Bailout Bavarion Demon 3SX reageerd fouta

moet jij je bail out niet een "level" positie geven?

Ik moet dat in de MSH brain wel.
Dus op tafel zetten, aan de software hangen. En dan de functie toewijzen aan een flightmode switch en vervolgens een knop Level indrukken zodat de heli weet wat z'n uitgangspunt moet zijn.

Dus hoe ik de heli ook houd in m'n hand, als ik de switch activeer bedenkt de brain zelf wel wat te doen.

ja ik heb software even niet voor m'n neus.

Maar we hebben het toch over de functie, als je het even niet meer weet.. switch om en de heli gaat weer met de pootjes naar beneden hangen?

Zoals ik al zei moet ik dan bij mij wel even aangeven waar hij naar toe moet. Dus vlak op tafel zetten en die positie als het ware toewijzen in de software als level. Dus de positie waar de heli uiteindelijk naar toe moet als de functie geactiveerd word.

Ediit: dit is de knop die ik bedoelde. Met links in het venster de uitleg daarvan.

screen-shot-2012-08-03-at-4-53-16-pm.png

dat kan, maar ik neem toch niet aan als de de functie aanzet op 20 mtr hoogte, dat de heli zich dan gaat corrigeren en vol naar beneden komt.

Ik heb het zelf bij die van mij ook nog niet geprobeerd

Nee.... maar bailout hier wilt zeggen dat hij gaat stabiliseren en gelijk een pijl de lucht in gaat gaan... dua meer pitch geven maar vanaf een bepaalde stick stand geeft hij negative pitch dus dat wordt de grond in dan ;-)

dan lijkt het me inderdaad handig om er een bavarian expert te laten kijken ... dan houd het ook voor mij hier op ;)

moeilijk , he

eerst:
HC of Bavarian Demon HC3SX of BDSX werken met H1

2:
reversen doe je in de unit, niet in de zender,

3:
de zender aanpassen an de unit, dat betekend end-punten instellen

4:
verder strikt de handleiding volgen, anders gaat het niet goed

5:
goed meedenken, wat die unit doet, en wat jij doet,
heb je b.v. de stik beneden in idle, betekend dat, dat je snel daalt
of inverdet vliegt,
jou heli, die relaxed op de tafel staat, steeds rechtop
kan dat dus niet weten en vervolgens de HC ook niet,
dus je moet voor jou tests iets meer doen ...

6:
in 2 anderen draadjes heb ik ook wat geschreven over de HC3X,
bv. dat je ze
(richtig aangesloten en reverst en end-punten ingestellt)
zonder verdere instellingen kan vliegen,
alleen de heck-gain moet je in de zender instellen.
..............................en dan komt dat 'S' van de Bavarian Demon 3SX

7:
het systeem is gedacht, dat een nood-knop dat vliegtuig kan redden,
niet gedacht, vliegen te leren,
da kan je andere goedkopere systemen gebruiken,
die ik persoonlijk weerom niet aanraad.

suc6,
Uwe

Kijk als ik van max pitch wat 12.4 graden is bij mij, en ik gebruik bailout (rescue) dan zak hij naar 9.4 graden dat wil zeggen hij heeft minder pitch dus hij gaat zakken. Wat me niet de bedoeling lijkt van een bailout (rescue) ???

hij zal niet zakken hoor bij 9 graden pitch ;-)
hij zal alleen minder snel omhoog gaan. :-) maar denk dat dat bij 9 graden nog best rap zal zijn

je kan moeilijk verwachten als je max. pitch op 12 staat dat de bail out naar 16 gaat ofzo want dat is niet realistisch, dit heeft niks te maken met omhoog of omlaag. Als je bail out gebruikt blijf je ook niet vol pitch geven.
Volgens mij bij normaal vliegen zit je ergens tussen 4 en 6a7 graden. weet niet waar je de bail out exact voor wilt gebruiken of wat je in gedachten had dat hij doet.

Wat hij doet is volgens mij horizotaal gaan dus stabiliseren en dan gelijk een pijl omhoog tot je hem loslaat (moment switch) maar als hij van 12 pitch komt gaat hij dan niet eerst zakken?

met 9 graden pos gaat hij echt niet zakken. (behalve inverted ;-) , maar neem aan dat hij ook op de ail corrigeert en hem level hangt met voetjes naar beneden alvorens de 9graden in bail out te gebruiken)

Nee hij kiest de korste weg ;-) dus hij kan ook inverted gaan... oke ik begin het te snappen als je pitch 3 graden zakt gaat de heli niet omlaag komen logisch ergens maar ergens ook weer niet... grtj

hoveren is meestal genoeg om een heli in de lucht te houden... dit gebeurt bij ongeveer 3graden positief, alles wat daarboven zit gaat de heli omhoog en hoe meer graden positief hoe sneller en 9 graden is al best wel rap denk ik zo

als je je gaspedaal van je auto wat minder ver indrukt ga je toch ook niet eerst achteruit ? je zal alleen wat minder snel vooruit gaan ;-)

Back