Baja Fun Belgium Meetings Thread

Maandag 13 juni; iemand zin om te gaan rijden in Overpelt als het weer mee zit ?
Het gaat deze week regenen, dus het fijn stof probleem zal wel geen probleem zijn vermoed ik ?

INFO : Adres is Leo baekelandlaan in overpelt
Einde van die weg komt ge aan een zandweggeske naast de spoorweg. goeie 100 meter volgen en dan ligt het terrein aan uw linkerkant.
Ik kom morgen normaal morgen wel even heb je mijn GSM nummer nog?

Jaja die heb ik nog, maar stuur je een bericht want krijg eerst nog volk over de vloer en als die pas weg zijn kan ik afkomen. We zien weer wel hoe het uit draaid.

Wel iedereen was aanwezig en we hebben even fun gehad:-)
Maar onmogelijk om daar lang te rijden door het fijn stof. Luchtfilter zat na 15 minuten al dicht:-( Op zoek naar een andere plaats dus !

Ik ben bezig met de rod ends te vervangen van de baja want de originele hebben teveel speling, de balllen vallen er bijna uit en originele hebben al speling als ze nieuw zijn.
dus heb ik op ebay metalen rod ends gekocht 23€

P6150002.jpg

P6150003.jpg

Dat ziet er goed uit, hoeveel heb je er gekocht? Ik zal ondertussen ook es moeten zien om zo'n busjes te draaien, die van IRP slijten snel in.

ik heb er 4 gekocht, die busjes heb ik nu van de ballen gemaakt om eens te proberen en vanachter ga ik een andere bevestiging maken want de hoek is te groot, ga de rod end 90° draaien

Ik kocht dit setje: tr334
Ben er zeer tevreden over, behalve dan die busjes, die zijn van aluminium gemaakt en vervormen een beetje. De draaihoek is inderdaad kleiner dan de origenele plastic gewrichten. Hiervoor heb ik men Limiter straps van Killer RC 5mm moeten inkorten met als resultaat dat deze al doorgetrokken zijn. Maar heb ondertussen zelf al kabeltjes gemaakt en hopelijk houden die het langer uit.

Ik kocht dit setje: tr334
Ben er zeer tevreden over, behalve dan die busjes, die zijn van aluminium gemaakt en vervormen een beetje. De draaihoek is inderdaad kleiner dan de origenele plastic gewrichten. Hiervoor heb ik men Limiter straps van Killer RC 5mm moeten inkorten met als resultaat dat deze al doorgetrokken zijn. Maar heb ondertussen zelf al kabeltjes gemaakt en hopelijk houden die het langer uit.

Die zijn nog duurder , pfff
Didier wat hebben die van u gekost ? En heb jij ook last van die limiters, bedoel moet jij ze ook in korten?

Ik heb er 23€ voor betaald, deze van KRC hebben ook een goeie prijs en met afstandbusjes en al inbegrepen
ik moet wel mijn kabels niet inkorten:D

Ik heb ondertussen al een eigen versie van die busjes gemaakt, omdat ik de afmetingen van de originele wat aan de hoge kant vond. Hierdoor steekt die bout zo lelijk uit.

CIMG0322.jpg

CIMG0323.jpg

Met deze busjes ziet het er net zoals de standaart Kogelgewrichten uit.

Even op sommen wat ik de laatste weken heb aangeschaft ;

OBR 30,5 cc Full Mod - KRC-RACING
av540 - ADA RC Manifold - SILVER
WT990 carb met lagers en verlemen gasstang.
Lauterbacher 4 Shoe - KRC RACING
tr970 -*Turtle Racing V2 HD Rear Shock Mount for HPI Baja 5B
gt250 - Turtle Racing Billet HD Tranny Plate for HPI Baja 5B/5T/5SC
tt379 - Turtle Racing HD Top Plate for HPI Baja 5b - KRC RACING
gt26x+gt27x - Turtle Racing Complete Clutch System for HPI Baja 5B - KRC RACING
tr299 -*Killer RC "Killer Cables" Suspension Limiting Cables - BLACK
tt372 - Darksoul V2 Meaty Driveshaft Kit + extra pins en hostile booots
af505 -*BLUR Quick Release Air Filter System for HPI Baja 5B/5T
af506 -*BLUR Adapter for Quick-Release Air Filter System
af508 -*BLUR O-Rings for Quick-Release Air Filter System
jj590 -*Kraken RC Bullet Fueler Kit for HPI Baja 5B/5T
af286 - TGN 'Redneck' Dual Stage Pre-Filter for HPI Baja 5B/5T
af281 - Outerwears Airfilter Pre-Filter ( blue )
eg18x - Outerwears R/C Pullstart Pre-Filter
tr160 -*Outerwears Crankcase/Flywheel Cover for R/C Engines ( black )

begint een lang lijstje te worden ;-) Vrijdag is het sleuteldag !

Back