beginer electro indoor helie

Er is een carbooon 2 verkrijgbaar: ( is wel een complete set... )

<plak>

(Carbooon 2) Complete helikopterset incl. zender, accu en lader. De Carbooon 2 is geheel gebouwd incl gyro, ontvanger en speedcontrollers. Accu laden en vliegen maar! Deze set is later om te bouwen naar een C.P. versie. Helaas is dit niet voor de Carbooon 1 mogelijk.

</plak>

Bron: www.modelbouw.com

hi haboo
ik zou eigenlijk geen kit met zender willen want dat betekend meer geld uit geven voor iets dat niet hoefd en dat vind ik zonde ik zoek gewoon een goed model en merk dat leker vliegt en het mag wel de prijs heben van een rtf kit maar dan moet natuurlijk de kwaliteid er wel naar zijn zonder zender want zo ver ik begrijp zal ik er dan dus een onvanger bij de kit moeten heben of kopen dus een zender is voor mij een verspilling van geld

Die lipo's kunnen best :) Zorg voor een goede motor en je hebt een stabielere heli die lekker lang vliegt :)

Geen lipo's? Eeh... 2100 penlite levert niet genoeg vermogen denk ik of met een slecht rendement. En dan nog zijn ze erg zwaar.

Je keuze van componenten is een beetje zwaar. Zorg er voor dat de heli zo tussen de 250 en 300 gram vlieggewicht uitkomt. Hoe dichter bij de 250 gram, hoe beter hij vliegt. Meer gewicht kan de standaard aandrijving op hoofd- en hekrotor steeds minder goed trekken.

Maak je hem zwaarder dan is alleen een sterkere motor (2x) nog een optie.

Denk er aan, hoe zwaarder, deste meer toeren/meer massa => grotere kans op schade.

Succes
:D

Lipo's zijn heel betrouwbaar :) Ze zijn alleen iets kwestbaarder dan andere cellen. Die verhalen die je hoort komen door misbruik van de cellen of slechte laders.

nou ik schrok net even toen ik in de nieuwe gsm van mijn ma keek want dat is ook lipo en mijn ma was echt super tegen lipo's van af het moment dat ze die topic's had gezien met die foto's.
maar nu kan ik dus zegen van jij hebt een lipo dus nu mag ik ze ook en ik weet dat ze leker licht zijn
maar moet je dan bij lipo's ook geen andere motor kopen of een specale bec

De spanning van lipo's mag niet beneden de 9V komen. Daar moet je dus voor zorgen. Het kan door heel simpel een Lipo safe te kopen. Een klein fel ledje geeft dan aan als de spanning te laag word. Dan ga je landen. er zijn ook regelaars die je in kan stellen op 3 lipo's zodat die de motor terug regelt als de spanning te laag word. En je hebt natuurlijk een andere lader nodig ;)

ja, da's waar ;) Ik vergeet steeds dat er ook mensen zijn die niet met 3s vliegen ;) voor 3s lipo's (3 in serie dus 11.1V) is de grens 9V.

ja dat wist ik maar bedoel dus meer als je een lipo pack zet op een standaard motor en ontvanger moet je dan niet een bec er tusen zeten zo dat je de boel niet op blaast en dan bedoel ik dus de onvanger,servo's en motor

In de meeste controllers zit een ingebouwde BEC.
En de meeste controllers kunnen wel tot 12V hebben.

Back