AXN Floater-Jet: Geschikt voor een beginner?

• Topicstarter Topicstarter Jeffrey432
  • Startdatum Startdatum
Ik vind een nieuw draadje puur over het bouwen gemakkelijk.
Nu heb ik op diverse fora duizenden postings door moeten werken met 99% geouwehoer en 1% zeer nuttige informatie.
Maar sommige cruciale informatie zoals roeruitslagen heb ik nog niet gevonden.
De bouwtijd op zijn Chinees is 20 minuten.
De bouwtijd op mijn manier is 2 uur.
Alle draadjes doornemen is zeker 5 uur, dat is niet in verhouding.
Ik start dus een draadje onder elektrovliegtuigen onder de naam "Clouds Fly".
Dit toestel is niet alleen interessant voor beginners.

Groeten Willem
:thumbsup: Die ga ik dan zeker volgen.
Wordt trouwens m'n eerste fixed wing. zodra er weer voorraad is ga ik er 1 bestellen. Handig als je dan weet wat je zoal mee kan bestellen. Zowel evt. spares of parts ter verbetering.

Ik zou bijbestellen:

Accu 3S2000 Mah (of 2?)
Als je een ontvanger nodig hebt de Corona synthesizer dual conversion is uitstekend, voor iets meer als 15 euro.
Reserve servo's 9 gram
kwiklinks 1 mm
Vaste propmount 3mm
Eventueel prop EMP 6x4

En vraag of ze er een volledige factuur bij doen!
Voorkomt een hoop problemen bij de douane.
(en met een grote doos wordt je er eerder uitgepikt)

Zie het verslag van de maiden onder elektrovliegtuigen.

Groeten Willem

Ik zou bijbestellen:

kwiklinks 1 mm
Vaste propmount 3mm

En vraag of ze er een volledige factuur bij doen!
Voorkomt een hoop problemen bij de douane.
(en met een grote doos wordt je er eerder uitgepikt)
Bedankt Willem, erg nuttig!
-Alleen waar vindt je de kwiklinks 1mm.? Bij HC krijg je er vele voorsgechoteld maar er staat vaak geen maat bij. Googlen bracht me niet verder dan RCTechnics en daar is de kleinste kwiklink 2mm.
Ook van de 3 mm. propmount graag een link. Het liefst bij HC.
-Die volledige faktuur, heb je daar het correcte bedrag op laten zetten?
-Door de AXN floater zit je natuurlijk al vast aan een redelijk grote doos.

Hobby city verkoopt deze:
Hobbycity Online R/C Hobby Store : Pushrod Snap-On Link 144pc 1,1.4,1.6,2.0mm $7.95
Hier heb je er 144 stuks voor 8 usd

Of hier wat duurder, 10 stuks voor 1 usd
Hobbycity Online R/C Hobby Store : Nylon Snap-Click style clevis 10pc $1.00

Werken prima
Pushrod haaks ombuigen, de nylon snap on click houd hem op zijn plaats (maar krijgt geen belasting)

Propadaptor
http://www.hobbycity.com/hobbycity/...ter_w/_Alu_Cone_M5x3mm_shaft_(Grub_Screw_Type)
Deze kun je lijmen met loctite (motoras van Cf heeft al een vlakke kant, dus ideaal)
Of deze universele
http://www.hobbycity.com/hobbycity/...aft_adapter_to_suit_3.0mm_motor_shaft_(collet)
Voordeel van deze is makkelijke montage, nadeel bij een propwisseling komt de hele adaptor vaak los.

Wat factuur betreft, lager bedrag wordt meestal geaccepteerd.
Probleem als er geen factuur is een hoop extra werk en tijd (koste bij mij 10 dagen extra)

Groeten Willem

Laatst bewerkt:
Aah klasse Willem,

Bedankt voor je extra moeite om de verschillende links te posten:worship:

Om een praktijkvoorbeeld te hebben, welk percentage v/d werkelijke prijs heb jij toentertijd laten vermelden?

