Banckert van Billing Boats

en meer rendement qua groote in de tunnel.
Aleen wordt je draaiend gewicht hoger ivm messing vervangd door plastic.
Maar in dit geval merk je het amper.

tim

GroteFoto-YGCSJM44.jpg

volgens mij wel Hawser ! :mrgreen:
Een foto van een model zegt natuurlijk niets!
De Valcke heeft er in ieder geval geen één, en dit was toch een soort van zusje van de Vikingbank/Maasbank
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Een foto van een model zegt natuurlijk niets!
De Valcke heeft er in ieder geval geen één, en dit was toch een soort van zusje van de Vikingbank/Maasbank

Der zijn wel meer verschillen er tussen hoor..! Dus dat ken je er niet mee vergelijken.:mrgreen:

Alle asd`tjes lijken ook op elkaar, maar zitten toch echt wel grote verschillen tussen.

Dat is het leuke van modelbouw.
de kenners weten veelal beter de verschillen dan de bemanning die ermee vaart.
het kan ze meestal ook niet boeien

Hoi Adam wil eigenlijk lukken dat ik aan het twijfelen ben om mijn model als de Valcke A950 te schilderen, zou dan wel een Valcke met straalbuis worden ;) De Valcke was trouwens vorige week voor herstelling in Zeebrugge. Wat vinden jullie van mijn idee? Of wordt ze beter de Banckert?
full

De Vikingbank had wel een straalbuis alsook een dubbel roer, de Valcke was voorheen de Steenbank (1) genaamd en had geen straalbuis, wel een dubbel roer. De Maasbank (1) is inderdaad later de Banckert (1) geworden. Gezien de bouwjaren (1965 voor beiden) en de bouwnummmers (640 voor de Vikingbank(1) en 641 voor de Maasbank(1) ) mag ik aannemen de beide schepen volwaardige zusters waren... beiden zijn overigens vergaan en verloren.

M.vr.gr. Ron

Mij heb je niet horen zeggen dat de Vikingbank en Maasbank geen zusterschepen waren..

Alleen het feit dat Adam de Steenbank serie met die van de Maasbank vergelijkt klopt niet..

Zo uit mijn hoofd was er ook een duidelijk verschil met de stand van de roeiboot en de stand van der schoorsteen/mast...

Dat maakte het groote verschil tussen deze schepen.

Hey iedereen hier ben ik weer :)
Heb mij ondertussen eens gewaagd aan de bovenbouw, moet eerlijk zeggen dat het mij een beetje tegenviel. Niets is perfect op maat, overal moet wel een beetje aangepast worden. Met andere woorden nog veel plamuur -en schuurwerk ...
full

full

full

Als je hier nu eens wat netter had gewerkt ;) hoef je ook minder te plamuren
Verders ziet het er wel goed uit hoor
mvg
Frederik:D

ps dat bovenste stukje had verder naar achteren gemoeten
Dat schuine aan de achterkant had een lijn moeten zijn

Het ging er ook niet om het feit dat het zuster schepen waren, dat is wel duidelijk, maar dat ze qua uitvoering vermoedelijk hetzelfde zijn m.b.t straalbuis en roeren.
De Steenbank(1) is het zusterschip van de Schouwenbank(1), en zijn heel andere schepen, beiden gebouwd in 1960
Schouwenbank(1) bouwnummer 559-> Astronoom -> Ekster -> gedemonteerd met als naam Astronoom op de boeg
Steenbank(1) bouwnummer 560 -> Astroloog -> Valcke.

M.vr.gr. Ron

PS,
Mijn bedoeling is om een nauwkeurige informatie neer te zetten, daar er wat verwarring ontstaan was. Het is niet de bedoeling om iemand persoonlijk aan te vallen.

Laatst bewerkt:
haha nee, dat begrijp ik..
Maar.. Stefke was ook van plan om er de valcke van te maken..! Maar wou alleen ook hem duidelijk maken dat de Valcke niet hetzelfde is als de serie van de Maasbank.

ondertussen heb ik mijn fouten wat trachten verdoezelen ;)
geen paniek ben nog niet klaar met schuren :p

full

Back