Baja 5b topic part 2: (hier verder)

neem geen schrep bocht op onroad en droogweg... want baja slaan snel over kop

keer rijd ik met baja op natte weg onroad en hij rijdt echt heel goed op natte onroad

teveel stront op gras :D
laatst een stukje asfalt gepakt met vrienden en even op het zand 2 tellen erna bocht van uitlaat stuk :(
heb wel gemerkt met de gouden stabi stang hij plakt echt aan het asfalt.

hey kep een vraag de stuurservo van de baja ss 10 , de plastic tandwiel is doorgedraaid , nu wil ik een allu servo arm en dat plastic van de servo verwisselen met een metalen ..alleen ik weet niet hoeveel tandjes die heeft , hoe hebben jullie dit probleem opgelost , ik hoor het graag .

Dan moet je even wachten. De baja 5t heeft die metalen tandwiel en hevel. Het is even wachten tot je die delen los kan kopen. Nu moet je dus nog even doen plastic. Iig met die servo.

of neem nieuw sevro Hitec 805 of Hitec 5745

Hitec 5745 word geleverd met alu sevroarm en metaal tandwiel
(werkt bijna zelfde als Rhino)

Hoi..
Ik heb een Zenoah G270RC,heeft iemand ook ervaring met dit blokje?,ik ben hem nog aan het inrijden een beetje,maar soms hoor je de zuigerveer een aantal seconden duidelijk rammelen,en ik heb er geen verklaring voor,verders loopt die erg goed:confused:..
Op de orginele pot heb ik een dempertje gezet,en het geluid is heerlijk stil geworden,helemaal happy,de Mielke gelijk verkocht,alleen de Tuned Pipe nog verkopen,want die herrie pijpen komen er niet meer op!( Of RN-tuning moet nog met een stille en snelle komen,waar ze het al een jaar over hebben)
Alleen ben ik nog op zoek naar een stillere luchtfilter,heeft iemand daar ervaring mee?(moet wel op de Baja passen natuurlijk)
Verders heb ik de Baja verbreed met een erg mooi setje Vertigo`s verbreder`s,en de gouden stabilisator stangen geplaatst,en dat samen afgemaakt met een set Tarmac`s voor en achter,en hij lift de binnenwielen nog niet eens op straat,bij een scherpe bocht,dus veel fun op asfalt:D

Je hoort de zuigerveer rammelen? Dat lijkt me onmogelijk. Als je een soort van 'gerinkel' hoort, is dit waaschijnlijk de achterrem oid. De zuigerveer zit vast in de groef. (hij kan alleen wat schuiven, zeker niet rammelen)

Hoi..
Ik heb een Zenoah G270RC,heeft iemand ook ervaring met dit blokje?,ik ben hem nog aan het inrijden een beetje,maar soms hoor je de zuigerveer een aantal seconden duidelijk rammelen,en ik heb er geen verklaring voor,verders loopt die erg goed:confused:..
Komt de zuiger niet tegen de dome aan? Ik had dat bij mijn 29cc met +2mm krukas. Na het plaatsen van een .040 voetpakking was het rammelen weg.

Het is ook niet de hele tijd,vorige week na een poosje rijden,en gisteren,na een week stilstaan,de eerste 5 seconden alleen een metalig gerammel..de zuigerveer zit dan wel in zijn groef,maar de zuiger gaat wel 30 x per seconde langs de uitlaatpoort,en spoelpoorten,wat eigenlijk gaten zijn en waar de zuigerveer een beetje in kan gaan(bij volgaf bv.kan dat zo`n 250 x per seconde over die gaten heen glijden:shock:)
Ik weet het niet zeker,maar het kan ook de koppeling zijn,ik heb zo`n teflon ding in een gesloten Turtle huis,dus daar kan ook niets in komen (of uit:rolleyes:),het klinkt niet gezond tenminste,maar het is zo over,en hij levert gewoon topprestaties.
Hiervoor had ik een Zenoah 2 bouts,en daar had ik bijelkaar geteld in 20 minuten 3 vastlopers(2 x een nieuwe zuiger in geplaatst,en toen had ik er genoeg van:(),vandaar dat ik nu huiverig ben,en voorzichtig!!

