Bae Hawk schaal 1 op 3,5

Hoi Maikel.
Dan had je ook een Titan E-start with 40 Kg (392N / 88Lbf) thrust er in kunnen zetten.
mk-6_front.jpg

Wie had er nog een liggen ........ ;) ha ha .

Super man , we gaan je zien.

gr vosje en jojo :)
die zou nog passen op een scout :cool:

Hee Maikel, goed bezig!

Da's een echte mannenmotor - sta ik opeens een beetje raar te kijken met mn 200sxje :(

Ach, wie weet, voor 't volgende winter-projectje.. (je hebt me helaas al aan 'n goed indee geholpen :mrgreen: :rolleyes: )

Bouw ze, ik ga morgen eens kijken of ik 't motortje in mn viper geschoenlepeld krijg...

Hans

Hee Maikel, goed bezig!

Da's een echte mannenmotor - sta ik opeens een beetje raar te kijken met mn 200sxje :(

Hans
Hey hans, troost je ik heb al ooit een AMT zien en horen vastlopen. Na de landing kwam er alleen maar witte rook uit de inlaat. Een jetcat heb ik dat nog niet zien doen :p.

Oei nu krijgt Maikel mss al spijt van z'n aankoop :mrgreen:

Ben nu begonnen aan het voorste gedeelte van de romp.

Het neuswiel spant/frame moet ik er in plaatsen.
Maar eerst ben ik begonnen aan de neus wiel deuren.
Je moet er 2 houten spantjes in inlijmen en uitlijnen.
daar komen 4 houten scharnierpunten in/aan.
De gfk scharnieren met boutjes daaraan weer bevestigen.

De deuren (3 stuks) zitten aan elkaar vast en moet je nog zelf uitzagen.
daar moeten de scharnieren weer in gemaakt worden.

wat een klus om dat netjes te krijgen:hammer:
heb er al een avond aan gespendeerd en ik vermoed dat deze avond er ook aan gespendeerd word.

hier de foto's van de onderdelen alvast

full

full

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Maikel en Willem.
Ik ben er trots op dat jullie een Oly hebt gekocht! ;-)
Hoeveel toeren staat de Oly nu op om hem 27 kilo te laten drukken?
Kan ik de UL ook een beetje snel laten vliegen. :-)
@Koen, hoeveel flame-outs heb jij gezien bij een JetCat t.o.v. een AMT? ;-)

Zo eindelijk zitten de deuren "aardig naar mijn zin":rolleyes:
dat was niet bepaald het leukste en makkelijkste klusje.
Het probleem is dat de deuren aan een kant open zijn als je ze hebt doorgezaagd.
Ik heb ze met een balsa latje daartussen weer dicht gelijmd.
Maar omdat ze rond staan in zowel lengte als breedte zijn ze naar mijn zin niet helemaal mooi strak geworden:mad:waardoor het pas maken niet eenvoudig was.
Ach als dit nou het enige is wat ik een beetje moet plamuren , loop ik ook een beetje te zeiken volgens mij:mrgreen:

alles zit nu gefixeerd met een drupje seconde lijm.
Alles wordt afgelijmd met hysol als die binnen is.

en voor de oplettende , heb ik ook nog eens een foutje gemaakt.
een scharniertje zit aan de verkeerde kant van het houtje.
jammer maar totaal onbelangrijk

http://
full

full

full

@Koen, hoeveel flame-outs heb jij gezien bij een JetCat t.o.v. een AMT? ;-)
De enigste flameouts die ik gezien van AMT waren er met schade :mrgreen:.

Die ene flameout waar ik heb over had, daar was de conus die in de uitlaat zit, die was afgebroken en had de hele uitlaat dus geblokkeerd. Die conus was net groot genoeg om niet door de uitlaat te kunnen :-D.
En een andere was in een starfighter. Die ben ik nog gaan helpen bijeenrapen :mrgreen:. Ook heb ik eens een AMT die 10 uur gelopen had plots een heel raar lagergeluid horen maken.
De enigste flameouts die ik heb gezien bij Jetcat's was door een bouwfoutje (en die bouwfoutje was er nog één van mij ook, herinner de barbie op de jetmeeting in Rozenburg :p)

Ik loop maar wat zeiken hoor Didier :mrgreen:. Het is en blijft techniek, en dat kan altijd kapot gaan volgens mij. Ik denk dat ik hier vijanden aan het maken ben :rolleyes:;)

en voor de oplettende , heb ik ook nog eens een foutje gemaakt.
een scharniertje zit aan de verkeerde kant van het houtje.
jammer maar totaal onbelangrijk
Tssss, prutser ;-)

Volg het verslag met interesse, altijd mooi om te zien hoe anderen bouwen (samenvoegen :lol: ).

