Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Komt de zuiger niet tegen de dome aan? Ik had dat bij mijn 29cc met +2mm krukas. Na het plaatsen van een .040 voetpakking was het rammelen weg.Hoi..
Ik heb een Zenoah G270RC,heeft iemand ook ervaring met dit blokje?,ik ben hem nog aan het inrijden een beetje,maar soms hoor je de zuigerveer een aantal seconden duidelijk rammelen,en ik heb er geen verklaring voor,verders loopt die erg goed..
Wat meer olie gebruiken? :? Mijn eerste 29cc hield het ook precies 4 rondjes op de baan vol en stond toen vast (warmloper). Niets aan de afstelling van de carb gedaan maar wel 250ml mengsmering (TTS) op 4,5 liter benzine (Shell V-Power), daarvoor dus 180ml op 4,5 liter. Sindsdien nooit meer problemen gehad en nog steeds geen aanslag op de zuiger of uitlaatpoort.Het is ook niet de hele tijd,vorige week na een poosje rijden,en gisteren,na een week stilstaan,de eerste 5 seconden alleen een metalig gerammel..de zuigerveer zit dan wel in zijn groef,maar de zuiger gaat wel 30 x per seconde langs de uitlaatpoort,en spoelpoorten,wat eigenlijk gaten zijn en waar de zuigerveer een beetje in kan gaan(bij volgaf bv.kan dat zo`n 250 x per seconde over die gaten heen glijden:shock
Ik weet het niet zeker,maar het kan ook de koppeling zijn,ik heb zo`n teflon ding in een gesloten Turtle huis,dus daar kan ook niets in komen (of uit),het klinkt niet gezond tenminste,maar het is zo over,en hij levert gewoon topprestaties.
Hiervoor had ik een Zenoah 2 bouts,en daar had ik bijelkaar geteld in 20 minuten 3 vastlopers(2 x een nieuwe zuiger in geplaatst,en toen had ik er genoeg van),vandaar dat ik nu huiverig ben,en voorzichtig!!
Sterker nog, zonder geforceerde koeling kun je al aardig wat problemen krijgen. Ik dacht een keer uit gemakszucht te gaan rijden zonder de plastic kap over de cilinder. Dat duus precies vol gas het rechte stuk. Gewoon een warmloper en einde oefening. Aan de instellingen niet veranderd maar wel met de geforceerde koeling en niets aan het handje. :?Als je motor te arm staat afgesteld kun je anders gemakkelijk een warmloper krijgen, ook zonder vogelnestjes. Zeker onderin is 't beter de motor wat rijker af te regelen.