BadBert gaat FPV

ik had er idd 1, maar een maat van me had nog een ander type (andere antennes)

Die hebben we dus alle 2 getest :)

De ontvanger die ik al had, was beter.
Deze zit er nu in:
X8R.jpg

info: HobbyKing Online R/C Hobby Store : X8R 2.4ghz 8ch Receiver

Deze had ik ook nog getest:
X8R9-2-4.jpg

Info:HobbyKing Online R/C Hobby Store : X8 R9 9Ch 2.4GHz Receiver (Long Antenna)

Volgens assan zelf (die ik exact mijn setup en opstelling en materialen door heb gegeven) is 700 meter over de grond he-le-maal niet slecht! En moet ik in de lucht veilig 1,5 km halen, bevRC deed er nog een flinke schep bovenop met 3.3 km, ik geloof assan eerder als bevrc nu, maar dat ik iig veilig rond moet kunnen vliegen is wel duidelijk :P

Overigens gisteren de lipo's hun eerste cycle gegeven, in alle 2 ging bijna 2300 mah.
Ze zijn trouwens zelfs 25C!

Vanavond nog een cycle, en dan morgen even testen. Maar het lijkt me toch dat die accus ruim voldoende moeten zijn.

Ik heb ook van iemand anders al gehoord dat met 2 motoren, het verschil tussen statisch en vliegend veeeeel groter is als bij 1 motor, en dat je statisch draaien echt zo min mogelijk moet doen, ook vol gas recht omhoog tot hij niet meer wil bijvoorbeeld, zo min mogelijk doen :) het toestel altijd "in beweging" houden is de tip. Gaat goedkomen :P

Overigens heeft het hier gisteren flink geregend :( dus hopen dat er vandaag niet te veel bij komt, en dat zondag is opgedroogd (alles is hier zeiknat nu), want anders kunnen we ons veld niet eens op! Maar goed, zaterdag zullen er wel vliegen, dan zien we in het verslag wel hoe de grond was ;)
Uiteraard heb ik goede hoop! Want ik wil VLIEGEN!

hahahahahah :D neeeee de video ontvanger/zender werken perfect!!!! :D daar hoef ik niets aan te veranderen voorlopig :P

EDIT: BLEGH, hier regent het al de hele dag.... zul je mooi zien dat het de rest van het weekend 1 grote blubberzooi is op het veld.... gloeiendegloeiendegloeiende het is me gewoon niet gegund zou je zo denken?!?!?!?

Laatst bewerkt:
GOED...

vandaag gevlogen met de nemo :)

De recorder heeft blijkbaar niet goed gewerkt, of ik heb het niet goed gedaan, want de bestanden die er op staan doen het niet :(

GOED, het verslag van vandaag:

als eerste alles aangesloten en gevlogen zonder FPV gear aan.
De nemo was VERSCHRIKKELIJK nerveus.... maar dat kwam gewoon doordat mijn uitslagen veel te groot waren.
Even geland, uitslagen terug geregeld, en weer gevlogen.
Nu vloog hij als op rails, heerlijk gewoon. Hoezo te zwaar? Ding hoekt perfect, maakt ook scherpe bochten (mijn theorie: de vleugel was te slap, met mijn carbon is het een stuk beter).
Goed, toen weer landen, 1e landing had ik aardig de snelheid erin, want dat was een tip van remy.
Nu eens anders: flaps uit, en hooppppppp dat ding zweeeeft netjes binnen! SUPER!

Toen de volgende vlucht, sven had de bril op (en ik had DACHT ik de recorder goed aangezet, maar helaas).
Ik heb lekker rond gevlogen, en heb loops getrokken, rolls gemaakt, en het beeld bleef PRI-MA volgens sven, hij kon alles perfect zien, en het beeld was zeker goed genoeg om fpv te vliegen :)

Wederom lekker rustig met de flaps het kistje aan de grond gelegd.

Helaas was toen mijn tijd op, en ik heb ZELF niet met de bril op kunnen vliegen, maar goed, dat komt dan aankomend weekend wel hoop ik op de meeting :D

Samenvatting: HEERLIJKE kist die nemo, op half gas is de cruise snelheid ongeveer 50km/h, en dan vliegt hij super, en kun je ook prima rondkijken, dus daar gaan we een HOOP lol aan beleven :D

ik is in mijn nopjes :P (en baal een beetje dat ik niet meer tijd had om te vliegen :( )

Ik heb mee mogen vliegen in pieter zijn nemo, man wat een geweldige ervaring! :yes: De camera op de nemo is echt stukken beter dan mijn oude vod, ik hoop eigenlijk precies dezelfde op de kop te kunnen tikken voor mijn eigen nemo.

Helaas bij mij ging het er iets minder fraai aan toe, daarover in mijn topic meer.

Mooi dat het goed gegaan is, idd jammer dat je zelf niet kon vliegen.
Tijd op, als in dat je op een club vloog en je maar beperkt tijd had?

