Balgen tbv RCABS

Voor het RCABS (Ballast System) is er een balg nodig. Op de site van RCABS zie je van die mooie zwarte zakjes met een tuit/slang.
Graag wil ik een dergelijke balg kopen. Weet alleen niet waar.
Nu schijnen zakjes voor medische toepassingen (stoma?) gebruikt te worden.

Weet iemand volumes, te kiezen materialen + adressen en prijzen?

Bij voorbaat dank.

Nico Buis

Wat heel vaak gebruikt wordt zijn de manchetten van bloeddrukmeters. Ze zijn in alle maten te krijgen en gaan erg lang mee.

Vaak zijn ze "verpakt" in een band om het ding vast te kunnen maken om je arm, maar als je die er met beleid vanaf haalt houd je een mooie rubberen zak over waar vaak gelijk een stevige slang aan vast zit.

Hoi Nico,

Wat dacht je van een binnenband. Van een fiets of brommer.
Is ook nog goed te lijmen! Dat ga ik tenminste gebruiken voor mijn
Trumpeter Seawolf.....

Douglas.

hallo

baxter zakken
stevig e, in verschillende maten te verkrijgen
de slangetjes zitten er reeds aan dus geen geklooi met lijm en toestanden
en ze kunnen heel wat druk verdragen

groeten raf

Ik heb ondertussen geëxperimenteerd met de yoghurt 'Breaker' zakjes van Friesche Vlag. Erg sterk maar helaas is de lasnaad bij de dop te zwak: hij knalde uit elkaar bij oppompen.

Nu maar op zoek naar de urine opvangzakken, voel me wel opgelaten om die te gaan kopen..

ik weet niet hoeveel druk je op je breaker-zakje zette,
maar bedenk dat je pas op 10 meter een bar overdruk hebt.

als je je voorneemt niet dieper dan een meter te gaan, dan
hoeft het allemaal niet extreem stevig

(eerlijkheidhalve, beter om ervan uit te gaan dat je een keer
zinkt in het diepe gedeelte van het zwembad, dus 3 meter)

hallo

kompressortje gevonden in de rommel kist
ik ga eens experimenteren met dit ding

ik heb een test gezien en dat gaat wel heel snel onder
het nadeel is dat je kompressor de zak oppomt en je dan boven komt
dwz dat als je zak uitelkaar knalt je boot afzuipt en dat geeft zo rare kriebels in mijn onderlichaam dat ik er niet goed van wordt

maar toch effe testen
ik heb ook nog zo een bloeddruk meter en daar zit ook een elektries pompje in
eens zien of ik het kan slopen
die waren bij de aldi of lidle voor een euro of 50
en ik heb 50 baxterzakken gekocht a 3.50 euro het stuk
ze zijn 500 ml geloof ik
met slangen kopelstukjes klemmetjes en dergelijke toebehoren
groeten raf

NJBuis zei:
.....Nu maar op zoek naar de urine opvangzakken, voel me wel opgelaten om die te gaan kopen..

Ach, je moet maar denken: De dames hebben Tena-Lady, als wij mannen boven de 40 komen, komt er ooit een moment dat we van die dingen nodig gaan hebben... :?
En als je je model meeneemt de apotheek in, snappen ze het ook nog! Wat me doet denken aan een gebeurtenis jááren geleden, hoe sommige zaken enorme misverstanden kunnen veroorzaken...

(Kleffe-verhalen-modus: AAN)
In 1979, 23 jaar jong, werd ik als VN-militair uitgezonden naar Libanon. We hadden daar nogal last van zand, en dat is in je wapen niet zo prettig. Iedereen van mijn peloton kreeg dus het verzoek om tijdens het verlof in Nederland condooms te kopen. Die kon je dan over de loop van je wapen trekken, zodat de loop schoon bleef. En áls je moest schieten was het condoom na het 1e schot nergens meer te vinden. Prima dus.
Enfin, ik kom na 4 maanden op mijn 1e verlof thuis en ga op enig moment de stad in en zet (met het schaamrood op de kaken) mijn eerste schreden in een sexshop. "Juffrouw, heeft u hier grootverpakkingen condooms?" De dame achter de kassa: "Natuurlijk jongeman... hoeveel wil je er hebben en wat voor soort?" "Nou... als u die dozen van 500 stuks heeft, wil ik er daar graag 2 van hebben!" Ze kijkt me enigszins meewarig aan en zegt: "Sommige klanten hebben last van zelfoverschatting, meestal qua maat. Maar jij overtreft alles!" Nadat ik verteld had waarvoor ze bedoeld waren, en mijn VN-ID-card had laten zien geloofde ze me pas, en kreeg ik nog korting ook... Zo konden we in Libanon weer een paar weken vooruit. Met 59 wapens in je peloton gaat het hard...)
Nu de dramatische ontknoping van dit verhaal: Ik woonde toen nog thuis bij m'n ouders. Op een gegeven moment ging mijn moeder in een ijverige bui mijn kamer stofzuigen en ontdekte de twee grote dozen. Ontstak vervolgens in heilige woede, stormde naar beneden waar ik in al mijn onschuld zat te lezen. "WAT MOET JIJ MET AL DIE VIEZE DINGEN?!!!!" "Nou... om de loop van m'n Fal trekken, zodat hij niet vies wordt?" Mijn moeder geloofde mij duidelijk niet en liet dat luidkeels merken. Toen mijn pa (ex-marinier) 's avonds thuis kwam werd de hele gebeurtenis uiteraard in geuren en kleuren door mijn moeder verteld. Ik zou in dienst helemaal verpest zijn, en die condooms zouden daar wel gebruikt worden tijdens het verlof in Israël, en hebben we die jongen daarvoor zo netjes opgevoed... Enfin, ik was verworden tot een viespeuk eerste klas. Mijn vader grinnikte eens vriendelijk en zei :"Suus, toen ik in dienst zat, gebruikten we die dingen ook al daarvoor, hoor... En ik ben toch ook een nette vent gebleven?" Sindsdien, tot het moment dat ik het huis uitging en trouwde, heeft mijn moeder nooit meer mijn kamer gezogen...
(Kleffe-verhalen-modus UIT)
Absoluut niet on-topic natuurlijk (Excuses hiervoor) maar het schoot me zo ineens te binnen... :oops:

