Dit is de originele mechanische regelaar zonder de servo. Ik heb een esc geplaatst, maar om het wat authentiek te houden, zet ik deze dingen er mss nog ergens op. Eens gezien in een bouwverslag en vond dat wel een leuk idee. Niet functioneel, maar om het completer te maken. Ik zie nog wel hoe dat kan worden dan.
Bij de aandrijving mankeerde een dogbone aandrijf as, een drive cup en wat lagerbussen aan 1 achterwiel.
Ik maakte een dogbone door een bestaande (van een buggy die ik liggen had nog) in 2 te zagen en de stukken te verbinden met een buisje. Ik gebruikte metal epoxy om ze te lijmen. Heel sterk en qua vorm heel dicht bij de originele:
Ik heb trouwens gezocht naar een dogbone, maar de kortste die ik vond op ebay, ali enz, waren nog te lang.
Even tussendoor een dry fit van het geheel, de achterwiel hangen nog niet vast:

De antenne is heel oldschool, zo dune buggy stijl. Zo zat het er ook op. De bumper is een alu staafje. Origineel lijkt het mij op foto's een kunststof staafje te zijn. Alu zou niet echt functioneel zijn, maar ik ga toch niet rijden met deze.
Dan de drive cups: redelijk lang zitten zoeken op ebay en dergelijke. Alle afmetingen staan er nooit bij en het centrale gat was altijd te groot. Kost niet veel, dus proberen waard. Het duurde een maand denk ik voor ik ze kreeg (vanuit china denk ik, altijd een gok), maar ze waren alsnog te groot voor de dogbones. Paste wel, maar ze zaten er los in, binnendiameter te groot. Het leek er niet op.

Je ziet ook de brons of messing glijlagers die aan de assen van de wielen zittten. Zo mankeerde ik er dus 2. Deze kon ik wel makkelijk vervangen door rollagertjes met flens. IK heb deze gecombineerd met de originele rollagers. Not done in een veelgereden model, maar wilde zoveel mogelijk origineel houden hier.

Ontevreden met de aankoop heb ik dan maar een drive cup gemaakt van nul. Draaibankgewijs, zagen, vijlen boren. Geen foto's van, maar ging eigenlijk nog wel vlot. Al is het klein. Was er erg tevreden mee! Je ziet het rollagertje met flens op de wielas zitten. De gleuven moesten hier nog gezaagd en gevijld worden.
De wielas zit dus vast in het wiel en deze wordt vastgehouden op het chassis, door die drive cup te bevestigen met een stelschroef. Origineel, nog nooit gezien. Niet erg handig om te monteren.
Hier de costum achteraandrijving dus:
Ik kon die onderdelen zwart maken om ze minder te laten opvallen, maar ik vind het wel ok dat het net wel opvalt voor de aandachtige kijker.
Nadat dit gebeurd was, kon ik eens testrijden met het chassis! Ik vind het een erg mooi chassis. Maar met de starre achteras, crappy vering en geometrie die erg ouderwets is, rijdt het verschrikkelijk. Er zit slag in een achterwiel, 1 van de voorbanden is erg vervormd wat ook op slag lijkt enz. Ik vond niets van voorbanden als mogelijke vervanging. Zelfs de tamiya rough rider banden zijn anders van maat. Ik vind het belangrij dat het chassis technisch in orde is en kan rijden. En ik vind dat een auto moet rijden, maar deze zal toch voor de showroom zijn. Te fragiel en en gewoon verschrikkelijk en eigenlijk niet zo leuk om mee te rijden...
Ik werk nog aan een body van een kever (een beetje sand scorcher achtig resultaat wellicht). Er komt nog een deksel op de radiobox. Later wellicht meer...