Beaver op de bouwplank

Vechtgenote belt op: 'er is een koker uit Canada binnengekomen'. 'Ja dat zijn de tekeningen van de Beaver'. 'Oke, dan pak ik de koker wel in, krijg je hem voor Sinterklaas'.

............................................nou ja.

8)

nog een paar nachtjes slapen dus........................................................... :lol:

en natuurlijk wel zelf betaald he ippel.....
handig zo'n manier van kado's geven, blij dat ze dat bij mij thuis nog niet ontdekt heeft............
([sup:2608923068]komen deze week 3 pakketjes binnen, 2 KS resopijpen en een akkuweiche, (iets te fanatiek op ebay....))[/sup:2608923068]

groeten Pieter

Het heeft even geduurd maar ons modelbouwhok wordt weer als zodanig gebruikt. De wand is weer behangen met tekeningen, we zijn dus weer actief:

normal_2007-02-08%20001.jpg

Eerst nog maar wat plaatjes van ons hok en zolder. De linkerkant van de werkbank is komend jaar nog voor de auto. We proberen een Landrover op te bouwen en zijn daarmee nog niet verder als het chassis. Geen snel modelbouwwerk voorlopig dus.

normal_2007-02-08%20013.jpg

Op zolder hebben we onze modelvliegwall of fame. Allerlij prularia van vaantjes tot toegangskaartjes van van alles en nog wat. Na een jaar of 20 best leuk om de vluchtbeoordelingen van je eerste instructeur nog eens terug te lezen.

normal_2007-02-08%20016.jpg

normal_2007-02-08%20017.jpg

normal_2007-02-08%20018.jpg

Tegen de zolder ook nog iets van wat een mal moest worden voor een Renegade: veel werk, maar nog tijdig besloten dat dit niets kon worden - zowel model als origineel hebben hopeloze vliegeigenschappen:

normal_2007-02-08%20011.jpg

M'n broek ziet er nu zo uit:

normal_2007-02-08%20015.jpg

En dit is de reden daarvan: een tekening van een paar drijvers

normal_2007-02-08%20009.jpg

En hier de bekende resten van een avondje zagen

normal_2007-02-08%20005.jpg

Dit is wat er over is gebleven:
normal_2007-02-08%20008.jpg

De eerste 130 gezaagde onderdeeltjes van m'n Beaver. De binnenzijde van de spanten halen we langs de dremel; de rest zal met de hand moeten. Alles gezaagd uit € 3,-- populierentriplex. Het Zeeuwsmeisjemodelbouwsyndroom ben ik nog niet kwijt.

Ik ben maar begonnen met de drijvers, omdat ik nog niet weet wat voor motor ik ga gebruiken. De bouw heeft overigens mede stilgelegen omdat ik van de eerste tekeningen ben afgestapt. Ik heb nu een nieuwe set uit Canada binnengekregen, en die zien er een heel stuk beter uit. De spanwijdte is ook een beetje gegroeid tot 2,64m.
De tekening van de drijvers heb ik eerst goed vet gekopieerd en deze vervolgens met de strijkbout op het triplex overgebracht. Ik had het zo nog niet eerder gedaan maar dat bevalt niet slecht. 'Iets' gemakkelijker dan het carbonpapiertje wat we in het verleden altijd gebruikt hebben. Vanavond maar weer een avondje schuren.

ja zo ken ik je hok weer ippel...
eindeljk weer bouw activiteiten...

hoe groot zijn die drijvers eigenlijk... 130 onderdelen??

hoe is het met het vliegen??????

Ze zijn net over de 1,20 lang.
Ze worden opgebouwd uit twee helften x 4, dan heb je best snel een hoop stukkies .
Het schuren hebben we gehad; komend weekend alvast een beetje puzzelen.

Oi,
Mees

Afgelopen weekend de eerste pur-contactlijm overgebracht op het hout:

normal_2007-02-12%20002.jpg

normal_2007-02-12%20004.jpg

normal_2007-02-12%20005.jpg

Volgende keer een poging om de andere helft van de spanten aan te brengen, dan denken we intussen nog even verder over versie 2: een amfibieversie. Iemand suggesties? Achterwielen is niet zo'n punt maar de voorwielen bestaan er in het echt in vele vormen en variaties............... maar het ziet er allemaal nogal fragiel uit.

Oh ja, De onder/voorzijde van de drijvers bestaan uit 4 vlakken - lekker hol over de lengte en breedte............. zijn daar nog leuke oplossingen voor? Anders ga ik met latjes aan de gang.

Oi,
Mees

Warm strijken volgens de "methode Huib". In zijn draadje van de DC3 staat dit, dacht ik, uitvoerig beschreven.

Beaver op floats graslanding:
[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
Modelairplane zei:
Hoi Mees toch maar weer begonnen met modelvliegen, ja het (modelvlieg)bloed kruipt waar het niet gaan kan hè

Tja. Patrick........................ ik was er al voor gewaarschuwd dat het nooit meer over zal gaan. Ik vlieg zelf momenteel nog niet, maar geef voorlopig alleen m'n zoontje les bij MV Aalburg (maar dan vlieg je zelf toch ook nog wat :wink: ). De tijd ontbreekt nog even om er te ernstig diep in te duiken. Voorlopig even les geven, een beetje Beaveren en kijken of ik dit jaar ergens even iets X-tra's of zo in elkaar kan frutselen.

Niet veel gedaan, maar toch weer iets opgeschoten.

Hier en daar nog wat verstevigingen aanbrengen en na gaan denken over de besturing en bevestiging naar de romp............... want daar hadden ze op tekening verder niet de moeite voor genomen.
Volgens tekening moet de besturingsservo in de drijver ingebouwd worden: eng of geen enkel probleem?

normal_2007-03-04%20001.jpg

normal_2007-03-04%20002.jpg

normal_2007-03-04%20003.jpg

De besturingsservo in de drijver is een optie maar niet schaal natuurlijk maar wel makkelijk.

Dus waar kies je voor makkelijk of schaal, al moet ik zeggen dat schaalaanbsturing met kabels ook niet een zeer problematisch opbouw is check mijn Super Decathlon op drijvers aansturing maar eens.

Nu met de komende watervliegmeeting in aantocht vraag ik me toch een beetje af hoe het met de Beaver op floats is?

Back