Banckert van Billing Boats

Stef het is jou boot, jou fantasie of jou idee , wat je er ook van maakt!

andere kunnen dat mooi vinden of niet kloppen , het is jou project dus jij bepaald hoe hij er uit komt te zien!

groet, Brandaris

Restauratie Banckert

Hallo,
Mijn eertse modelboot was de banckert. Ik ben daar nooit zo tevreden mee geweest. Vooral het schilderwerk is hopeloos. Nu ik "bij" ben met de Bismarck, en ik nu weet dat je zeer precies moet werken, ga ik proberen de Banckert op te knappen. Iemand tips hoe ik de opbouw weer zo kaal mogelijk van de verf kan maken?

Foto Banckert

Toch nog even een foto van de Backert zoals die nu is. Het beroerde verfwerk kunnen jullie gelukkig niet zien.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,
Mijn eertse modelboot was de banckert. Ik ben daar nooit zo tevreden mee geweest. Vooral het schilderwerk is hopeloos. Nu ik "bij" ben met de Bismarck, en ik nu weet dat je zeer precies moet werken, ga ik proberen de Banckert op te knappen. Iemand tips hoe ik de opbouw weer zo kaal mogelijk van de verf kan maken?

Er bestaat in de beroepsvaart afbijt middel:mrgreen:
Dat gaat prima op hout
Kunststof casco Bancert geen ervaring mee
Wees daar dus voorzichtig mede:mrgreen:
mvg
Frederik:D:D

Een kunstof romp kan je voor een paar uurtjes in een bak met gootsteen ontstopper zetten.
Dan bladert de verf er netjes af en houd je een mooi kaal rompje over.
Dit heb ik een poos geleden ook met een oud kunstof bootje van me gedaan,
aangezien ik niet tevreden was over het verfwerk.
Nu heb ik het rompje netjes gespoten. Dit is een stuk strakker.

Bart

Zie je me zeggen dat het speciaal op jou gericht is dan.. ?
Volgends mij niet... ! Maarja, dat je er geen ervaring mee heb wil niet zeggen dat je misschien wel een eventuele "ja" zou kunnen zeggen.. !

Maarja, als ik mijn ervaring deel en sommige voelen hun eigen dan aangesproken, dan gaat erbij mij een vraagteken branden... !

Zie je me zeggen dat het speciaal op jou gericht is dan.. ?
Volgends mij niet... ! Maarja, dat je er geen ervaring mee heb wil niet zeggen dat je misschien wel een eventuele "ja" zou kunnen zeggen.. !

Maarja, als ik mijn ervaring deel en sommige voelen hun eigen dan aangesproken, dan gaat erbij mij een vraagteken branden... !

Wie zal er hier meer ervaring hebben als jij denk je :mrgreen:Kijk eens even naar het beroep dat ik heb gehad en de leeftijd
mvg
Frederik:D

Wie zal er hier meer ervaring hebben als jij denk je :mrgreen:Kijk eens even naar het beroep dat ik heb gehad en de leeftijd
mvg

@ Fred.

ik ga niet eens moeite doen op nog op jouw te reageren.. Het gaat tenslotte niet eens over jouw. :sleepy:

@ Stefke..

Dat ziet er netjes uit. .! Leuk 4kn. zendertje.. :mrgreen:

Jongens geen ruzie maken en stuf die grote letters effe uit, ik wordt er doof van.
en die afbijt is wel een risico voor dat dunne rompje!

Stef, mooie afgetopte schroef en een mooie zender!

Laatst bewerkt:
Nog even een vraagje over de schroef;Welk merk en type is het?.

Alles wat er tot nu toe gebouwd is ziet er goed en netjes uit en laat een ander maar praten Stefke,het is jou boot en jij zal hem bouwen zo als jij wilt en ook er dus de leuke en minder leuke dingen aan beleven zoals een ieder.Advies is natuurlijk altijd welkom maar jij moet het doen.

Groet; Cor

Hoi iedereen, heb nog een vraag voor jullie over de electronica van de boot. Sommige vragen lijken misschien wel dom maar ik ben echt een leek op dit gebied. Hier gaan we dan..

Ik heb een 12V 3.3Ah loodaccu voor de aandrijving van de motor
de motor is een graupner 500E speed
de regelaar is een Robbe Rokraft 100æP Tam Controller
mijn zender is een graupner x-408
de ontvanger is een R 700 miniature SUPERHET receiver

Wat vinden jullie van mijn keuze?

En dan nu de eigenlijke vraag,
Als ik het goed begrijp wordt de loodaccu op de robbe regelaar aangesloten welke dan de voeding aan de motor en servo geeft, de R-700 ontvanger moet ik ook op de robbe regelaar aansluiten. Maar hoe zit het dan met de spanning van de R-700 ontvanger... moet die zijn spanning krijgen van een afzonderlijke accu of krijgt hij zijn spanning via de regelaar van de loodaccu? Indien ja is deze spanning dan niet te hoog want de loodaccu is 12V en ik heb gelezen dat de ontvanger maar tussen 4,8 en 6V mag krijgen.
Een hele boterham met vragen maar dit is dan ook latijn voor mij :confused:

Groeten,
Stef.

Stef , de regelaar verzorgt de stroom voor je ontvanger via de BEC

Features:

•Fine proportional control

•High motor pulse frequency (hec)

•Fine control at start-up

•High-flex silicone cables

•Heavy-duty BEC power supply

•Zero-wear output stage

•Excess temperature protection (TP)

•POR - power on protection

•PCO - low voltage power-off

•Rx filter - switches controller off if transmitter signal fails or is invalid

•Acrylic lacquer seal for protection against splash damage.
P1001_1-8366.jpg

dus je 12V wordt via het snoertje rechts in beeld 4,8 voeding voor je ontvanger

Bedankt Brandaris, ik dacht wel dat de regelaar de spanning omzette om de ontvanger te voeden maar wou toch effe heel zeker zijn :rolleyes:
Wat vinden jullie trouwens van mijn overige keuze van elektronica? Het heeft me veel opzoekwerk gekost maar al zeg ik het zelf denk dat ik wel goed zit :cool:

Nog een kleine update met foto's, een foto zegt tenslotte meer dan woorden :)

De motor geplaatst
full

Mijn schroef in positie ( deze zit mooi in het midden, op de foto zou je zeggen dat hij een beetje uit het center zit maar dit is gezichtsbedrog)
full

Opbouw nog wat verder afgewerkt (veel moeten schuren en plamuren)
full

full

Opmerkingen of tips zijn nog altijd heel erg welkom :p

Laatst bewerkt door een moderator:
[Ja Stefke de motor he.:mrgreen:
Daar heb ik toch zo mijn twijfels over hoor.Heb zo.n opstelling ook nog nooit eerder gezien
Als het begint te trillen dan gaat het ook GOED trillen hoor (gewicht motor dus)
Je moet de bevestiging motor doen daar waar het hoort
Aan de aszijde dus
Daar zitten immers ook de schroefgaatjes
mvg

Back