Bram,
- welk formaat wieltje heb je?
De wielen zijn Graupner 75mm art. 165.75
- hoe heb je de constructie gesoldeerd? Neem aan dat het een messing buisje is en dat je daar verenstaal op hebt gesoldeerd
Draaipunt 4 mm messing pijpje met 2 mm gaatjes, daarin gestoken de 2 mm verenstalen poten en bij het wiel het verenstaal 90 graden gebogen en in een messing pijpje soldeerd met het wiel er al op.
Er komt nog wel een kruis in en misschien komt er nog iets van een stuurkabel huls om de poten om ze dikker te laten lijken.
Maar denk zowiezo dat 2 x 2mm verenstaal sterk genoeg moet zijn.
Ik zag in een ander draadje een constructie met gewoon soldeer en messing buisjes, die helemaal verboog na een landing omdat alles zo zacht is.
Dit komt niet door de soldeer, denk eerder dat men geen verenstaal heeft gebruikt.
- Waar doe je precies de servo? Als je in het huis moeten vallen, loop je dan niet klem met de poten?
Dat is op een aantal plaatjes terug te zien heb dat in cad getekend staan. Hoe bedoel je klemmen zou niet weten wat er zou moet klemmen.
Bertus,
Succes met de zoektocht en de verkoop van het huis.
Wouter,
Denk dat het sterk genoeg komt nog een kruis in en pijpjes om de poten.
De hoogte ja klopt is 10 mm te hoog volgens 3V maar, zoals ik al eerder zij dat komt door de ongunstige ligging van de hoofdligger.
Had ook nog een kleiner wiel kunnen nemen, maar dit formaat gaat aardig in de richting van schaal.
De aansturing van hoogteroer heb ik nog niet naar bekeken, zal dat van de week ook eens gaan bekijken.
Maar denk iets met 1 kabel met een vork centraal en ballinkjes of een plaatje met een gat aan de roeren waar de vork in steekt.
Weet niet of dit gaat werken we zullen het zien.
Piloten zijn erg mooi zal ook eens gaan rondkijken.
Ton