Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Ik had de verschansing aan de voorzijde al een hele tijd geleden gemaakt, in losstaande vorm, net als aan de achterzijde. De verschansing gelijmd op de romp, en dat is natuurlijk erg fragiel. De steuntjes zijn daarvoor natuurlijk essentieel.
De steuntjes en de sierstrip zijn gemaakt uit 2x3 en 1x4 mm notenhout. In de sierstrip had ik openingen gefreesd opdat de steuntjes daar exact doorheen pasten. Op die manier hoefde ik nl niet nog losse kleine steuntjes te maken tussen de beide sierstrips, en wist ik zeker dat die mooi in elkaars verlengde zouden zijn.
Ik heb de steuntjes en binnenkant niet geverfd (bouwbeschrijving noemt zwart verven) omdat ik het mooier vind om de houtkleur en houtstructuren te laten zien.
Dank voor de fijne opmerkingen!
In antwoord op Tim:
Voor het frezen gebruik ik een Proxxon MF70 mini-frees. Middels een freesje van 2 mm dik lukt het dan om een rechte hap te frezen uit een balkje. Op de foto's hieronder voor de steuntjes langs het verdek: 3x2 mm notenhout. Omdat de meeste steuntjes onder de horizontale balk blijven heb ik alleen de 4 steuntjes ingefreesd die doorlopen tot bovenaan. Daarop dan een sierstrip van notenhout 1x4 mm. Op de overgang van de fortuining naar deze sierstrip komt nog een ornament.
Inmiddels de gehele bakboordzijde van raillings voorzien. Dit op vergelijkbare wijze als aan de voorkant. Maar nu uiteraard houten strips die zowel bovenzijde als, stukje verderop, onderzijde van de raillings zijn.
De houten strips moesten wel met enige verzwaring erop verlijmd worden, aangezien ook in deze raiilings een zeeg zit.
Omdat de steuntjes haaks op de houten strip staan, zijn ze niets haaks op het dek...