Idd sven, jammer dat het bij jou wat minder ging.... maar dat komt wel weer goed, was ook niet jou schuld!
En wel jammer dat mijn opnames niet OK waren... had ik graag willen bekijken :P hahahah

Mooi dat het goed gegaan is, idd jammer dat je zelf niet kon vliegen.
Tijd op, als in dat je op een club vloog en je maar beperkt tijd had?

Nee, IK had niet meer tijd :P hahahahah
Ik had een vrouw en kleine thuis wachten, en 'savonds weer andere afspraken ;)

Marrrr met de meeting zijn er genoeg die me willen helpen met mijn eerste echte fpv vlucht neem ik aan ;)

Je moet die bestanden proberen te importeren in virtualdub.
Dat moest ik ook altijd met de bestanden van mijn laptop capture.

nee, ook dat werkte niet, 1 bestand was 0kb, andere bestand was 500nogwat mb, maar de eerste 12 seconden waren ruis (klopt, want ik was onderweg om mijn nemo van stroom te voorzien) en daarna loopt het filmpje vast, ik heb alles al geprobeerd: onbruikbaar......

ach, volgende keer beter!
Ik zal thuis van de week nog wel het een en ander uitproberen, ik denk dat ikzelf gewoon wat fout heb gedaan.

Ik zit echter nog met 1 "probleem", ik krijg de voltage meter van de remzibi niet goed ingesteld...
Hij geeft te weinig voltage aan (gecontroleerd met mijn lipo checker rechtstreeks op de lipo)
dat moet ik dus wel oplossen natuurlijk :)

Hmmm, als het nou savonds al fatsoenlijk licht was....... had ik nog een rondje kunnen doen van de week ;)

Laatst bewerkt:
Goed, waarschijnlijk ben ik er achter wat ik fout heb gedaan met mijn volt-meter.

Dan nog 1 todo toegevoegd: gaatjes opruimen van mijn "pan-tilt" om zo de cam GOED te kunnen centreren, want ik heb geen trim op mijn pan tilt servo's (door de ppm mixer).
Anders lijkt het net alsof je de hele tijd scheef vliegt, als je zonder headtracker vliegt!

Pieter gefeliciteerd! Fijn dat je zo geniet van je nemo, en dat je beelden perfect zijn. Ik had ook niet anders verwacht eerlijk gezegd:).

Super!

ja, het ding overtreft mijn verwachtingen! Maar ik weet zeker dat dankzij de tip van mijn broertje over de aerodinamica en het verstevigen van de vleugel de vliegeigenschappen van de nemo zeer zijn verbeterd!
hij valt nu ook niet weg over 1 vleugelhelft :P met flaps op, gas dicht en VOL up, kan ik hem rustig overtrekkend RECHT weg leggen :D super easy, en ook wel fijn dat hij zo makkelijk land nu, omdat ik dan met fpv landen niet zo op hoef te letten.

Uiteraard zorg ik er voor dat de nemo er helemaal klaar voor is, om zondag weer te vliegen, en ik zal hulp zat krijgen tijdens mijn eerste FPV vlucht.

Het viel sven iig op, dat met de huidige camera en lens het overzicht ZEER goed te houden is, orientatie is niet super moeilijk, en je kunt hoogte en diepte aardig inschatten, dus dat is allemaal wel fijn om te horen :)

Ik ga hier een HELE hoop lol mee beleven gok ik, remy, en hiervoor nogmaals mijn dank :D

Je moet die bestanden proberen te importeren in virtualdub.
Dat moest ik ook altijd met de bestanden van mijn laptop capture.

Virtual dub kent geen MP4, en als ik het bestand omzet naar avi, dan kapt de omzetter er ook mee na die seconden, en is het avi bestand niet groter dan wat er afspeelbaar is van het mp4 bestand.....
tips? want het bestand is wel gewoon bijna 600 mb groot.... (wat klopt aan opnametijd en bitrate)

media player classic herkent wel hoe lang het bestand is (kwa tijd).... maar stopt met spelen, en loopt dan vast.

Laatst bewerkt:
Virtual dub kent geen MP4, en als ik het bestand omzet naar avi, dan kapt de omzetter er ook mee na die seconden, en is het avi bestand niet groter dan wat er afspeelbaar is van het mp4 bestand.....
tips? want het bestand is wel gewoon bijna 600 mb groot.... (wat klopt aan opnametijd en bitrate)

media player classic herkent wel hoe lang het bestand is (kwa tijd).... maar stopt met spelen, en loopt dan vast.

probeer het eens met Gom player. Die is niet al te kieskeurig en kan zelfs beginnen met spelen als je nog niet klaar bent met downloaden :-)

het bestand afspelen is niet genoeg, maar gomplayer herkent de lengte helemaal fout, en speelt ook alleen de 15 seconden af :(

Back