Banden, velgen en Inserts

jaap, ik maak gebruik van de voorgeplakte bandjes.. ik ben te lui om betere te kopen, en het is dan ook nog eens vele malen duurder. vandaar dat ik weer terugval naar geplakte bandjes maar er schijnen goede inserts van team orion op de markt te zijn

Maar je hergebruikt je inserts toch hopelijk wel? Aanschaf is een keertje duur, daarna kun je die inserts gewoon gebruiken en is het goedkoper om ze zelf te plakken. En da's vaak nog beter ook. Hoewel de voorgeplakte NK-banden dit jaar ook echt super gaan.

vind ik ook jaap. heb bij niemand nog een losgelopen bandje gehoord.

Euh, dat dan weer wel.. Bij mezelf en bij Eric in ieder geval en bij jou volgens mij op Deventer?! Wel veeeel minder dan vorig jaar volgens mij.

Wat ik vooral bedoel is dat de banden erg veel grip hebben en snel zijn. Sneller dan veel setjes die ik zelf lijm of voorgelijmd koop.

nee bij mij zelf niet los altans heb helemaal de bandjes nog niet gelijmd bij mij of aangezeten. Dus ik heb er nog geen problemen mee gehad:)

met die set had ik trouwens het NK van den haag ook gereden en daar merkte ik ook geen losse band.

nee ik kan mijn inserts niet hergebruiken, die zijn dan zo goed als versleten aan die ene kant.. en sommige zitten vastgeplakt..
maar die tip met tape is alleen van toepassing op die bandjes met die inserts, als je ze zelf lijmt heb je die niet nodig dus is die oplossing niet van toepassing op voorgelijmde banden waar ik het over had (gek dat ik daar nu pas opkom).

Die tip met die banden is voor alle CS-jes die je zelf lijmt, ik heb nog nooit andere gelijmd. Voor voorgelijmde bandjes werkt het inderdaad niet.

Ik snap niet wat jij met je inserts doet, mijne komen er prima uit. Warschijnlijk ga jij een stuk harder?!

wat voor inserts raden jullie aan ???? inserts van take off gewoon gebruiken bij een setje 22`s ??

als je in een wedstrijd zit en je voorste bandjes sheuren dan moet je wel doorrijden, maar dan zit je na afloop met 2 onbruikbare inserts. en aangezien ze toch niet zo goed zijn.

Als je in een wedstrijd zit met een Carson CE-4 motor en je voorbanden scheuren dan doe jij echt iets verkeerd denk ik. :D

TT-01 rcdriver zei:
als je in een wedstrijd zit en je voorste bandjes sheuren dan moet je wel doorrijden, maar dan zit je na afloop met 2 onbruikbare inserts. en aangezien ze toch niet zo goed zijn.

PeterCr zei:
Als je in een wedstrijd zit met een Carson CE-4 motor en je voorbanden scheuren dan doe jij echt iets verkeerd denk ik. :D

TT-01 rcdriver zei:
te lang doorrijden :oops: i.v.m te klein budget om snel nieuwe setjes te kopen

zijn alle medium inserts van de diverse merken even hard/zacht of verschilt het per merk?

Verschilt per merk, zo ook het gewicht van de insurts. Maar het verschil in zachtheid is minimaal.

Groet Robert

Back