Begginnende bouwer! een paar vraagjes, graupner BX2000

• Topicstarter Topicstarter mickey
  • Startdatum Startdatum
[69183] begginnende-bouwer-een-paar-vraagjes-graupner-bx2000-2

De derde van boven is een 4600mA NiMH met een maximale ontlaadstroom van 35A.
Met de motor, die je hebt uitgezocht worden dat korte vaartijden van 4-6 minuten en waarschijnlijk loeihete accu's.

Ik zou wél voor 7 cellen gaan, anders zit er ook nog eens geen gang in...

Om een borstelloze motor te combineren met NiMH, heb je de beste cellen nodig, die je kunt vinden/betalen, bij Vapex zijn dat deze: Model: VP4300SCUP Competition (7 stuks €52,50, moet je ze zelf solderen).

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt door een moderator:
de regelaar is binnen!!

ik denk toch dat ik voor een LiPo ga maar mijn budget is ongeveer 50 euro.

alvast heellll erg bedankt voor al je hulp!!!

halo,
mijn accu's zijn binnen ik heb twee 4600mAh (7,2 volt) accu's.

nu heb ik nog twee dingen nodig en dus nog twee vraagjes.

ik weet echt niet welke servo ik nodig heb kun jij me hiermee helpen.
en wat betekent bijv. 40mgz bij een zender/ontvanger.

dank je wel alvast.

40 Mhz bedoel je zeker ?

Dat is de frequentie gereserveerd voor boten/auto's (vliegtuigen mogen er ook op vliegen)

35Mhz is speciaal gereserveerd voor alleen vliegtuigen

hallo iedereen, ik ben een tijdje weg geweest maar heb nu bijna al de spullen voor mijn boot.
Ik heb nu mijn servo binnen maar deze is een beetje te groot voor de steunen. Weet iemand wat ik hier aan kan doen.
foto's komen nog

het liefst koop ik geen nieuwe servo maar al het moet lukt dat nog wel.

pompepled alvast heel erg bedankt voor al je hulp!!!
my.php

Ik heb nu mijn servo binnen maar deze is een beetje te groot voor de steunen. Weet iemand wat ik hier aan kan doen.

Hallo Mickey,

Laat even een plaatje zien van de servohouder en de servo en vermeld even wat er waar niet past.

Groeten, Jan.

Ik heb gewoon de servo die graupner voorschrijft gekocht.
Erg duur maar dan is hij ook wel goed.
Deze moet wel passen.

hallo,
ik heb de meeste dingen in elkaar maar een ding wil maar niet lukken:"de waterkoeling voor de motor."
Ik heb al van alles geprobeerd maar het lukt net niet, het scheelt zo'n 0,3mm.
Als iemand een oplossing heeft wil ik het graag horen.

Hallo Mickey,

Wat scheelt er 0,3 mm?

Voor een borstelloze motor is een volmantelkoeling het effectiefste, een aluminium spiraal kan wel, mits 'ie het grootste deel van de motor bedekt, da's nou net de makke, de meeste dunwandige Ø 4mm alu buisjes zijn maar een meter lang, dus voor een beetje motor moet je er al twee koppelen, anders koel je maar een klein stukje en dat kleine srukje ook nog eens slecht omdat de buis maar een heel klein deel van de motorcan raakt.

Zelfbouw volmantelkoeling:
full

Groeten, Jan.

Sorry voor de slechte beschrijving.

Ik bedoel de koelmantel hij bedekt wel mijn hele motor maar ik krijg hem niet over de motor heen.

Een paar foto's en een beschrijving van wat je hebt en hoe je het geprobeerd hebt zouden wellicht kunnen helpen...

Groeten, Jan.

Heb er zelf niet veel verstand van maar als dingen niet passen krijg je ze meestal wel vast door ze op te stoken en dan er omheen te doen. zeker 0,3mm krijg je het wel groter maar weet wel: hij moet in 1 keer goed zitten want hij komt er nooit meer af!

Back