BalsaCraft Hurricane mkI; Waarom er even niets aan de Mustang gebeurt...

Batterijen geleend!

64304921d1443ed6f.jpg

64304921d14490675.jpg

Ja had het eerst niet gemeten en het was ook zonder dat ik het had vastgeschroefd...

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou het denk opvullen, maar dan wel zo dat het mooi uit-'faired' / 'feathered' over de vleugel.

Hoe dat te maken: :confused:

Weet Ton wel . . .

jan.

Gary,

Is het alleen de fairing die omhoog is gekomen of licht de vleugel in zijn geheel niet aansluitend in de romp/vleugelzadel.

Maak eens een plaatje van de onderzijde bij de vleugelbout wil even zien hoe het daar aansluit.

Als het daar aansluit dan zijn de fairings alleen aan de buitenzijde omhoog gekomen en kun je het volgende proberen.

Neem de vleugel los en bespan deze met een folie bijv een pendaalemmerzak.
Leg een 2 mm vulplaat tussen de vleugel en de romp en draai de vleugelbout aan.
Maak de fairing lekker nat en verzwaar de buitenrand.
Laat het een nacht drogen en als alles goed loopt zal de fairing iets door zetten door de extra ruimte van 2mm vulplaat.
Vulplaat weg nemen, de vleugel zal nu goed aan moeten sluiten.

De fairing aan de voorzijde zul je moeten opvullen met balsa want die kun je niet meer zetten naar de vleugel, omdat daar de ronding te groot is wat teveel spanning geeft in het hout.

Ton

Het is niet goed te zien maar het geheel sluit niet volledig aan dus niet alleen de buitenkant van de fairing.. Volgende keer meer aandacht hieraan besteden..

64304921e1f763474.jpg

Het sluit alleen aan waar je het ziet

64304921e1f738cb8.jpg

Gaat toch ergens op lijken.. Hopelijk gaat ie ooit vliegen..

Pfff ff verder gegaan, denk dat het een heel eind klaar is op het installeren / monteren van de accu, motor en esc. Ga nu de tutorials lezen over plamuren en glassen.

6430492d9ac67dddb.jpg

6430492d9ac6a991e.jpg

6430492d9ac6d836d.jpg

6430492d9ad8b5639.jpg

6430492d9ad8e4a58.jpg

6430492d9ad923b61.jpg

Ziet er ondanks de fouten wel aardig uit denk ik...

Owja, eea weegt tot nu toe 461 gram...

Moet ik het eerst schuren dan plamuren en dan glassen of moet de volgorde anders?
En hoe zwaar moet het glasvezeldoek zijn voor zo een elektro kist?
Welke plamuur moet ik hiervoor halen (merk?)
En hoeveel lagen doek moet ik hiervoor doen? Ook 2-3 zoals bij Strega?
En welk merk epoxy / G4? Kan het met Z-Poxy?

Op een draadje hier op dit forum biedt een lid die via zn werk aan alle maten en gewichten kan komen dit te koop aan. Weet iemand toevallig dit draadje?

Moet ik het eerst schuren dan plamuren en dan glassen of moet de volgorde anders?

Eerst plamuren met balsaplamuur, dan schuren, dan glassen, dan plamuren en schuren.

En hoe zwaar moet het glasvezeldoek zijn voor zo een elektro kist?
25 grams

En hoeveel lagen doek moet ik hiervoor doen? Ook 2-3 zoals bij Strega?
1 laag is voldoende.

En welk merk epoxy / G4? Kan het met Z-Poxy?
Kan, maar makkelijker is PS100 van Poly-service

Welke plamuur moet ik hiervoor halen (merk?)
Je kan het glas plamuren met motip 1 comp. plamuur of
Histor kwastplamuur.

Kijk ook eens in het draadje van Ton's spitfire.

Gary,

In veel van mijn draadjes kom je het glassen met 25 gr mat en PS100 tegen neem dat eens door en als er dan nog vragen zijn hoor ik dat wel.

Ton

Ook hier wordt gebruik gemaakt van PS100 en 25gram glasmat.

oa te bestellen bij Polyservice.nl

Jawel ik denk wel dat het gaat lukken het "lijkt" mij niet zo lastig. Ik ga deze week naar die winkel in Amsterdam om die spullen te halen. Ga gewoon voor de PS100 en 25g mat... Dat balsaplamuur wat Wouter zegt is gewoon Balsafiller neem ik aan? Moet ik de hele kist insmeren en schuren of moet ik het alleen bij de kuilen en butsen doen waar het zeg maar niet zo glad is?

Neem aan dat ik

PU Hechthars PS 100

Laag visceuse oplosmiddelhoudende ééncomponent polyurethaanhars. Toe te passen als hechtlaag voor polyesterhars op ondergronden zoals hout, beton en staal. Om een optimale hechting te krijgen tussen de PS 100 en de polyesterhars, geldt een minimale droogtijd van 1 uur. De maximale wachttijd is 6 uur. De beste hechting verkrijgt men als de polyesterhars wordt aangebracht op het moment dat de PS 100 net stofdroog is geworden.
De minimale verwerkingstemperatuur is 5ºC.

Verpakking: 500 ml, 1 ltr, 5 ltr

en

Glasweefsel

Van glasgarens kunnen –net zoals van andere garens- weefsels worden gemaakt. Glasweefsels hebben in vergelijking met glasmat een hogere treksterkte. Bij vierkantweefsel gaat iedere inslagdraad over en onder de volgende kettingdraad door. Hierdoor ontstaat een schuifvast weefsel, maar het is bij vormen die in meer richtingen zijn gekromd, moeilijker aan te brengen. Vierkantweefsel is verkrijgbaar in 25, 80, 160 en 280 g/m² en wordt geleverd op een breedte van 100 cm.

Verpakking: 1, 5, 20, 50, 100 m²

moet hebben?

Heeft iemand een idee hoeveel 1 liter ps100 en 5m2 glas ongeveer kost?

Ja, gewoon balsafiller.
Niet de hele kist insmeren, alleen waar nodig.
0,5 l PS100 is meer dan genoeg voor 10 kisten en omdat het niet lang houdbaar is, is voorraad ook geen optie (ik gooi meestal 80% weg).
Kost iets van €8,00 dacht ik.
Glas is iets van een paar euro per meter, 2 m2 is voldoende.

Je kunt ze even bellen of mailen dan krijg je een prijslijst toegestuurd/gemaild.

Ook bestellen gaat makkelijk en na betaling staat het de volgende dag thuis :-)

Back