BadBert gaat FPV

haha.."kut! ik zie 700 meter in beeld, omkeeeerrrenn!" Nee hoor, jij gata gewoon verder, en denkt YES! yesyesyes, ik zit op 1000meter! wat gaaf! Wat een sukkel, die..( Wie mocht het zijn, Sander?) Sander Sassen..Hij weet ook niet waar ie 't over heeft!

Nee hoor. geloof mij nou maar. Jij komt veel verder dan 700 meter..De vraag is alleen, hoe strak is je beeld. Maar daar kan doktor Musters jou weer bij helpen ( Bluefalconholland)
Zijn beeld is strakker dan vele setups die ik voorbij heb zien komen..

mja, ik kan zowiezo eerst de patch gebruiken als 1e stap richting beter zeg maar :)

komt vast goed ;)

hopelijk is het komend weekend beetje mooi weer :P

Overigens test ik van de week 's avonds nog ff een andere ontvanger. Als die het beter doet, gebruik ik die bij de testvlucht, doet die het niet beter, gebruik ik de huidige voor de test vlucht :)

Met testvlucht bedoel ik: ik vlieg, iemand anders kijkt door de bril.

Dan zelf met de bril op (headtracking nog effe uit denk ik)

Laatst bewerkt:
Als je de eerste keer al de 500 meter haalt is het al een mooie beleving en daarna ga je gewoon langzaam de grenzen opzoeken

Hihi ,eerste keer vliegen was zo een km ,daarna voorzichtig beetje bij beetje een keer er overheen gegaan .De grens.
Een ding is zeker omlaag komt tie.

Als je je testvlucht op zicht maakt ( een ander kijkt door je bril ) vind ik je al een held als je op 400 meter gaat zitten...
Het is dan voor het zicht al een heeeeeeel klein vliegtuigje :-)

Veel Success !!!

thnx ;)

en ja, dat klopt van die testvlucht, 400meter dan is het een pieeieieieiepklein stipje :P

Ik heb al vaker iig gezegd dat het eigenlijk voor mij meer voor de lol is zeg maar, het plezier om rond te vliegen waar anderen ook aan het vliegen zijn. Echt ver weg komt misschien dan wel ;)

(heb plannen zat als dit goed bevalt.....)

Woensdag gaan we testen met een andere ontvanger, doet die het beter, dan blijft die zitten :)

dit is een full range ontvanger met 2 antennetjes ipv 1 die er nu in zit (die ook full range moet zijn overigens).
Die 2 antennetjes moet je dan haaks op elkaar plaatsen.

Was het niet met assan zo dat een van die twee antennes geen werking had ? Die was alleen aangesloten op de aarding, wat ik er van kan herinneren. Hoeveel ruimte zat er nu tussen de ontvanger en video zender ?

volg met interesse je testresultaten

Andreas

dat was bij de kleine versie van die ontvanger geloof ik wel idd, maar de grote full range niet (als ik het goed begrepen had...)

Tussen video zender en ontvanger zit euhm, denk ik ruim 15 cm. Meer kan niet ivm de vorm van het toestel (nemo).
Met de andere ontvanger kan ik nog max 2cm winnen aan afstand, meer gaat echt niet lukken.

Ik heb echter van een paar mensen die ook met fpv bezig zijn (maar niet hier op het forum zitten) al de opmerking gehad dat 700 meter over de grond, echt niet slecht is iig :)

De planning is als volgt:

- morgen: de test met de andere ontvanger
- zondag: 1e vlucht met de nemo (iemand anders de bril op) om het toestel te leren kennen + trimmen
- zondag: 2e vlucht met de nemo, ikzelf de bril op (zonder headtracker)

Dit alles is wel afhankelijk van het weer HIER :P

uiteraard dan de 27e met de meeting weer vliegen :)

Gisteren de test gedaan, en het bereik was VEEL minder.

De ontvangers dus weer terug omgewisseld.

Zondag hopelijk de 1e vlucht!

