Banckert

Stefan,

zelf zou ik gaan voor de beste module!!! want zo een mooie boot bouw je maar 1x ;)
ik heb die van mij nu zo geprogrameerd dat het een meer cillinderlijkt :)
en de happy hunter had er wel meer denk ik? dan 1 cillinder hahaha...

Paul

een afvoerbuis doet wonderen!! in mijn vrachtschip zou hij ook niet klinken zonder die buis, je moet wel wat spelen met de lengte (dat maakt ook veel uit). als je een buis er op zet dan moet je wel zorgen dat de buis nergens raakt! een houten blokje er onder zetten of zo.

Hoi Paul, inderdaad heeft de HH meer cilinders. De module die ik nu op het oog heb kan je inschakelen hoeveel cilinders je wel hebben, uiteraard maar een paar mogelijkheden. Is die in de kameleon van Thor zit

Schilderen (update)

Goedenavond,

Druk bezig met schilderen van de Banckert..
Nu schilder ik met schoolbordenzwart, dat droogt heel raar op? of is er wat verkeerds aan de hand?

Het droogt uit verschillende plekken op lijkt het? kan dat?

Nu ben ik zo ongeveer klaar, de servo word geinstaleerd en dan kan Rovman het boven stuk op de romplijmen, dan kunnen we een proefvaart gaan maken als het weer mee zit!

Paul

Foto:

full

Laatst bewerkt door een moderator:
ja, nu heb je een probleem! daar kan je niets aan doen maar je moet blijven verven en schuren tot dat het weg is! bij mijn containerschip heb ik ook van die vlekjes gehad. maar het kan ook zijn (als ik zo op de foto kijk) plamuur zijn. dan is het gewoon nog 1 keer en het is weg.

Verven

Paul, je zorgt toch wel dat je verfwerk er reete strak uit ziet?! Waar ik een hekel aan heb zijn bootje die in de verfpot zijn gedoopt in plaats van een kwastje. Maw jongen, ik ben benieuwd, verras me op een positieve manier!
Succes.
grt
Hawser

Ik heb tot nu toe zelf ook alles gekwast.
Het zit goeddeels in de kwaliteit van de verven en lakken die je gebruikt.
Een ondergeschoven kindje zijn vaak de penselen. Als die niet van een behoorlijke kwaliteit zijn krijg je sowieso slecht en streperig resultaat.
Ik ben daarin wel een extreme zeikerd, elke kleur en soort heeft hier zijn eigen kwast(enset).
Is wat duurder, maar minder werk en geen kleurvervormingen door meuk die nog in je kwast hangt.
Ik ga mijn volgende schuit spuiten, die moet echt vrij dun en heel strak om de klinknageltjes te blijven zien.

Schilderen (update)

Paul, je zorgt toch wel dat je verfwerk er reete strak uit ziet?! Waar ik een hekel aan heb zijn bootje die in de verfpot zijn gedoopt in plaats van een kwastje. Maw jongen, ik ben benieuwd, verras me op een positieve manier!
Succes.
grt
Hawser

ik doe mijn best, en nog ietsje meer zelfs ;)

Ik heb tot nu toe zelf ook alles gekwast.
Het zit goeddeels in de kwaliteit van de verven en lakken die je gebruikt.
Een ondergeschoven kindje zijn vaak de penselen. Als die niet van een behoorlijke kwaliteit zijn krijg je sowieso slecht en streperig resultaat.
Ik ben daarin wel een extreme zeikerd, elke kleur en soort heeft hier zijn eigen kwast(enset).
Is wat duurder, maar minder werk en geen kleurvervormingen door meuk die nog in je kwast hangt.
Ik ga mijn volgende schuit spuiten, die moet echt vrij dun en heel strak om de klinknageltjes te blijven zien.

het is vrij goed gekomen, ik heb kwastjes van 3 euro stuk!!!!

foto's:

full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben net nog in de werkplaats geweest, had ineens zin om weer met de huid verder te gaan.
Tot ik hem zag staan.
Bergen electro aan boord en aan dek en de tanks erin, schroefas erin, pomp en leidingen erin en nog niet afgeplakt (uiteraard).
Toen ben ik mijn kachel maar gaan aansteken.
Andere keer maar weer met verf spelen. :D

Hoe ziet dat zwart nu in daglicht?
Ik hoop dat het zonder zakkers is bij je, want volgens mij zit het op mijn dek en dat is met de hand op zo'n klein oppervlak niet te schuren. :( Keihard die rommel.

heb jij geluk!!!!
wel een mooie strakke lijn!
van de eerste keer gelukt? of heb je nog wat moeten bijwerken?

Bedankt Brecht!!!!
nee in 1x.....

Ik ben net nog in de werkplaats geweest, had ineens zin om weer met de huid verder te gaan.
Tot ik hem zag staan.
Bergen electro aan boord en aan dek en de tanks erin, schroefas erin, pomp en leidingen erin en nog niet afgeplakt (uiteraard).
Toen ben ik mijn kachel maar gaan aansteken.
Andere keer maar weer met verf spelen. :D

Hoe ziet dat zwart nu in daglicht?
Ik hoop dat het zonder zakkers is bij je, want volgens mij zit het op mijn dek en dat is met de hand op zo'n klein oppervlak niet te schuren. :( Keihard die rommel.

geen ervaring Harm ;) foto's komen er aan.... zoiezo zonder zakkers!

Paul.

Maak even een foto met dag licht, dan kunnen we het zeker beter zien.

komt voor elkaar kapitein ;)

Back