Het passend maken van de plastic onderdelen is een verhaal apart.
Bij de achterste 'cockpit' vond ik de overgangen van 'glas' naar romp veel te vloeiend. Ik heb daarom de bijgeleverde cockpit als mal gebruikt voor een nieuwe: gips erin en na uitharden de afgeronde hoeken eruit schuren. Het 'rompdeel' heb ik gewoon van balsa gemaakt.
De voorste cockpit is met veel passen en meten wel fatsoenlijk op maat te maken.
De motorgondels vond ik erg zwaar en ze leken mij moeilijk goed passend te maken en te lijmen. Ik heb ze daarom ook als mal gebruikt, maar nu heb ik er twee lagen 160 gr glasmat met epoxy in 'gesopt'.
Het resultaat is goed pas te maken en ruim 20 gram lichter dan de bijgeleverde gondels. Achteraf gezien was 1 laag glasmat voor de bovenste delen ook voldoende geweest.
De ringen voor de motoren heb ik aan de binnenzijde voor de stevigheid bekleed met glasmat.
De mitrailleurs heb ik van plastic buis (ik dacht rond 5mm) gemaakt
Voor de luchtinlaten en de directionfinder heb ik malletjes gemaakt, die je best mag lenen.
Mocht je nog op zoek zijn naar goed lijkende piloten, kijk dan eens op
www.justpilots.ca
Het deukenverhaal is nog niet opgelost. Het liefst zou ik een nieuwe Beau bouwen. Ik heb al een mail naar RBC gestuurd voor nieuwe freesdelen, maar 1 nieuwe set frezen wordt te kostbaar en op bericht welke delen Rob nog op voorraad heeft , zit ik nog (ondertussen al een hele tijd) te wachten.
groeten,