De luizenplecht gedaan.
Bij het begin van het inpassen, bleek dat ik de boeg te laag had gelaten. Daarom eerst wat herstel werkzaamheden door wat hoogte en wat extra plankjes aan te brengen.
Bij het bestuderen van andere bouwverslagen kwam ik tot de ontdekking dat mijn boeg iets te spits is en dus niet stomp genoeg. Daar kan ik nu niets meer aan doen, en ik neem aan dat zodra het galjoen en de boegspriet erop zitten dat niet meer zo in het oog zit..
Ik heb de keuze gemaakt om alleen de gepotdekselde planken groen te verven (Revell 048, net als fortuining), en dus de deurkozijnen niet te verven. Die heb ik daarom uit notenhout gemaakt.
Om de deurpost heen heb ik een versiering aangebracht gemaakt uit gewikkeld koperdraad (van dunne stroomkabel).
De deurhangers heb ik gemaakt uit een dun stripje messing.
De 'dek' beplanking van de luizenplecht heb ik gemaakt uit 4 x 0.7 mm plankjes, van hout dat ik op voorraad had. Ik weet niet welk hout. Het is mooi glad.
De breeuwnaden met schilderspotlood aangebracht. Daarna de plankjes met glans vernis (Humbrol) gelakt, om daarna kleine gaatjes erin te prikken om de nagels te simuleren. Daarna met een wash eroverheen, waardoor voornamelijk de gaatjes worden opgevuld met kleurstof. Is op de foto niet zo goed te zien..