Eigenlijk niet echt. Het mechaniek staat op de stoel en die heeft enkele spantjes, waarop hij rust. (die gaan dan naar de onderkant van de romp) De blokken v.h. landingsgestel vallen hier tussen. Daarom wil ik het matje over de blokken leggen. Maar misschien is het toch beter om het andersom te doen. Dus toch eerst het matje en dan de blokken en dan een houten blokje op de plastic blokken monteren, zodat hierdoor alle krachten doorgegeven worden.
Nee hoor, niet om eigenwijs te doen, maar Vario construeert op een paar uitzonderingen na (hoofdzakelijk de heli's met wiel-onderstel) hun rompen zodanig dat de mechaniekdrager op het landingsgestel afsteunt, en niet op de rompbodem. Gegarandeerd dat er in die houten draagconstructie een paar dwarbalkjes zitten die precies op de beugels van het landingsgestel rusten. Er worden normaliter nooit krachten doorgegeven via de rompbodem, want dat zou tot bijvoorbeeld kleine scheurtjes in de gelcoat kunnen leiden.
Maar nu ik nog eens beter kijk: ik heb de indruk dat je die kunststof blokken op de foto ondersteboven hebt liggen: volgens mij horen die met de twee "nokjes" naar beneden te liggen (die "nokjes" zijn toch licht hol aan de bovenkant?)