Banden

er zijn mensen die altijd gelijk moeten hebben;)

Als je het zelf al zegt. ;)

Hoe dan ook; het lijkt me waarschijnlijker, topicstarter, dat je wielmoer inderdaad gedeeltelijk in je velg is ingevreten.
Misschien ook eens wat kruipolie gebruiken en wat extra wrikken?
De laatste optie kan dan zijn om de gehele velg weg te breken.

Maar plaatst eerst sowieso een foto; dat kan ons al meer helpen.

Als je het zelf al zegt. ;)

Hoe dan ook; het lijkt me waarschijnlijker, topicstarter, dat je wielmoer inderdaad gedeeltelijk in je velg is ingevreten.
Misschien ook eens wat kruipolie gebruiken en wat extra wrikken?
De laatste optie kan dan zijn om de gehele velg weg te breken.

Maar plaatst eerst sowieso een foto; dat kan ons al meer helpen.

ik kan wel een foto plaatsen maar wat denk jij op die foto te zien?

Hopelijk meer dan op je filmpje :rolleyes:
We kunnen wel op deze manier doorgaan, maar dat schiet niet echt op, vind je wel?
Je gaat mij niet vertellen dat een wiel wat op een normale manier is gemonteerd niet loskomt door een klein tikje op de as te geven terwijl het wiel wordt ondersteunt. Er is dus meer aan de hand, of we praten langs elkaar heen. Zolang jij niet met meer (bruikbare) informatie komt, zul je weinig goede tips krijgen.

Hoogstwaarschijnlijk rust je kruissleutel op je velg. Je staat dus op je velg te meppen i.p.v. op de as. Draai de moer zover los dat het schroefdraad net niet meer uit de moer steekt. Sla nu met de hamer (of gebruik iets van een metalen pen als je er niet bij kunt) rechtstreeks op de moer. Dan komt 'ie wel los.

Demonteer eerst eens het geheel van je auto, dan kan je er ook makkelijker van de achterkant bij, misschien kan je dan een schroevendraaier tussen steken.
Maar als die los van de auto is kan je de velg beter op een gleuf van je bakschroef laten rusten waardoor je getimmer ook meer effect zal hebben

Jah duh zo kan je inderdaad je velg kapot kloppen als je heel hard je best doet.
Ik zou zeggen: heel die moer eraf en dan met een staafje of zo rechtstreeks op je as kloppen. Anders kan het nog zijn dat je de schroefdraad kapot klopt als je op de moer nog meer kracht steekt.
Succes.

Tja, mijn ervaring is toch, dat als je rechtstreeks op het uiteinde van een schroefdraad gaat rammen, je hiermee de draad dusdanig beschadigd dat je er geen moer meer op krijgt. Vandaar mijn advies: op de moer slaan. Hiermee zal je de draad echt niet zo snel beschadigen hoor (het is geen voorhamer)

Als je overigens al zo hard moet gaan slaan dat je de schroefdraad zou gaan beschadigen, is er waarschijnlijk toch wel een serieuzer probleem.

De moer zat niet tegen de velg aan.

En ik heb de arm los gekregen door tussen de spaken door iets los te draaien. Dus het is opgelost

De moer zat niet tegen de velg aan.
Dat beweert ook niemand.

En ik heb de arm los gekregen door tussen de spaken door iets los te draaien. Dus het is opgelost
Dus de velg is eraf? Of heb je alleen de complete draagarm van de auto gehaald en zit de velg nog op de as?
...

Sorry hoor , misschien niet echt een frisse opmerking , maar waar sta je nu eigenlijk op te timmeren ? zeker niet op de as ! met deze wielmoersleutel ( goeie voor scrabble ) sla je op het wiel , niet op de as.

Dat is wat Micropuller hem, als ik het goed begrijp, ook probeert duidelijk te maken. Maar die boodschap heeft Joost precies niet goed begrepen. :)

Hoe dan ook; Joost, je hebt nu wel je draagarm kunnen vervangen, maar als ik het goed begrijp, heb je dus nog steeds je wiel niet kunnen demonteren? Hebben we je dan 3 pagina's lang voor niets tips gegeven?

de moer zat niet tegen het wiel aan!!! en de sleutel ook niet!!! ik ben echt niet dom hoor....

het was mijn bedoeling om de draagarm te vervangen, dat is gelukt. alleen het wiel heb ik er niet afgekregen, heeft daar nog iemand een geheim wapen voor?

Ja joh, doe lekker eigenwijs! Heb je die moer er nu al eens afgehaald en/of rechtstreeks op de as geslagen, zoals je inmiddels al -tig keer is geadviseerd?

Laatst bewerkt:
de moer zat niet tegen het wiel aan!!! en de sleutel ook niet!!! ik ben echt niet dom hoor....

Dat dacht ik ook niet, maar waarom lees je dan niet eens gewoon wat er hier precies gezegd wordt?
Het gaat er niet om of die moer tegen het wiel rust. Tel tot 10, adem diep en in uit en lees de laatste posts nog een keer door.

Back