Bandit of Slash?

• Topicstarter Topicstarter Slashingup
  • Startdatum Startdatum
Erg veel plezier van mijn rustler maar,
Ik moet de 1e 3 keer op 1Ampere laden..
En als ik dan met de rustler rijd op een 7,2v 3000 MaH Nimh batterij dan kan ik maar +- 5 min rijden :O weet iemand hoe dit komt .. En bovendien gaat ie 2-25 km/u.. Weet iemand het ?

Waarom op 1 Amp. laden ?
Is je wagen niet te zwaar vertand waardoor er mega veel stroom uit je accu getrokken wordt maar dat niet kwijt kan ?
Regalaar en motor zullen dan ook zeer warm worden...
Wat ook nog kan is dat je motor stuk is (anker = draaiiend deel van de motor).
Als je de wagen met de wielen van de grond houd komt ie dan snel op "topsnelheid" , en gaat dat geleidelijk aan ?
Zijn je accu's wel volgeladen, met 1 amp. laden duurt het nogal lang voordat ze helemaal vol zijn.......
2-25 Kmh ?
stotterd ie soms ? Dan kan het zijn dat koolborstels vast zitten of op zijn, of zelfs het anker defect is.
Weet je zeker dat je accu's in orde zijn ? Als je een metertje hebt kun je meten of deze ook daatwerkelijk 7,2 Volt zijn. Het kan gebeuren dat een (of meerdere) cel (len) kapot zijn......

Succes ermee, en laat wat weten.

Ik heb hem gister nieuw en ik bedoelde 20 - 25 maar hij ging meteen al traag.. Ik zal ff kijken of hij misschien in trainings modus staat.. Accu's enz ook nieuw.. Daar kan het niet aan liggen.. Ik laad idd met 1A dat moest de eerste 3 keer voor een accu

Nieuwe accu cellen is het inderdaad goed voor om ze 2 a 3 keer met een lagere stroom te laden.
Hierna zou ik ze met zo'n 2,5 Amp. laden, duurt iets langer voor ze vol zijn maar voor de levensduur van je accu is het wel beter.

Wat de snelheid aangaat zou inderdaan hoger moeten zijn ( ca 35 Mh = ca 55 Kmh), het lijkt er sterk op dat je regelaar in trainningsmode staat.
even de handleiding pakken en controleren / opnieuw iinstellen.

LET OP; niet alleen je snelheid is nu twee keer zo groot ook sprint ie veel sneller weg :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: .

Wat je accu's betreft, die zullen na 2 keer laden ook een stuk langer moeten meegaan. Dit is wel afhenkelijk van je rijstijl : veel vooruit, remmen (stilstaan), achteruit vergt meer van je accu's dan afremmen ( rollend voor de bocht) en verder rijden.......

Ik dacht even dat je dit set op de tweedehands markt gekocht had, je weet het maar nooit.

Bedankt , ben vanmiddag al naar de modelbouwzaak gegaan > Hobma - Super service. En ik had 2 nieuwe accu's dus duurt wat langer om langer mee te rijden.. Hij kan nu wel 55 ja erg leuk. Een super koop. Alleen hij rijd nog niet zo lang. maar dat zal wel goed komen denk ik

Bedankt , ben vanmiddag al naar de modelbouwzaak gegaan > Hobma - Super service. En ik had 2 nieuwe accu's dus duurt wat langer om langer mee te rijden.. Hij kan nu wel 55 ja erg leuk. Een super koop. Alleen hij rijd nog niet zo lang. maar dat zal wel goed komen denk ik

Het wasdus de instelling op de regelaar :rolleyes:

De langere rijtijd zal alleen goed komen als je de accu's ook langer aan de lader laat hangen, of een lader kopen met een display dat aangeeft hoeveel er al in zit ( maar is duurder )

Wij hebben twee snelladers en een computerlader , daarmee kan ik het wel zien.. En ik heb hem eens met 2Ampere geladen en dan rijd hij ook al wel langer.. Ik kan +- 15 min rijden. Ik ga het ook eens proberen met 4Ampere

Wij hebben twee snelladers en een computerlader , daarmee kan ik het wel zien.. En ik heb hem eens met 2Ampere geladen en dan rijd hij ook al wel langer.. Ik kan +- 15 min rijden. Ik ga het ook eens proberen met 4Ampere

als je een computer lader hebt zit er vast wel een automatische stand in om de accu's te laden, 1C of max 2C zou voldoende moeten zijn(1C = 1x de capaciteit van de accu, bv 3000mah dan met 3A laden, 2C is dan twee keer)

suc6

Back