol: :
EuropeseNummerplaat.bmp

Daarna gereduceerd naar de grootte dat ik nodig heb:
nummerplaat_waregrote.png

Daar gaan mijn details...
Je zijn de vijs wel (ongeveer), zo dat grijs stipje, maar je ziet niet of het een bout is, een kruisvijs of een platte vijs...

Effe een update doen.

Wat ik ondertussen al heb klaarliggen voor montage:
=> Ik heb al 2 nummerplaten, 1 voor de voorkant en 1 voor de achterkant. Nog juist een klein stukje L-vormig plastiek in metaalkleur spuiten (voor de bevestiging van de achternummerplaat) en dan die 2 monteren.
=> 4 nieuwe wielen onder men ride zetten.
=> 2 van de 3 links voor mijn vooras verschuiving zijn al gemaakt, nog juist de 3de doen
=> Kapje een ietsie pietsie meer de voorwielkast uitknippen zodat mijn groter wiel er in past (lees, niet tegen het kapje schuurt).
=> 4 schokdempers van conrad waarvan de afmeting niet klopt. Al een e-mail naar conrad over gestuurd. (Ik krijg zo snel mogelijk antwoord :roll: )
=> ledjes voor de verlichting (welke blijft nog effe een verassing (oeps :oops: , tmoest verrassing zijn :lol: )
=> weerstandjes voor de ledjes (net onder de middag gaan halen 8-) )
=> en als laatste, het grootste deel van de elektronica voor de "verschillende kringen" aan en uit te sturen (op het moment zou ik het al als alles aan, alles uit, kunnen aansluiten)

Nog veel werk voor de boeg. En je komt altijd tijd te kort hé :?
Waarom gaat de klok toch zo snel vooruit :evil:

Swat, morgenvroeg komen er foto's :!:

Vandaag begonnen met een eigengemaakte conversie om er dikke 2.2 wielen onder te kunnen zetten. Ook om de oploophoek (of approach angle) te verbeteren. + Zelf een ontwerp gemaakt om de achteras te voorzien van een 4 link.

Knutseluurtje is nu voorbij, mede doordat die wiskundige bol hier niet goed kan meten :lol:
In ieder geval,
de operatietafel:
net klaar met de 3link van achter op de vooras te hangen. Hierdoor komt de as zo'n 1,5cm meer naar voor.

operatietafel.JPG

Een cluse up. Let op de veren, deze staan nu wel héél schuin.
Binnenkort als de "juist" veren binnen zijn, worden ze terug op de originele bevestigingspunten vast gemaakt, dan ben ik van dat "vuil" wit stukje plastiek af.

vooras%20opgeschoven.JPG

De voorste 2 links hergebruikt voor achteraan. In plaats van normale rechte rodends heb ik die gebogen rodends er op gezet. Hierdoor is de link langer geworden. De voorste link is nu net iets langer als de achterste originele link. (Komt beter uit met mijn kapje als de 2.2 moab banden er onder komen.)

2%20van%20de%204%20achterlink.JPG

En dan nu het moeilijkste gedeelte. Uitzoeken waar ik die 2 andere links moet bevestigen.
Helaas heb ik het heel snel gevonden. Eerder door een ander probleem op te lossen in plaats van te zoeken naar een bevestiging.
Als je dat stukje plastiek van de achter 3 link weghaalt, zitter er 2 lange m3 vijzen door de as die je niet meer vast kan zetten.
Zoek, ... zoek, ... GEVONDEN 8-)

plaats%20voor%20de%203de%20en%204de%20link.JPG

En het simpele eraan is: aan deze 2 rodends kan ik mijn links vastmaken. Helaas heb ik dit nog niet kunnen verwezenlijken doordat de voorgefabriceerde metalen "bling bling" links die ik al eerder heb laten zien toch net te lang zijn zeker.
Kheb er precies naast gemeten :oops:
Helaas is "papa" niet thuis en heeft ie de ijzerzaag mee.
Dus zal voor zondagnamiddag worden.