en we gaan gewoon weer verder:p

Ik ben nu begonnen aan het neus gear frame.
Eerst even de neuspoot gepast , die past goed.
Ze hebben de gaten al afgetekend waar je moet boren .
Alleen zetten hun de retract vast met schroeven , dat vind ik persoonlijk niks:confused:
Er eerst maar eens 4 mooie inslagmoeren in gemaakt .
en de achterste gaten worden wel schroeven omdat die zo dicht op uitsparingen zitten dat een boutje met een inslagmoer niet gaat.
dat vind ik niet zo erg omdat hij toch wel goed vast zit op die 4 bouten
Om het zo netjes mogelijk te doen , boor ik altijd de 4 kleine gaatjes van de inslagmoer tandjes even voor met 1,5 mm.
Dan splijt het hout ook niet.;)
en met 30 min. epoxy zet ik ze vast
Het frame eerst uitgelijnd en afgetekend.
goed geschuurt en met een drupje seconde lijm weer gefixeerd.(word ook gelijmd met hysol)
als je op de foto goed kijkt zie je dat ik eerst kleine kruisjes in het frame heb gezaagd.
Dat is om de lijm nog beter grip te laten hebben.
Je hebt dan geen gladde kant meer ,en de lijm loopt tussen de kruisjes en dienen als een soort haakjes waar de lijm invloeit..

full

full

full

full

Alleen zetten hun de retract vast met schroeven , dat vind ik persoonlijk niks:confused:

Er eerst maar eens 4 mooie inslagmoeren in gemaakt .

Hey Maikel, dat zie ik bijna iedereen inderdaad doen, ziet er mooier uit en is zéker steviger. Ieder zijn eigen voorkeur natuurlijk maar dat laatste kan je ook tegenzitten. Als je ooit een keer een crash-landing maakt (maar dat gebeurt natuurlijk nooooooit ha ha ha :D) dan zouden de houtschroeven misschien er uit kunnen trekken of afbreken. Bij de stalen bouten die je waarschijnlijk gaat gebruiken gebeurt dat zéker niet en zal het hele spant er uit komen met inhet slechtste geval een stuk gfk. Kwestie dat de structuur op het zwakste punt zal gaan en zo bouw je een zwak puntje in. Ik had het afgelopen jaar bij een wedstijd te Othee met mijn F15, lange baan van 250 meter, wind stond echter cross over een breedte van nog geen 70 meter. Iets te laag binnen gekomen en nét effe een struikrandje met de wing missile launcher gepakt, auw! Kist tegen de grond en een zwieper van 90 graden, onderstel er onderuit. Het leek een lelijke schade maar gelukkig waren alleen de houtschroeven er uit getrokken, was thuis in een klein avondje gelukkig weer gefixed.

Just my 2 cent......:cool:

Grtz, knal voorzichtig!
Gerald

We hebben nog een vrije dag , dus die wordt weer besteed aan de Hawk:p

Nu plaats ik wat schaal details op de neus en ik he de neusverlichting er in gemaakt.
De pitotbuis is van een super licht metaalsoort gemaakt.
Hij is ook uiteraard verwijderbaar.
De naca inlet die ik uitgefreesd heb is nu vorrzien van en onder/binnenkant.
je moet ze wel allemaal nog uitknippen/snijden net als de verlichting.

Als jullie nou iets tegenkomen in dit verslag wat jullie anders of beter zouden doen , dan hoor ik dat graag.
ben nooit te beroerd om te leren:mrgreen:

full

full

full

full

full

full

Vandaag een aantal schaal details gemonteerd.
Hij gaat steeds echter lijken en de gatenkaas wordt wat minder:cool:

Alles moet je uitknippen of uit-dremelen (of hoe je dat ook mag noemen.)
De 2 luchtinlaten die op de romp staan zijn van epoxy en de rest is weer van het lichte abs.
De 2 roosters op de romp zijn van aluminium met ook nog eens echte openingen.

Ik moest ook een soort klein uitlaatje aan de zijkant van de romp maken.
Nu ik toch 5 kg zwaarder mag wezen als in duitsland hoeft van mij niet alles ultra licht te wezen.
Ik heb het uitlaatje van een inslagmoertje gemaakt.
de 4 haakjes er afgehaald .
dan heb je mooi een goed bevestiggingsplaatje aan de achterkant.
ik hoef alleen hem nog maar een beetje schuin te dremelen en hij is net echt:D

ik denk dat ik nu maar eens naar de kroeg ga , heb ik wel verdiend vind ik:mrgreen:

full

full

full

full

full

full

full

Hoi maikel,

Mooi project we gaan hier zeker weer van genieten.:thumbsup:
Ben benieuwd wat we hierna kunnen verwachten:)
De beste wensen nog voor 2010 voor jouw en Renate.

Back