Baja 5b topic part 2: (hier verder)

Draai de LSN een halve slag tegen de klok in ( en zet je stationair vervolgens wat hoger). Het lijkt erop dat de LSN te arm staat. Net als bij nitro is de LSN voor optrekken en de HSN voor eindsnelheid. ;)

Ga ik morgen zeker eens proberen, maar hoe verklaar je dan dat hij het eerste tankje wel reed? Hij had het wel vaak moeilijk om vooruit te gaan, maar hij reed wel!

Ga ik morgen zeker eens proberen, maar hoe verklaar je dan dat hij het eerste tankje wel reed? Hij had het wel vaak moeilijk om vooruit te gaan, maar hij reed wel!
Zoals gezegd, nieuwe motor die redelijk stroef loopt. Na een eerste tankje hebben de zuigerveer/cilinder zich gevormd en ineens kan alles te rijk (of te arm) staan afgesteld. ;)

Niels, wat ook zou kunnen is dat de bougie niet goed meer is. Vandaag gezien bij de FG Baja van RT.Magic. Deze startte na 2 uur rijden niet meer. Uiteindelijk bougie schoongemaakt (deze was baggervet en zwart) toen startte de motor weer. Na een beetje gas geven sloeg deze weer af. Uiteindelijk bougie vernieuwd en probleem was opgelost. Het motortje had nog geen 4 uur gelopen in totaal.

Wat vervelingsmomenten van vandaag (foto's gemaakt door Gladoor)

080217_bash_junkierc1.jpg

080217_bash_junkierc2.jpg

080217_bash_kobus1.jpg

080217_bash_race1.jpg

080217_bash_monteurtje1.jpg

080217_bash_monteurtje2.jpg

080217_bash_sleur1.jpg

080217_bash_sleur2.jpg

080217_bash_sleur3.jpg

Niels, wat ook zou kunnen is dat de bougie niet goed meer is. Vandaag gezien bij de FG Baja van RT.Magic. Deze startte na 2 uur rijden niet meer. Uiteindelijk bougie schoongemaakt (deze was baggervet en zwart) toen startte de motor weer. Na een beetje gas geven sloeg deze weer af. Uiteindelijk bougie vernieuwd en probleem was opgelost. Het motortje had nog geen 4 uur gelopen in totaal.
Als de bougie zwart en vet is, is dat duidelijk een geval van te rijke afstelling. Draai de HSN dan zeker een halve slag in.

Ja, dat was wel nadat RT.Magic al een kwartier vruchteloos aan zijn trekstarter had gehengeld. Met de nieuwe bougie liep het motortje weer als een zonnetje.

Wie heeft hier ervaring met de Proline Badlands?
Hebben deze banden veel grip, en gaan ze lang mee?

Merci sleur, heb vandaag men lsn terug gedraaid en stationair hoger gezet, en hij ging als een speer. Moet me wel nog wat inhouden want het is nog maar zijn 2de tankje.

Toen ik hem in men wagen zette merkte ik dat men aluminium brug achteraan (waar men vering aan gemonteerd zit) gespleten is! en dit na slechts 1keer te rijden op matten?! Hij houd het nog wel, maar voor hoelang!

Nog iemand met dit probleem?

Wie heeft hier ervaring met de Proline Badlands?
Hebben deze banden veel grip, en gaan ze lang mee?
Ja, ikke (hoe verrassend :? ;)). De banden hebben merkbaar meer grip dan de standaard Dirt Busters en minder dan de Hostile Hobby MX-Knobs. De rubbersoort van de Badlands is zachter dan van de Hostiles maar toch iets harder dan het HPI M-compound. Als met al geen slechte keuze, zeker niet als je op zand en zachtere ondergronden rijdt. En ze hebben ook in de breedte goed grip, dus ook in de bochten en zelfs driftend goede controle over je auto. ;)

Badlands zijn de tweede van rechts (weinig verrassend).

baja5b_tires.jpg

Heb men servos binnen :D!

Als ik rem dan gaat men gasservo onmiddelijk naar zijn maximum stand remmen, waardoor hij gaat slippen, als ik gas geef is dit niet, dan kan ik (gelukkig) gewoon zoveel gas geven als ik wil. Maw ik kan niet 'half' remmen, maar enkel op volledige uitslag. Weet er soms iemand hoe dit fenomeen noemt, zodat ik dit kan veranderen op men zender?

