Baja 5b topic part 2: (hier verder)

bushnell_radar_gun.jpg


gelukkig hebben we de foto's nog:banana::proost:
 
geef maar een gil kom ik anders wel een keer naar spijkenisse als je een leuk stekkie weet stuur maar een pm .

Okeej, je krijgt wel snel pm. als baja klaar is. ik denk over 1-2 weken ga wel weer rijden..

Want ik moet morgen AFRIJDEN (examen met 1:1 auto) als goed dan heb ik volgende week woensdag of donderdag rijbewijs in mij zak
 
En een radargun om de exacte snelheid te meten. 8) Ook in een head-to-head race komt de Savage als winnaar uit de bus. Verder is het appels met peren vergelijken. ;) Maar zeg niet dat een Baja super snel is. Zoals al vaker in dit topic aangegeven haal je bij een 19/55 vertanding op een low-grip ondergrond ligt de topsnelheid zo rond de 60km/u. Zowel voor een Baja als een Savage of wat voor ander ding dan ook (zelf mijn ex-Jato 3.3 die op asfalt tegen de 85km/u haalde en waarschijnlijk nog wel sneller had gekund alleen remmen was een probleem). Ook op wedstrijden zit de top op het rechte stuk tegen de 60km/u aan.

En zo'n radargun is ook leuk tegen gasten op snorfietsen, scooters, brommers of wat dan ook die zeggen dan hun geval 100km/u gaat en op de radar slechts 67km/u blijkt te zijn. :rolling: En de radargun is akelig nauwkeurig, in een test deed-ie niet onder voor die van de blauwe brigade. 8)

Als je wat centjes over hebt, een echte aanrader. Voor zo'n 80 dollar heb je harde cijfertjes met de Bushnell Speedster II. ;)

bushnell_radar_gun.jpg



Ja, dus als je mijn Savage wilt kloppen dan ga je echt wel 19/55 nodig hebben. Anders kom je niet boven de 50km/u uit. :p De Savage trekt met 18/47 nog vrolijk wheelies dus ook met 20/47 gaat-ie nog als een raket.
YouTube - 62MPH HPI BAJA

correct it if its wrong met je 50 km/ph
 
YouTube - 62MPH HPI BAJA

correct it if its wrong met je 50 km/ph
Yep, I will correct you. :D Ooit gehoord van meetfouten t.g.v. van een onjuiste meethoek, hoeksnelheden, verkeerde objecten etc.? Mooi, als je bekend bent met radarmetingen dan zou je moeten weten dat de maximale afwijking in de meethoek 5° van het te meten object zou moeten bedragen en de radar op een vast punt gemonteerd. Als je namelijk mee beweegt meet je niet alleen je object maar ook alles er omheen, zeker met zo'n klein object als een modelauto. Ik zal je nog sterker vertellen: Als ik op de grond mik en met soortgelijke snelheid over de grond beweeg, kan ik ver boven de 100km/u komen. In principe meet ik dan niets. 8O

De enige juiste meetmethode: Zoveel mogelijk in lijn met het te meten object en in hetzelfde horizontale vlak. Al het andere levert nu eenmaal (enorme) meetfouten op. De foto van mijn radargun is met een meting recht voor de auto die de helling af rijdt...
 
als ik ooit met me baja in de buurt van beverwijk ben help ik je voor eens en altijd uit je droom dan gaan we racen mannetje :sniper:
 
Dit weet jij vast wel !!!
sleurhutje , wat is het effect van de goud kleurige stabi stangen , ik vraag me dit af want standaard rijdt iedereen geloof ik met de medium's .
op de baja , gaat die stuiteren op het gras ?? rolt die om in een bocht ?
voor achter hetzelfde ? als iemand hier ervaring mee heeft hoor ik het graag ,of moet je juist de hele dunne nemen ??
 
Offroad gebruik je de dunne en onroad de dikke gouden. De medium zit er dus mooi tussenin. Dit geld voor een standaard 10 kilo baja. Heb je hem vol met alu en dus 13kilo dan kun je al gauw naar de gouden gaan.
 
ik rijd sinds kort goud stang... hij bevalt erg goed op offroad en ook onroad.
en mij baja is nog standaard, geen alu aanwezig
 
Back
Top