baby heli schluter

• Topicstarter Topicstarter lennyvh
  • Startdatum Startdatum
De kop op Niels'/MX2's tweede foto is een collective pitch kop (Heli-Boy II, Bell222, Mini-Boy). Maar de bladhouders zijn niet origineel en zoals ik het zie, zitten de bladen muurvast in de kop en kunnen ze helemaal niet verdraaien, noch collectief, noch cyclisch, en dus onvliegbaar. Dat lijkt me niet de bedoeling van een heli, wat zie ik niet (goed c.q. over het hoofd(kop))?

WETEN doe ik het niet, maar als gok: de foto is niet van supergoede kwaliteit, mogelijk zie je niet goed of de bladhouders kunnen roteren, en LIJKT het vaste bladklauwen te zijn.
Want ik meende éérst, bladmixers te zien (had ik dus verkeerd) maar hoe ik ook kijk, ik meen toch echt blad aanstuur hevels door de schetsplaten naar buiten te zien steken.... Daaruit concludeerde ik dat het CP zou zijn, ondanks dat ik de bladklauwen ook er verdacht "onwrikbaar" uit vond zien.

Groet, Bert

jygy3ese.jpg

Verder uitvergroot en verscherpt krijg ik hem niet

4

Laatst bewerkt door een moderator:
Je ziet idd. de mixerarmen, maar de bladen kunnen onmogelijk bewegen bij deze constructie.

Inderdaad, mij zien die bladhouders er ook erg "vast" uit.... vreemde constructie, waarvan het nut mij een beetje ontgaat....

Groet, Bert

Volgens mij als je goed kijkt zie je dat de bladhouders dmv een as in de rotor kop over zijn lengte as kan bewegen en is deze niet vast?
5u4yzabe.jpg

4

Op de foto van Ron wel.... op de foto van jou, zien we die as niet....

Groet, Bert

volgens mij zie ik aan elke kant (bladhouder) een halfe featheringshaft,
die dus ook bewegen kan.

Groet, Uwe

Aangezien de heliboy alweer te koop staat lijkt me verdere discussie zinloos, dus ik ga verder met sleutelen... aan de oldies.:p

Niet zozeer te koop maar ben reëel. En heb er een over straks ga er niet 2 opknappen als ik al met ruimte gebrek zit

4

Dus de 2e die opgehaald is gaat de verkoop in en ga niks ombouwen. Dacht ea te kunnen overbouwen maar is net anders allemaal en nogmaals 2 projecten met ruimte gebrek waar je achter komt als je de rotzooi wilt neerzetten en er achter komt als je je werkblad vrij wilt maken en er letterlijk geen plek is om hem aan de kant te zetten

4

Back