bananairbrush rc bodies

Je kan natuurlijk altijd iemand vragen met een snijplotter om voor jou een masker te maken ... is makkelijk opgestuurd in een enveloppe.
Wel zien dat het altijd in spiegelbeeld gesneden is.

Vraagje;

Ga eerdaags ook een poging doen om met geplotte maskers te werken.

Gebruik jij de papieren of de vinyl versie?

En wanneer haal je het masker weg?
Als de verf nog nat is? of als ie 100% droog is?

Ik heb in het verleden de ervaring dat de verf als een soort film over het masker ligt, als je dan het masker weg wilt halen trek je ook de verf mee.
Of doe ik wat fout?

Winfried

ik gebruik enkel vinyl momenteel in mijn plotter
weghalen doe je best direct na het spuiten en drogen met bv een haardroger
(doe je best met alle soorten maskers, niet enkel met geplotte)
als je het enkele uren laat uitharden heb je idd. het risico dat er verf meekomt
al kan je het risico wel beperken door te werken met meerdere fijne lagen verf te spuiten (ipv. 1 dikke laag)
halfweg het spuiten stoppen en de dag later verder doen kan je dus beter proberen te vermijden, vandaar dat ik soms liever stop om 02.30u 'snachts als het spuiten klaar is, dan halfweg te stoppen om bv. 12.00u.
sommige kleuren en verfmerken hechten ook beter dan andere, dus ook daardoor zul je al dan niet sneller problemen hebben met verf die je lostrekt door het masker te verwijderen
zwarte faskolor en RCS chrome of Spaztix chrome bv zijn hier zeer gevoelig voor.

Dankjewel Tom
eindlagen zijn meestal faskolor white, faskolor faskoat en dan een laag enamel (spuitbussen kan je vinden in de meeste "doehetzelf" winkels
De enamel geeft een waterdichte eindlaag, handig om de body af te wassen onder de kraan mocht dat nodig zijn + is toch ook een extra dikke bescherm laag
verwacht geen wonderen, het blijft een dunne laag die ook nog steeds niet 100% krasbestendig is, voor echte bescherming van de body gebruik je best shoegoo of bison rubber repair, maar dat is wel redelijk zwaar spul, voor de "lightweight freaks" dus niet aan te raden.

Eigenlijk zou er nog een 'oversized' Red Bull blikje op het dak van de Mini gemonteerd moeten worden, je ziet die promotieauto's wel eens rijden :-D

Eigenlijk zou er nog een 'oversized' Red Bull blikje op het dak van de Mini gemonteerd moeten worden, je ziet die promotieauto's wel eens rijden :-D

hahah jup, dat zou helemaal vet zijn
3-RedBull-Mini-Coopers-in-Boston.jpg

Ik ben van plan om in 2014 een cursus RC-airbrush te geven.
Data liggen nog niet vast, maar het zal wel telkens op een zaterdag zijn
Voor alle duidelijkheid : dit betreft enkel het aan de binnenkant spuiten van lexaan RC auto's. Het airbrushen langs de buitenkant van modellen dus niet !
De cursus zal plaats vinden in Sint-Katlijne-Waver (tegen Mechelen)
In dit locaal zijn er voldoende compressoren voorzien voor meerdere pistolen aan te sluiten.
Ander materiaal moet wel zelf voorzien worden.
Weinig of veel ervaring maakt niet uit, cursus wordt op ieders kunnen individueel afgestemd.
Mochten er mensen interesse hebben om deze bij te wonen, stuur gerust en privé bericht om verder af te spreken.

Erg mooie kunst mag je het wel noemen, als je nog een theme zoekt voor een durango Dex buggy/sc/st

De DEXster (mocht je de serie sleuk vinden)

Dexter-2.jpg

Back