beginer electro indoor helie

Tadango zei:
Koeling hoeft niet, maar dan leeft de motor minder lang. Op 2 lipo's of 7 cellen hoeft het niet. Op 3 lipo's eigenlijk wel, dan leeft je motor gewoon langer.

hoe bedoel je dat precies en hoe zit die koeling dan in elkaar

hoeveel lipos zou ik moeten heben voor laten we zegen 15/20 minuten

en zou iemand dan een lijstje wilen maken voor me wat je dan echt nodig hebt als je lekker wilt vliegen en ook wat langer zonder echt de kosten uit de pan te laten reizen?
zo dat ik kan kijken hoeveel dingen ik dus moet kopen en hoeveel geld het gaat kosten.
al vast zeer vriendelijk bedankt voor de moeite

@Marco,

For the record: Je kunt nog niet eens vliegen, laat staan dat je een setje lipo's leeg krijgt ;) Niet lullig bedoeld maar het duurt ook nog wel 3 maandjes voordat je last krijgt dat je NiMH's te kort meegaan... NiMH-accu's kosten 20 eurie en 2s1p 1200mAh lipo's 19, het is de lader die het duur maakt in dit geval denk.
Ik denk dat je je te druk maakt over upgraden en zo. Regel een heli, ga er mee klooien en als het echt bevalt zoals je denkt dat het bevalt ga dan pas lipo's borstelloos direct drive tail etc etc.
Die dingen vliegen prima uit de doos, en zoals ik al schreef haal je de volle acculading vliegen toch voorlopig niet... Je moet niet eerst een superding willen en dan pas leren vliegen. Superdingen vliegen k#t als je nog niet kan vliegen... Je verkoopt een beginneling plankvlieger toch ook geen F3A model?

Mijn 2 cent ;)

Ton.

nou ik heb mijn aerohawk een beetje de lucht in gehad vandaag

@Skidz
nee ik maak me niet druk over dat ik moet upgraden maar ik dacht van hoe meer info ik nu al heb hoe beter en ik zal ook met mooi weer buiten kunnen vliegen daarom moet die wel een beetje leker stabiel kunen hoveren toch.
en nee een nieuweling verkoopje geen f3a model
maar wel een beetje goed model waar door de stap er naar toe (als men dit wenst te doen) wat makelijke word.
want ik geloof namelijk zo al velen bij mijn club leer het maar gewoon meteen met de moelijke variant anders moet je het later nog eens anders leren.

@tadango
he bedankt voor de info

@windsurfer
vandaag al weer gevlogen?

Was misschien een beetje bot, maar wel waar. Toen ik de Pic kon hooveren kon ik dus gelijk ook hooveren met m'n Moskito (.45 brandstof heli) en dat was nog eens stukken makkelijker...
Een CP micro moet je eigenlijk niet in je woonkamer vliegen, de energie in de bladen is ruim voldoende voor 80 euro helischade, om niet te spreken over wat het aanricht met je interieur als je wat raakt... Ik was ook van plan CP te gaan, maar daar ben ik aardig van terug gekomen sinds ik een dikke CP Piccolo heb zien vliegen... brrrrrr wat draaien die bladen hard man....
Mijn idee: Koop een heli die je kan upgraden, en leer ermee vliegen zoals tie is. Lukt dat dan kan je lipo's, borstelloos, dd tail etc. maar houd in gedachte dat je voor een beetje brushless motor + regelaar + 4 lipo pakketjes een Eco 8 electroheli koopt...
Je kan denken aan de Piccolo (Ben een beetje bevo0roordeeld), de Carboooon 2, of de Hummi pro.