Ik heb ook een g270rc. In het begin liep hij echt kl*te. Idd een gerammel en hij viel steeds uit. Heel veel geprobeerd en steeds viel hij na een halve minuut gewoon uit net of hij dan heel zwaar ging lopen. Uit eindelijk zat het probleem in die kl*te carburateur. Ik heb altijd met de wt813 gereden maar die op deze g270 zat was wel heel gevoelig. Die carburateur zorgde bij mij voor hele rare dingen. Ik heb hem uit mekaar gehaald en kwam erachter dat de 2 naalden (sproeiers) iets andere puntjes hadden. Als je de naalden van je orginele carb erin draait is hij veel beter af te stellen.
Nu is het echt een heel vel motortje. Er zit een dominator met elcon op en het is gewoon dikke wheelies trekken.

Het is ook niet de hele tijd,vorige week na een poosje rijden,en gisteren,na een week stilstaan,de eerste 5 seconden alleen een metalig gerammel..de zuigerveer zit dan wel in zijn groef,maar de zuiger gaat wel 30 x per seconde langs de uitlaatpoort,en spoelpoorten,wat eigenlijk gaten zijn en waar de zuigerveer een beetje in kan gaan(bij volgaf bv.kan dat zo`n 250 x per seconde over die gaten heen glijden:shock:)
Ik weet het niet zeker,maar het kan ook de koppeling zijn,ik heb zo`n teflon ding in een gesloten Turtle huis,dus daar kan ook niets in komen (of uit:rolleyes:),het klinkt niet gezond tenminste,maar het is zo over,en hij levert gewoon topprestaties.
Hiervoor had ik een Zenoah 2 bouts,en daar had ik bijelkaar geteld in 20 minuten 3 vastlopers(2 x een nieuwe zuiger in geplaatst,en toen had ik er genoeg van:(),vandaar dat ik nu huiverig ben,en voorzichtig!!
Wat meer olie gebruiken? :? Mijn eerste 29cc hield het ook precies 4 rondjes op de baan vol en stond toen vast (warmloper). Niets aan de afstelling van de carb gedaan maar wel 250ml mengsmering (TTS) op 4,5 liter benzine (Shell V-Power), daarvoor dus 180ml op 4,5 liter. Sindsdien nooit meer problemen gehad en nog steeds geen aanslag op de zuiger of uitlaatpoort.

Zozo,van 1 op 25 naar 1 op 18 8-O..Ik had ook eerst Castrol synt.,(3 vastloper`s,oorzaak onbekend)maar dat beviel in de brommer`s/motor`s ook al niet,(ik kreeg het flesje erbij)nu weer naar Kroonolie,beviel in mijn scooter`s,en nu in mijn (2-takt) motor ook altijd goed,en in mijn vorige Baja ook gewoon 1:25 Kroonolie gesmeerd,moet gewoon goed gaan,en 1:25 is er van uitgegaan dat er een mindere olie gebruikt wordt,en met de huidige olieeen moet makkelijk schaler gesmeerd kunnen worden!!
Verder kan ik alleen bedenken dat er een warmloper kan komen door het gebrek aan koeling,en niet door de(het gebrek van) olie:confused:,bv. door vogelnestjes of/en gebruik hoesje om geforceerde koeling.
Weet iemand ook wat Husqvarna met Zenoah te maken heeft?,staat op de gebruiksaanwijzing van het blokje..

Welke vind jij 'lekker'dan? ik zoep het niet op:rolleyes:,na lange tijd bekijk ik de cilinder/zuiger,en die zag er dan netjes uit,zonder kool!!

Als je motor te arm staat afgesteld kun je anders gemakkelijk een warmloper krijgen, ook zonder vogelnestjes. Zeker onderin is 't beter de motor wat rijker af te regelen.

Als je motor te arm staat afgesteld kun je anders gemakkelijk een warmloper krijgen, ook zonder vogelnestjes. Zeker onderin is 't beter de motor wat rijker af te regelen.
Sterker nog, zonder geforceerde koeling kun je al aardig wat problemen krijgen. Ik dacht een keer uit gemakszucht te gaan rijden zonder de plastic kap over de cilinder. Dat duus precies vol gas het rechte stuk. Gewoon een warmloper en einde oefening. Aan de instellingen niet veranderd maar wel met de geforceerde koeling en niets aan het handje. :?

Back