Het heeft even geduurd maar ons modelbouwhok wordt weer als zodanig gebruikt. De wand is weer behangen met tekeningen, we zijn dus weer actief:
Eerst nog maar wat plaatjes van ons hok en zolder. De linkerkant van de werkbank is komend jaar nog voor de auto. We proberen een Landrover op te bouwen en zijn daarmee nog niet verder als het chassis. Geen snel modelbouwwerk voorlopig dus.
Op zolder hebben we onze modelvliegwall of fame. Allerlij prularia van vaantjes tot toegangskaartjes van van alles en nog wat. Na een jaar of 20 best leuk om de vluchtbeoordelingen van je eerste instructeur nog eens terug te lezen.
Tegen de zolder ook nog iets van wat een mal moest worden voor een Renegade: veel werk, maar nog tijdig besloten dat dit niets kon worden - zowel model als origineel hebben hopeloze vliegeigenschappen:
M'n broek ziet er nu zo uit:
En dit is de reden daarvan: een tekening van een paar drijvers
En hier de bekende resten van een avondje zagen
Dit is wat er over is gebleven:
De eerste 130 gezaagde onderdeeltjes van m'n Beaver. De binnenzijde van de spanten halen we langs de dremel; de rest zal met de hand moeten. Alles gezaagd uit € 3,-- populierentriplex. Het Zeeuwsmeisjemodelbouwsyndroom ben ik nog niet kwijt.
Ik ben maar begonnen met de drijvers, omdat ik nog niet weet wat voor motor ik ga gebruiken. De bouw heeft overigens mede stilgelegen omdat ik van de eerste tekeningen ben afgestapt. Ik heb nu een nieuwe set uit Canada binnengekregen, en die zien er een heel stuk beter uit. De spanwijdte is ook een beetje gegroeid tot 2,64m.
De tekening van de drijvers heb ik eerst goed vet gekopieerd en deze vervolgens met de strijkbout op het triplex overgebracht. Ik had het zo nog niet eerder gedaan maar dat bevalt niet slecht. 'Iets' gemakkelijker dan het carbonpapiertje wat we in het verleden altijd gebruikt hebben. Vanavond maar weer een avondje schuren.