Dank je :D en inderdaad, zondag wk 2-3, zon, droog.... dusssss

alleen hebben ze het nogal eens mis over de wind, dus hopen dat die geen roet in het eten gaat gooien!

ik hoop natuurlijk ook gewoon het een en ander op te kunnen nemen (zowel vanaf mijn toestel, als de grond)

Ik heb nog wel een vraagje voor de OSD gebruikers onder ons ;)

ik heb een volt meter erin zitten natuurlijk, maar hoe kijken jullie daarna, daarmee bedoel ik, welke info op welk moment?
Want als ik vol gas gaf, statisch, dan zakte de spanning van de lipo in richting de 10 volt (vol belast)
En alles wat aangegeven staat (wanneer een lipo vol of leeg is) wordt beschreven onder rust....

Laatst bewerkt:
Goeie vraag over de volt aanduiding. Mijn 12V camera houd ermee op bij 10,3V. Daarom gebruik ik een 2e accu als ik met wat zwaardere motoren werk. Kan ook liggen aan de accu, dat deze te zwak of te oud is. Maar gewoon even zeker weten bij welke spanning je nog beeld hebt anders kan je in de problemen komen.

MVG. Robert.

Ja, inderdaad iets om op te letten.... De accu's leveren meer dan genoeg A, zijn dezelfde accu's als remy (vorige eigenaar van de spulletjes) gebruikte, dus het lijkt me dat dat goed moet zijn.
Het zijn echter wel GLOEDNIEUWE lipo's, en ze zijn nog nooit fatsoenlijk gebruikt, misschien dat dat er ook mee te maken heeft? Misschien de lipo's es een paar keer cyclen met mijn lader?

Ik moet wel eerlijk zeggen, dat dit gas geven statisch was he... en het was behoorlijk koud gisteren avond....
Ik zal trouwens ook eens met mijn lipo meter eraan, en osd eraan kijken, of er verschil in de waarde zit.
Misschien is mijn osd nog niet helemaal goed ingesteld voor die voltmeting?!

Kan me namelijk niet herinneren dat bij de vorige test het voltage ook zover inzakte :S

Tips zijn dus even welkom :)

wel hopen dat er vrijdag niet TE veel regen gaat vallen... ze voorspellen in west brabant 6-13mm... want dan is het zondag NOG een modderpoel :(
DUS duimen :P

Laatst bewerkt:
De accu's die ik gebruikte waren de 20C 3s2200 accu's, die zullen dus zo'n 44A continue moeten kunnen leveren. Voor de nemo is dit prima, de motortjes zullen niet meer vragen dan 20A.
Let wel op dat er veel meer ampere's lopen als je de Nemo in je hand houd. Vliegend is dit veel minder, doordat hij veel minder stilstaande lucht moet wegduwen.
( zie het als kracht die je zet wegfietsen wanneer het stoplicht op groen staat, of de kracht die je zet als je al fietst)

Inderdaad even je voltmeter er naast houden en kijken of dat de waarde's hetzelfde zijn.
Zoniet, dan even opnieuwe calibreren met de Remzibi software. Of gebruikte jij de Mini OSD? Die kon afwijken van het voltage, als doet hij het van mij prima.

Maak je niet druk over de wind met de Nemo. Daar heb je nauwlijks last van!

Idd vandaar dat ik meldde dat het statisch was! Met 1 motor heb je daar al last van, met 2 motoren is het verschil statisch/vliegend natuurlijk nog meer?

Ik heb dezelfde lipo's besteld als die jij gebruikt had, dus ook 3s2200mah 20c. Maar die zijn dus nieuw, en ongebruikt.

En nee, ik gebruik de remzibi, dus ik zal dat idd met mijn lipo checker ernaast eens controleren!

Ik ga toch wel de lipo's een keertje cyclen vanavond, kijken of dat helpt :)

ik vermoed dat het allemaal wel goed komt :P hahahah

Ik kijk altijd eerst naar mijn verbruik.
Vlieg met 3300 en heb een beetje de regel dat als ik over de 2000 heen ga ik niet zo heel ver meer ga. Daarna is het inderdaad temperatuur en andere factoren (wind) afhankelijk hoe ik terug kom.

Terug komend op jouw vraag.
Heb gemerkt dat als ik tegen de 10.2 aankom ( bij half gas ) ik heel langzaam moet gaan denken om te gaan landen.
Inderdaad. bij volgas zakt dat soms iets verder maar komt weer terug zodra je gas los laat.
Op het moment dat ie niet meer terug komt is het beter ( voor mij ) om huiswaards te keren.

Vliegen en ervaring op doen denk ik zo.... :-)

Back