Sebiet eens proberen de nummerplaat deftig af te drukken.

Later meer :-D .

De custom made 4 link is af.
Ik heb in plaats van een stuk van mijn al gemaakte links te doen gewoon 2 stukjes bijgemaakt. Dit stukje is voor de 2 buisjes van de 3de link te verlengen.
De 2 gemaakte stukjes heb ik al een plaatsje gegeven in de toekomstige planning voor iets anders.

Hier zie je een overzicht van de 4 link:

4link%20overzicht.JPG

Ik heb in 1 van de 2 einden een bocht moeten maken. Anders als je de travelweg van je as naging werd dit beperkt doordat 2 links tegen elkaar kwamen.

Dit is het gebogen stukje:

ander%20zicht%20laatste%20stuk%20gebogen.JPG

Hier zie je waar zonder de bocht de 2 links tegen elkaar kwamen (nu is er een spatie van + 2mm):

laatste%20stuk%20gebogen%2C%20anders%20raakt%20andere%202%20link.JPG

De as ver naar beden gedaan (of het chassis ver naar boven gedaan):
Nog steeds niets dat elkaar raakt.

P2050131.JPG

De maximale travelweg van de as eens uitgeprobeerd (met andere woorden de flex dus :lol:):

max%20flex%20met%20de%204%20link%20zonder%20veren.JPG

Als de schokdempers van conrad binnen zijn worden die gemonteerd, de 2.2 moab wielen eronder en een klein stukje van de kap knippen zodat het wiel vooraan niets raakt.
Daarna een nieuwe bumper maken!
Dan de verlichting...

En dan denk ik dat we rond zijn, voor een beperkte tijd :mrgreen:

Nu de nummerplaat eens proberen...

Faal, net de inkt op...
Hier is het resultaat blauwloos :lol:

nummerplaat%20faal.JPG

Maar der is toch goed nieuws.
Het is van de 1ste keer gelukt om de lengte op exact 5,2cm af te stellen :mrgreen:
Perfect op schaal 1/10 dus.

Maar je ziet op de foto wel (kijk naar de onderste nummerplaat) dat de gleuf in het vijsje dus wél zichtbaar is, joepie 8-) :D

Nog niet, normaal gezien verhuis ik mijn servo naar het chassis nu maandag of dinsdag.
Kzal nog wel iets laten weten.

lijkt me alleen niet echt een practische plek... Onder de cage lijkt me handiger werken als je je band moet wisselen...

Verder wel sexy...

Ik had er ook aan liggen denken om in plaats van naar boven, naar beneden te doen, maar toen kwam ik er op neer, dat het dan in de "hit-zone" hangt.

Als ik ergens af zij, neem nu een treede als voorbeeld, kan ook een rots zijn, of een dikke tak, of een hoge wortel, noem maar op, dan hangt de nummerplaat naar beneden ver achter mijn laatste punt van het wiel. Als ik dan over het obstakel schuif, dan breekt mijn nummerplaat af :(

maar hij zit nog steeds een eind boven de pompoen aan de achterkant... dus dat zou niet echt een probleem moeten zijn, maar jij hebt een beter zicht op de clearance issues...

Ik voel een scharnier in onze toekomst;)

EDIT: Of anders boven aan de cage tegen de kabine aan? of misschien aan de zijkant op een soort framepje zodat hij links/rechts van de opening zit?

@FireFrenzy en Haastnooit,

De nummerplaat is 5,2cm lang. Deze is écht te breed om naast te kooi of ergens anders te hangen.

De nummerplaat is schaalgetrouw.

Kijk maar naar deze foto:
201102041115-1_oude-nummerplaat-meteen-terugsturen-bij-ontvangst-europese.jpg

De nieuwe europese nummerplaat is schandalig lang...

Back