Ondertussen ben ik a/h twijfelen geslagen. Regelaar, lipo en misschien de motor heb ik al. De kosten v/e AXN plus wat extra materiaal, de verzendkosten (EMS express), douanekosten en het wachten op zowel voorraad als reistijd, afgezet tegen een Easystar romp voor een tientje of zes uit Duitsland o.i.d.:confused:
Die paar prutservo'tjes en links kan ik hier ook kopen. Het enige nadeel is dat ik de boel zelf moet installeren en zelf de ailerons moet snijden.
Was de AXN nu op voorraad en de Spektrum RX ook, dan was het wellicht een ander verhaal maar ik wil eigenlijk vandaag of morgen bestellen en dan niet de rx ergens anders vandaan moeten halen.
Ik moet nog eens een nachtje slapen en even goed rekenen wat nu het snelst en voordeligst is. Als beginnend plankvlieger zonder echt voorkeur, als het maar leuk vliegt en bij een crash niet gelijk in tienen ligt, kan ik ook denken, weet je wat, ik koop een Swift voor een paar tientjes, de benodigdheden, en halverwege volgende week sta ik te vliegen; klinkt zorgeloos:cool:

Bij mij had Hobbycity dus helemaal geen goede factuur bij de zending gedaan alleen een bon o.i.d ,met "hobby parts 32 USD"
Dit pikt de douane dus niet.
Bij voorgaande zendingen van Himodel zat een nette factuur met alle artikelen, en een bedrag voor elk artikelop waarde van circa 30% van wat ik betaald had en ooit problemen daarmee gehad.

Je moet het natuurlijk zelf beslissen.
EZ* is een goed toestel met goede reservedelen service.
Clouds Fly is een wat getroomlijnder toestel maar geen service.

succes Willem

Wederom bedankt Willem!

De kogel is nu wel definitief door de kerk. Het wordt een Swift II. Swift uit NL, Rx uit UK en wat los klein spul vanuit HK. Geen vertraging/douane en niet duurder dan een AXN uit HK. Nogmaals dank en nog veel plezier met de AXN ;-)

Ik weet niet hoe geschikt de swift is voor beginners, hij is maar half zo groot als de CF of de EZ* dus ik denk wel wat wendbaarder en lastiger te vliegen.
Maar in ieder geval succes ermee!

Groeten Willem

Dank je Willem,

:offtopic:...dat weet ik dan weer; prima geschikt voor beginners. En als 'iedereen' gelogen heeft zullen die twee 'vrienden' van me serieus aan de bak moeten:mrgreen: Voor mijzelf zie ik geen problemen. Het zal wel meevallen als je heli's gewend bent + een aantal vlieguren op de sim ;-) En mocht het voor mij toch problematisch worden dan is zo'n dingetje zo gekocht. Voor het geld v/e swift II kan je net een paar bladen voor een 500EP heli aanschaffen :razz:

Swift II:
Gewicht: 300 - 320 g
Spanwijdte: 810 mm
Lengte: 520 mm

vandaag twee van deze toestelletjes besteld. Een voor een vriend van me, de ander voor mijn (sinds twee dagen) vrouw :p

Nu vraag ik me alleen af of jullie ervaring hebben met het kleuren van het foam? Ik wil als verassing eigenlijk de stickers erafhalen en er wat roze op aanbrengen met evt wat grappige stickertjes.
Iemand dus ervaring met verven/spuiten van de FJ/CF?

vandaag twee van deze toestelletjes besteld. Een voor een vriend van me, de ander voor mijn (sinds twee dagen) vrouw :p

Nu vraag ik me alleen af of jullie ervaring hebben met het kleuren van het foam? Ik wil als verassing eigenlijk de stickers erafhalen en er wat roze op aanbrengen met evt wat grappige stickertjes.
Iemand dus ervaring met verven/spuiten van de FJ/CF?

Er is ook en andere draadje voor het bouwen van dit toestel zie:
clouds-fly-alias-axn-floater-jet-manual
misschien hoort dit er ook in thuis .
Daar had je ook kunnen lezen dat ze binnekort in nederland te verkrijgen zijn.

I gebruik Multiplex Primer om voor te bewerken en dan gewone acryl spuitbus ( enkele kleuren haal ik bij de Action is goedkoop)

Laatst bewerkt door een moderator:
ca scharnieren zijn die schanieren uit je eerste link, doe je vasttzetten met dunnen seconde lijm, werkt prima;)

ca scharnieren zijn die schanieren uit je eerste link, doe je vasttzetten met dunnen seconde lijm, werkt prima;)

Ja,ok maar je mag toch helemaal niet met seconde lijm op epo lijmen.
maar kun je ff een link geven van de goede lijm(zou heel fijn zijn):confused:

o, ja liefst niet de duurst(maakt mij niet uit hoe lang ik moet wachten

Laatst bewerkt:
je hebt ook foam safe secondelijm, ik gebruik zelf die van zap, kost wel wat maar is super goed! dit is zapn pt-25

Back