B17-C : de 'test flight !!!'

Ha die Frank!!!

Even een powerbox vraagje.
Hoe werkt de aan en uit schakelaar.
Ik krijg hem niet uit.
Raar maar waar.
Laat maar oeps foutje!!!!! :oops:
Hij doet het.
Wat een vliegbeeltje!!

Groeten Han.

je drukt op het eerste knopje en blijf drukken. Als het rode ledje aangaat druk je een voor een op de andere 2 tot beide groene ledjes aan zijn. Dan kun je alle knopjes loslaten.

Moest je daarbij ook nog je linker wijsvinger in je rechteroor steken?

3w_flyer zei:
je drukt op het eerste knopje en blijf drukken. Als het rode ledje aangaat druk je een voor een op de andere 2 tot beide groene ledjes aan zijn. Dan kun je alle knopjes loslaten.

Ik zou gewoon de stekkers van de accu's lostrekken :mrgreen:

Frank

Hallo Frank,
Ben net terug van 2 weekjes vakantie in Zeeland :proost:
Zo te zien heb ik weer heel wat gemist, wat een prachtig vliegbeeld en geluid zeg!
Heel erg mooi filmpje :thumbsup: :worship:

Hoorde trouwens van Rene Boerlage dat je bij meermototige kisten beter een 3-blads prop kunt gebruiken
het geluid schijnt dan nog realistischer te zijn (lees: nog meer te 'dreunen'), misschien het proberen waard?
Maar ja gelijk 4 stuks prop...(kuch) :?

Persoonlijk vind ik hem nu al super in het gehoor liggen! Wat een kist zeg! VAKWERK!

Groeten, Ralf

strutter zei:
Hoorde trouwens van Rene Boerlage dat je bij meermototige kisten beter een 3-blads prop kunt gebruiken
het geluid schijnt dan nog realistischer te zijn (lees: nog meer te 'dreunen'), misschien het proberen waard?

Hoi Ralf,
moet je voor de gein is zoeken op de diverse forums naar discussies over 2 versus 3 blads; dan weet je helemaal niet meer wat je moet :hammer:
Als ik de kist goed in de vingers heb gaan we het in ieder geval wel proberen, het is meer schaal dan 2 blads.....

Frank

hoi Frank,

maar hou er wel rekening mee dat de efficentië van een 3-blads prop maar 80 á 90% is, t.o.v. een 2-blads en het geluid wordt er echt niet realistischer van.
Ik heb bij al mijn meermotorige daarmee veel geexperimenteerd, zo ook bij mijn 4m. B-17 en P-61 Back Widow, maar val toch telkens terug op een 2-blads dit i.v.m. met 10 tot 20% meer trekkracht.

groetjes,
Jan.

Frank Hartog zei:
strutter zei:
Hoi Ralf,
moet je voor de gein is zoeken op de diverse forums naar discussies over 2 versus 3 blads; dan weet je helemaal niet meer wat je moet :hammer:
Als ik de kist goed in de vingers heb gaan we het in ieder geval wel proberen, het is meer schaal dan 2 blads.....
Frank

@Frank.
De beste resultaten behaalde ik met de master airscrew 11X5 drieblad, loopt hiermee het beste en laat weinig vermogen liggen, je moet niet kleiner gaan dan 11" dia in verband met de trekkracht, en snelheid hoort niet echt bij deze kist.
Ger.

Frank is vandaag "even" :lol: bij ons in Dokkum wezen vliegen, hierbij alvast wat foto's.

B17-C-Dokkum-28-juli-2007_5.jpg

B17-C-Dokkum-28-juli-2007_6.jpg

B17-C-Dokkum-28-juli-2007_0.jpg

B17-C-Dokkum-28-juli-2007_1.jpg

B17-C-Dokkum-28-juli-2007_2.jpg

B17-C-Dokkum-28-juli-2007_3.jpg

B17-C-Dokkum-28-juli-2007_4.jpg

Gr. Teus

Wat was dat weer een mooi geluid met 4 van die synchroon draaiende motoren..... :P :P
Het geluid was werkelijk wederon oorgastisch. :oops:

HOe was waren de DVD's Frank ??

Martin

Stond wel wat wind zo te zien.. hij is erg mooi en het klinkt inderdaad erg lekker :)

Wat een schitterende foto's Teus!

B17-C-Dokkum-28-juli-2007_1.jpg

Het lijkt wel of je een mega- telelens op statief hebt ipv een hand camera

Moet zeggen ook meesterlijk gevlogen door Frank, was vast geen makkie op een onbekend veld en met die wind :thumbsup:
En ja, dat geluid moet je echt horen, kippevel zo mooi!
was erg blij dat ik de B17 gisteren heb mogen zien vliegen

Teus bij deze nog enorm bedankt voor al je moeite en een heerlijke BBQ!
Heb ondanks veel wind overdag een fantastische dag beleefd op jullie mooie veld in Dokkum

Ralf

P.S. nog laat geworden gisterenavond??? :P :yes:

ff Frank kietelen :wink: ik heb nog een hand vrij

Hoe staat het met het spuiten in de mooie Azur kleuren Frank?

B-17-Frank.jpg

Aan de hand van de kleurstalen hebben we de kleuren al laten mengen, de garage is klaar(schoon)gemaakt en ben gestart met het ontvetten van de onderdelen, bovendien de laatst weken (hard)gewerkt aan de 1:3.3 Moth van TC om daar de laatste schaaldetails op aan te brengen, als ik toch de garage voor spuiten moet inrichten kan ik er beter gelijk twee doen? :yes:
(En eerder mag ik van mezelf niet met de Mig 15 beginnen)

Bovendien ook nog gewerkt aan het vliegklaar maken van de Eurolight spit, en de CD scaledesigns pup die beide dit jaar nog moeten vliegen :D

En dan ook nog de 1:5 Gloster Meteor van Phantasy in BLue gedemonteerd: motoren en besturing eruit want de romp is zwaar beschadigd; moet gerepareerd worden + nieuwe motoren (nieuw projektje :hammer:

En dan natuurlijk nog alle (vacuum) mallen tekenen voor de B17-G (op m'n werk in de pauze)

Genoeg zo of moet ik nog doorgaan?
Goed dan ga we door: vorige week te horen gekregen dat ik een Fokker DVII MOET gaan bouwen, dus daar al flink aan het speuren geweest naar de originele profielen (Chris kwam vandaag even langs om de uitlaat van de pup te brengen: zijn broer werkt aan de restauratie van fullsizevliegtuigen en kent het Fokker team in duitsland, hij zal mij berichten over de gebruikte profielen)

Zo dan,

Frank :bye:

Damn, ik MOET echt eens een keer komen kwijlen op Deelen ;-) (en filmen natuurlijk)

Ah gelukkig,

Ik ben niet de enige met spijkertjes :rolling:

We zien al deze projecten uiteraard met zeer veel belangstelling tegemoed Frank :wink:

Succes,

Teus

Back