Baja 5b topic part 2: (hier verder)

Met de tandjes is niets mis. Loopt allemaal soepel. Het andere wiel wil wel een klein beetje tegengesteld draaien maar komt niet erg van de plek door te weinig olie, dunne olie, of het hoort zo.

Met de rem erop doet hij dat wel idd, maar dat kan ook niet anders. Er is dus geen indicatie van olie tekort zonder de de diff te verwijderen en te bekijken? (is ook geen ramp verder) Hoelang kan ik er zonder naar om te kijken mee rijden?

zo kun je niet checken of er wel olie genoeg in zit hoor. Wel of hij niet happert want dan zijn je tandwielen niet mooi meer. Ik heb ook wel gehad dat de 4 boutjes van het diff gewoon breken en alles kapot draait. Vaak voel ik nu even aan de diff cups of die erg heen en weer kunnen, kan dat wel dan controleer maar of die schroefjes nog heel zijn of los gelopen zijn. Na ongeveer 10 liter rijden gaat mn baja altijd helemaal uit mekaar en controleer ik alles en heb inmiddels 3 ss diff tandwielen kapot gehad.
De standaard olie is ook erg dun en dat wil nog wel eens weg lekken er is inmiddels dikkere olie die de sper wat meer bevorderd en ook minder lekt dan.

Ok, dat is wel een handige tip om hem na 10 liter eens uit elkaar te halen en de boel na te lopen (buiten het reguliere onderhoud)
Welke olie gebruik je nu voor het diff?

Ik heb er nu 3000k in en heb ook nog 10000k liggen. Iemand voor mij nog tips om de schokbrekers wat langer heel te houden. Ik heb iedere keer de onderste kogelhouder van mn ss schoks die eraf breken en wordt er nu wel wat flauw van.

Ik heb er nu 3000k in en heb ook nog 10000k liggen. Iemand voor mij nog tips om de schokbrekers wat langer heel te houden. Ik heb iedere keer de onderste kogelhouder van mn ss schoks die eraf breken en wordt er nu wel wat flauw van.

@ Kheb het wel is meer gehoord dat probleem suzuki,,,,.maar heb het zelf nog niet gehad kheb alleen 2 warmlopers gehad van de week:sleepy::sleepy:,morge maar weer een nieuwe revisie setje erop:rolleyes:,gr.Dr.Dre.;)

waarom kreeg je die warmlopers? Stonden je naalden te arm?

@ Tja de eerste zat er al 14 tankies op zenoah26cc,en die liep warm, toen een opgepepte zenoah 26cc erop die liep na 2 tankies vast,,,,,,,we hebbe ff gebrainstormt,,,,,,zit nu weer een nieuwe set op compleet en die ga ik zat. starten (inrijden),,,, jullie gaan het horen,gr.Dr.Dre.;)

Dr DRE, hoe zet jij jou H naald? Ik weet dat het voor elke auto anders is, maar ik durf hem niet te arm te zetten. Ik merk wel een prestatie winst als ik hem iets armer zet maar hoever moet je gaan... De bedoeling is dat je bij max. vermogen de H naald weer iets rijker zet? Heb hem nu 1/8 verder dicht als fabrieks.

Trouwens de orginele banden zijn ook opengescheurd. Wat een beroerde grip hebben die banden toch. Als je bij het uitkomen van een bocht iets gas geeft dan gaat hij meteen rond. En een paar steentje en de boel is kapot. Heb nu Hostile MX banden besteld. Ik hoop dat die lang mee gaan, en veel grip hebben in het zand.

Heb nu Hostile MX banden besteld. Ik hoop dat die lang mee gaan, en veel grip hebben in het zand.

@ Hey man;), ja die banden heb ik ook 2 sets van en zijn SUPER, die gewone bandjes zijn zo kaal na ff rubberen:cool:, enne dat van die h-naald klopt ik had hem ook mes-scherp liep toppie maarja net iets TE,,,,, en geen goeie koeling,gr.Dr.Dre.:zon::zon:

Wat is een goede stuur servo voor mij ss?

want die er bij gelevert zit moet ik terug sturen omdat hij zo dood als een pier (en dat duurt 4 weken en zo lang kan en wil ik niet wacthen :P)

Hallo, Mijn kogelkoppen slijten af omdat de orginele HPI velgen zo slap zijn. Ze vervormen en raken de kogelkoppen zodat deze weg slijten. Is dit bekend en is er een oplossing voor? De proline desperado wielen zijn sterker maar kan ik hier de HPI foam inserts voor gebruiken?

Hallo, Mijn kogelkoppen slijten af omdat de orginele HPI velgen zo slap zijn. Ze vervormen en raken de kogelkoppen zodat deze weg slijten. Is dit bekend en is er een oplossing voor?

@ WOUW,,,,,,,,,,,,,,,,,wat denk je zelf, sommige rijden al 4 jaar met die BaHa, Oud nieuws:sleepy::sleepy:,gr.Dr.Dre.;)

Ik dacht dat HPI de velgen al versterkt had bij een vorige uitvoering van de baja? Meer versterkingsribben aan de binnenkant.
Kennelijk weet je er heel veel, en weet je mischien ook antwoord op mijn vragen in het zelfde topic?

Ik dacht dat HPI de velgen al versterkt had bij een vorige uitvoering van de baja? Meer versterkingsribben aan de binnenkant.
Kennelijk weet je er heel veel, en weet je mischien ook antwoord op mijn vragen in het zelfde topic?

@ Ik heb er as-verbreders op gedaan (5-soorten en merken heb je daar van),en je bent ervan af,en je BaHa valt niet meer zo gauw om in de bocht,gr.Dr.Dre.:cool::cool:

Back