Groetjes,

Ton.

oke dus als ik die hummi elite koop en eerst gewoon leer hopen en zo dan kan ik het later beter upgraden.
maar nu vraag ik me af is mirco nu echt zo veel moelijker dan brandstof?
want dan ga ik dus echt micro eerst doen want als ik dat kan dan zou ik alles kunen vliegen als het tenminst echt zo is.

nou waar moet ik anders vliegen met mijn aero hawk heb geen grote schuur of gymzaal tot mijn beschikking.
en hooveren ja dat is weer een ander verhaal.
gewoon lef hebben door het ding steeds meer te laten doen.
thnx alvast.

(de aanhouder wint) zij mijn vader altijd

he windsurfer
ik bedoelde ook hoveren maar ik zij vliegen want hoveren is ook vliegen je hebt toch de heli in de lucht.
maar wel mooi dat je al lekker hovert met je aerohawk
ik daar in tegen heb vandaag nog helemaal niet gevlogen dus weer een dag met mooi weer naar de sh#t en daar baal ik echt enorm van.
daarom wil ik dus ook een heli kopen zo dat ik ook door de week met mooi weer overdag kan vliegen

high flyer zei:
oke dus als ik die hummi elite koop en eerst gewoon leer hopen en zo dan kan ik het later beter upgraden.
Ik denk dat dat de verstandigste keuze zou zijn. Heb al redelijke positive dingen gehoord over de Hummingbird CP. En hij kost maar 99$ (de Cp dan) vergelijk dat maar eens met een HornetCP van zo'n 250$
De Elite heeft ook de nodige upgrades ingebouwd. Dus ik zou zeker voor de elite FP gaan en eventueel later upgraden.
high flyer zei:
maar nu vraag ik me af is mirco nu echt zo veel moelijker dan brandstof?
want dan ga ik dus echt micro eerst doen want als ik dat kan dan zou ik alles kunen vliegen als het tenminst echt zo is.
Niet alleen brandstof. Een grote electro heli is ook een stuk makkelijker.
Ik denk dat het goed is eerst een micro te leren en dan een grote. Een grote is veel stabieler en vliegt veel lekkerder en directer. Maar daarintegen ook veel gevaarlijker en een crash kost je rustig 100-200€

einde vragen lijst tot zo ver

@ satoer
kijk daar heb ik wat aan eerst gewoon lekker moelijk :lol: dan gelijdelijk aan makelijker 8) en dan snap ik niet waarom zo veel mensen de makelijke eerst doen en de moelijke later pas maar dat is natuurlijk heel persoonlijk
maar top die antwoorden ik denk dat ik nog ff wacht tot ik mijn geld binen krijg en dan zal ik het denk ik wel bij de fabriek moeten bestellen op hun site.
moet ik alleen nog ff kijken naar de betaalings metoden want ik heb nog geen bedrijf :( in nederland of europa gevonden die de heli al verkoopt.

@ iedereen
echt super bedankt

Helihobby gaat hem ook verkopen. En dan kan je gewoon via Pay-pal betalen. Gewoon Pay-pal account aanmaken. Geld storten van jou rekening naar Paypall. En geld overmaken naar helihobby.
Buitenlands betalen zonder Credit card :mrgreen:

Heb je vragen over paypal moet je het maar even zoeken hier op het forum er is al zoveel over gesproken. Anders even kijken op www.paypal.com

@satoer
heb gekeken bij helihobby denk ook dat ik het daar ga bestelen maar het rotigste is dat ik moet wachten tot na 12 mei
dus duurd het nog wel ff voor ik het binnen zou heben

Ik heb vandaag buiten gevlogen met 226 gram. Meer lift heb ik niet van die Like90 bladen met een 8t pinion. Ging toch erg leuk :) Heel stabiel en best snel. Gelukkig reageert hij snel :) Gaat toch erg snel mis. rustig een eindje vliegen is er niet bij. zuchtje wind en daar gaat hij.

ik zou wel willen

@satoer
maar ik moet dus wachten op mijn centen voor dat ik hem kan bestellen
en ik heb niet kunen zien of helihobby nou het paket heeft met servo's, accu en mixerboard of dat ze alleen maar het frame met romp verkopen

Back