Het is dat ik XT90 connectoren heb, dus dat wordt nog even verder zoeken.
Maar eerst iets anders nu: het landingsgestel.
Ik ben nog steeds op zoek naar een goed kleurschema. Ik heb er al enkele gevonden en allemaal zijn het high skid versies.
Persoonlijk vind ik dit ook het mooist.
Helemaal anders dan het meegeleverde landingsgestel van Vario.
Dit wil ik dus ook veranderen.
Eerst moeten er buisjes geplooid worden, dus heb ik na veel meten en passen en foto's te bekijken, een plooimal gemaakt:
Vervolgens 2 buisjes geplooid:
De onderste is vooraan en de bovenste is de achterbeugel, deze laatste is hoger, omdat hij in een gleuf in de romp gaat.
Die gleuf moet er bij mij dus ook in. Eerst heb ik hiervoor een extra spantje in de stoel gezet om voor de stevigheid te zorgen die ongetwijfeld verloren gaat als je in de romp zaagt:
Gelukkig wordt bij deze romp ook een stoel bijgeleverd voor het extreme mechaniek. Dus er is hout over.
Vervolgens de sleuf zelf.
Eerst aftekenen:
En dan, toch wel met een bang hartje de zaag in de romp:
Vervolgens een pvc U-profiel erin:
En dan het profiel bijvijlen, schuren en inlijmen met epoxy:
en van binnen:
Nog eventjes een dry fit:
Als je goed kijkt zie je de schaduw van de spantjes en kan je zien dat de achterste beugel (in z'n) gleuf) tussen 2 spantjes zit.
Hier wordt later het plastick blok tussengelijmd waar de beugels aangeschroefd worden.
De foto is eigenlijk van een foute hoek genomen, je ziet de gleuf niet, daarom nog een close-up:
Volgend punt zal zijn: de beugels op de skids monteren, maar das voor later.
Maar eerst iets anders nu: het landingsgestel.
Ik ben nog steeds op zoek naar een goed kleurschema. Ik heb er al enkele gevonden en allemaal zijn het high skid versies.
Persoonlijk vind ik dit ook het mooist.
Helemaal anders dan het meegeleverde landingsgestel van Vario.
Dit wil ik dus ook veranderen.
Eerst moeten er buisjes geplooid worden, dus heb ik na veel meten en passen en foto's te bekijken, een plooimal gemaakt:
Vervolgens 2 buisjes geplooid:
De onderste is vooraan en de bovenste is de achterbeugel, deze laatste is hoger, omdat hij in een gleuf in de romp gaat.
Die gleuf moet er bij mij dus ook in. Eerst heb ik hiervoor een extra spantje in de stoel gezet om voor de stevigheid te zorgen die ongetwijfeld verloren gaat als je in de romp zaagt:
Gelukkig wordt bij deze romp ook een stoel bijgeleverd voor het extreme mechaniek. Dus er is hout over.
Vervolgens de sleuf zelf.
Eerst aftekenen:
En dan, toch wel met een bang hartje de zaag in de romp:
Vervolgens een pvc U-profiel erin:
En dan het profiel bijvijlen, schuren en inlijmen met epoxy:
en van binnen:
Nog eventjes een dry fit:
Als je goed kijkt zie je de schaduw van de spantjes en kan je zien dat de achterste beugel (in z'n) gleuf) tussen 2 spantjes zit.
Hier wordt later het plastick blok tussengelijmd waar de beugels aangeschroefd worden.
De foto is eigenlijk van een foute hoek genomen, je ziet de gleuf niet, daarom nog een close-up:
Volgend punt zal zijn: de beugels op de skids monteren, maar das voor later.