Hallo,
Ik ga hier toch een eigen draadje starten i.p.v. alles in het heli beslommeringen topic te posten. Dit maakt het wat overzichtelijker voor mij en makkelijker om iets van mezelf terug te vinden.
Ik zal even een beknopt overzicht geven van mijn ervaringen tot nu toe met de 450.
Begin november 2013 heb ik een trex 450 sport v2 gekocht.
Ik had dan al ongeveer 1 jaar vliegervaring met een mcpx v2 zowel binnen als buiten en ik kon ermee hoveren in alle richtingen (pootjes omlaag) en achtjes vliegen.
Trainingskruisje eronder en heel milde instellingen en ik kon beginnen optoeren.
Na enkele oefeningen was ik al snel aan het hooveren.
Toen nog met goedkope chinese houten rotorbladen.
Dat kwam me toch duur te staan, wan toen ik mijn throttle naar 75% zette is de kop ontploft.
Dus dan toch maar de originele CF bladen erop, alles hersteld en toen ging het al heel wat beter.
Na nog enkele lichte crashes door te snel throttle hold te gebruiken ben ik nu zover dat ik alles wat ik met de mcpx deed, nu ook met de 450 kan doen.
Nog een paar tips verder en nu heb ik een 11tands pinion (121t hoofdtandwiel), throttle op 65% met governor en ik kan zo'n 11 á 12 minuten vliegen met 2800mAh lipos.
Ik ga hier toch een eigen draadje starten i.p.v. alles in het heli beslommeringen topic te posten. Dit maakt het wat overzichtelijker voor mij en makkelijker om iets van mezelf terug te vinden.
Ik zal even een beknopt overzicht geven van mijn ervaringen tot nu toe met de 450.
Begin november 2013 heb ik een trex 450 sport v2 gekocht.
Ik had dan al ongeveer 1 jaar vliegervaring met een mcpx v2 zowel binnen als buiten en ik kon ermee hoveren in alle richtingen (pootjes omlaag) en achtjes vliegen.
Trainingskruisje eronder en heel milde instellingen en ik kon beginnen optoeren.
Na enkele oefeningen was ik al snel aan het hooveren.
Toen nog met goedkope chinese houten rotorbladen.
Dat kwam me toch duur te staan, wan toen ik mijn throttle naar 75% zette is de kop ontploft.
Dus dan toch maar de originele CF bladen erop, alles hersteld en toen ging het al heel wat beter.
Na nog enkele lichte crashes door te snel throttle hold te gebruiken ben ik nu zover dat ik alles wat ik met de mcpx deed, nu ook met de 450 kan doen.
Nog een paar tips verder en nu heb ik een 11tands pinion (121t hoofdtandwiel), throttle op 65% met governor en ik kan zo'n 11 á 12 minuten vliegen met 2800mAh lipos.