Als ik rem dan gaat men gasservo onmiddelijk naar zijn maximum stand remmen, waardoor hij gaat slippen, als ik gas geef is dit niet, dan kan ik (gelukkig) gewoon zoveel gas geven als ik wil. Maw ik kan niet 'half' remmen, maar enkel op volledige uitslag. Weet er soms iemand hoe dit fenomeen noemt, zodat ik dit kan veranderen op men zender?
Heb je een Spektrum DX2.0/3.0? De kans is groot dat je rem op exponentieel staat ingesteld. Noteer de trimstanden en reset je modelgeheugen dan even als het niet lukt om exponentieel terug te zetten.

Nee, heb een gewone graupner Fm zender. Bij men gasservo op men zender staat bij exponentieel LN (van lineair?), als ik dit verstel gebeurt er niets!

Nee, heb een gewone graupner Fm zender. Bij men gasservo op men zender staat bij exponentieel LN (van lineair?), als ik dit verstel gebeurt er niets!
Vreemd. Staat je ratio op meer dan 100%? Wat doet de servo op een ander kanaal? Heb je een mix-functie? Kan vele oorzaken hebben. :?

Problemo's

@ Ik zie dat er nog meer gabbers problemo's hebben met servo's of zender instellingen

(ikzelf), het is maar goed dat er van die goude-vraagbaken zijn (SLEURHUTJE!!!),gr.Dr.Dre.

@ Ik zie dat er nog meer gabbers problemo's hebben met servo's of zender instellingen

(ikzelf), het is maar goed dat er van die goude-vraagbaken zijn (SLEURHUTJE!!!),gr.Dr.Dre.
Ik ga een 0900-servicenummer nemen tegen €1,20/minuut (ook voor PB's). Loop ik helemaal binnen met minimaal 5 vragen per dag. 8O ;)

geld maakt niet gelukkig????????

Ik ga een 0900-servicenummer nemen tegen €1,20/minuut (ook voor PB's). Loop ik helemaal binnen met minimaal 5 vragen per dag. 8O ;)

@ Tja ik zal je afkopen met 2 ROOMBOTER CAKE,op de eerste zondag dat ik kan op HoogTij,

zal je van te voren ff inspreken want anders DOUT Marcelsiggery alles in zijn KROP die ouwe

kokmeeuw (Geintje toekomstige buurman???????),ik ga je zien SLEURHUTJE,gr.Dr.Dre.

Cross-topic posten gaat het ook in 2008 weer helemaal worden. :lol: ;)

ik heb mijn Merrit spulletjes gekregen waaronder een clutch bell met gaten voor de koeling en extra zand...

De as hiervan is inderdaad naar mijn ide te dun want het lager glijdt zonder enige weerstand over de as. Ik kan het lager ook makelijk een beetje wrikken. Ook kan ik de binnenring van het lager makkelijk tegenhouden als de as er in draait.

Juist bij de koppeling die zo'n 12000 toeren draait, lijkt het mij belangrijk dat de as strak in het lager past zodat het lager het rolwerk doet en er geen speling is.

Is dit exemplarisch of gewoon bij HPI; kan ik hier gerust mee gaan rijden of moet ik proberen met een krimpkous de speling weg te werken?
Ja, HPI heeft na al die jaren intensief testen en bouwen nog steeds niet door dat lagers nauwkeuriger zijn dan hun productieprocessen. De assen van HPI zitten over het algemeen altijd te ruim in de lagers (niet alleen bij de Baja). :evil:

Er is speciale loctite om lagers vast te zetten. Ik zou niet met krimpkous of dergelijke gaan werken, dat slijt heel snel weer weg.

Banden

Mijn standaard achtrbanden zijn na circa 6 liter aardig aan het slijten. De noppen zijn een sooft zaagtandjes geworden. Wél leuk om te driften, maar een beetje grip is ook altijd wel leuk.

Welke banden (zand / gras) kan ik het beste hierna gaan nemen?

Als de orginele goed bevielen,gewoon weer die nemen..niets mis mee..(een setje paddels ernaast misschien,voor als je gaat knallen in het losse zand)

Mijn standaard achtrbanden zijn na circa 6 liter aardig aan het slijten. De noppen zijn een sooft zaagtandjes geworden. Wél leuk om te driften, maar een beetje grip is ook altijd wel leuk.

Welke banden (zand / gras) kan ik het beste hierna gaan nemen?

Zie vorige pagina. De badlands zijn geen slechte keuze, de originele ook niet. Gras en zand is wel behoorlijk verschillend. De meest rechtse en meest linkse band zijn ongeschikt voor gras, wel zeer geschikt voor los zand.

Back