Zo zie je maar waar condooms overal voor gebruikt kunnen worden.
Ook als voorbehoeds middel tegen zand in je loop. :D :D

hallo

roel je bent soms te gek weet je dat
ik lig hier in een deuk
hahahahaaha
ik heb het zelfde voor gehad
ga de apotheek binnen
ik zou een doos condooms moeten hebben
kleintjes en groothandels verpakking
da jufrouwtje zo ????????????
t'is om over een ontvanger te trekken in een speedboot
jufrouwtje weer zo ???????????????
en dan zou ik nog graag potje van 1 kilo vaseline/lanoline hebben ook
ha gij zijt dien met die duikboten nu snap ik hem

blijkbaar had die pot vaseline/lanoline bij haar een lichtje laten branden

ps ik gebruik 600 en 700 ontvangers van graupner daarom kleine maat

groeten raf

hallo

vandaag bij de aldi weer zo een bloed druk meter gekocht
12.99 euries duur
de buit
een mini compressortje
een mini electro ventieltje
en een drukmeter IC om je vingers bij af te likken
en dit alles werkt op een voltage van ja ja ja 3 volt tot 6 volt
mooi spul hoor en je krijgt er gratis een mooi zakje bij na het uitelkaar peuteren van dat klitteband spul

kan het nog goed koper ???????????
en kleiner ??????

groeten raf
ps ik blijf het toch raar vinden dat je boot op zo een zakje blijft drijven ik zie het liever anders om

hallo

ik heb een tronic M251
twee printjes die opelkaar passen
eentje met de druksensor er op sturing en twee elco's
dan een ventieltje dat open is als er geen stroom opstaat (lekker als je accu plat gaat kom je automatisch omhoog)
en een pompje op 3 volt maar kan tot 4.8 hebben

foto volgt effe accu van de camera laden

groeten raf

hallo

de nieuwe die ik juist had gekocht is van topcom
ziet er anders uit van binnen
grote print met de druksensor opgesoldeerd (smd)
de pomp is doorzichtig en het ventiel is een spoeltje en is haast zo groot als het pompje
daar dat de andere een platter ventiel heeft maar dat zullen de foto's wel laten zien
hier zit een overdruk vantieltje in en dat zat in de vorige niet
het ziet er haast net eender uit als de postings van ronald
op de pomp staat PBF MAP-1003 F0605242
het lijkt een soort tweecylinder membraampompjes te zijn

groeten raf

hallo

ik heb het pompje eens beter bekeken
daar ik er nu eentje heb dat doorzichtig is kan die makkelijk
deze zijn de eenvoud zelve
het zijn dus tweecylinder pompjes en das meer letters dan er stukjes in zitten
op de motor zit een plastiek stukje met een gaatje dat uit het senter staat
daar in zit een stangetje dat naar een schommeltje gaat
dit bestaat uit rubber
daar zitten twee pistonnetjes aan die in gaatjes op en neer bewogenworden door het rubberen schommeltje waar ze zelf deel van uitmaken
en aan de andere kant zitten twee rubberen ventieltjes
eigenlijk zijn het twee fietspompjes naas elkaar
doe om en om op en neer gaan
heel vindingrijk bedacht door de heren moet ik zeggen

groeten raf

ja raf ik ben vandaag bij de aldi geweest, al heleaal uit elkaar gehaald, pompje draait goed op 4,5 volt, hoger durf ik het niet aan
voor die prijs kan je niet sukkelen denk daarmee en een paar baxterzakken te experimenteren en mijn eerste goedkoop systeem in elkaar te prutsen
bedankt voor de tip
groeten alain

hallo alain

ik heb een oud servo printe gebruikt en daar werkt het pompje perfect op

ik heb een diode tussen de draad van het pompje gezet
en nu werkt de schakeling dus op deze manier
stick in neutraal ventieltje krijgt stroom en sluit dus af
stick naar voren ventieltje en pompje krijgt stroom en de baxter pompt zich op dus de boot komt boven
stick naar onder
ventieltje krijgt geen stroom en de baxterzak loopt terug leeg
dit systeem komt in de kriek boot te zitten
ik spaar met dit systeem enorm plaats in deze boot
de origineele pomp komt te vervallen
er kunnen 4 accus uit de boot
schakelprintje kan ook weg want een servo printje is vele malen kleiner
plus de relais kunnen er ook uit
en de toevoerleiding voor het voedings water van de pomp kan ook weg
doordat ik nieuwe motren heb zitten die maar de helft van de stroom vragen dan die 400 motoren die er in zaten kan de regelaar ook kleiner want hij moet minder ampjes regelen
ik ga een zee van ruimte over hebben in de wtc van deze boot
groeten raf

Back