Bailout Bavarion Demon 3SX reageerd fouta

..met 3 graden hovert een heli niet,
behalve je hebt een ontzettend hoge headspeed,

ik zou eerder van 4,6 tot 5,2 graden uitgaan,
dat staat wel in mijn ouden boeken
en kan dus wel iets verandert zijn, maar 3 graden ... denk niet

groetjes, Uwe
 
ik schreef, dat een heli met 3 graden niet hovert,
dat heeft hier eerder iemand geschrefen,


na mijn ervaring vliegt (hovert) een heli bij rond 5 tot 5,5 graden,
alles wat hoger is zou hij stijgen,
wat lager is zou hij dalen,

als maar de juiste headspeed ingestellt is

als hij te langzaam draait, kan hij ook bij 6 graden dalen
en andersom ook bij 4 graden hoveren,

dat staat ook nergens in de tests van de BD3SX van jou,
...
dat bedoel ik niet als boos bedoelde kritiek,
maar als stukje, wat ook bekeken moet worden.

(b.v. stel ik van mijn schaalheli mijn headspeed in met 5,5 graden pitch
en laat de RPM omhoog gaan, tot de heli licht woord,
en het kan ook anders om, rpm instellen , dan pitch controleren)

suc6, Uwe
 
Aah oke sorry ik dacht dat je het over mijn 3 graden had ;-) bedankt voor de info ik lees het straks eens op mijn gemak helemaal door
 
hoeft geen sorry!

het gaat om,
dat je geen onjuiste conclusies trekt,
en daardoor een heli stuk gaat
of je bij een test gewond raakt !

Groet
Uwe
 
ik schreef, dat een heli met 3 graden niet hovert,
dat heeft hier eerder iemand geschrefen,
Dat klopt en dat was ik;) en er stond ongeveer ,omdat ik de configuratie van zijn helicopter niet ken behalve dat hij een volgens mij een slant gear gebruikt (dus veel hogere headspeed als hij een normale pinion 13T gebruikt +/- 500rpm verschil bij zijn 510kv motor tov een straight gear met 15t.

Bij mij hovert de 1 met normal gear en 13t bij 4,5-4,7 en de ander met een slant gear en 11t bij 3,3-3,6. Daarbuiten ging het niet om de hoover maar om wat anders.


Dit zal hij zelf na moeten meten maar ik denk gewoon dat er wat basis kennis ontbreekt en dat dat het meest gevaarlijke is in deze situatie, dus aan verwarring heeft de ts nu zeker niks en raad ik hem aan gewoon bij iemand met verstand van zaken dit alles na te laten kijken
 
+1 David,

als het mogelijk is bij iemand langs te gaan,
zou ik dat ook doen,
als met de fbl-unit iets niet o.k. is,
dan gaat het geweldig fout,

bij een paddel-heli zou je nog wat kunnen doen,
maar in dit geval vertrouw je helemaal op de unit,

en dan hebben wij het nog niet eens over vastzetten van de unit
bij hoge headspeed en trillingen ...

dus ik hou nu mijn mond,
alleen zou ik voor de TS idd aanraden, bij iemand langs te gaan,
en het hoeft zich ook niemand voor te schamen !!!

Groet
Uwe
 
Hoi iedereen... bedankt iedereen voor de antwoorden net 2 vluchten gedaan met de Trex 600 en de 3sx... ging perfect en de bailout werkt ook perfect.. hij gaat gelijk een speer de lucht in en gestabiliseerd dus helemaal goed!!! BEDANKT AAN IEDEREEN!!!
 
Schuine vertanding werkt exact hetzelfde als normale...

Alleen zit er nog wel eens een kleiner hoofdtandwiel op als je slant gebruikt.
En dat verklaart wel die andere waardes.

Bij de 450 zit er normaal een 150 tands op, bij de slant 120. Dus bij gelijk aantal tandjes motortandwiel gaat je toerental dan stevig omhoog

@joeri
Succes en gefeliciteert!
 
Mooi dat het werkt, maare ... leer er niet mee om te vliegen omdat je vertrouwd op je backup.

de heli moet je ten alle tijde zelf uit een rare situatie kunnen redden.
En als je 't dan echt niet meer weet kies je de bail out om een crash hopelijk nog te vermijden.
 
Back
Top