Beginnen, geen vliegervaring

• Topicstarter Topicstarter Xearo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
beetje oud topic maarja....
heb een van mijn autos verkocht en heb nu 200eurootjes op zak... :)

ik wil het toch proberen....
heb de post van accw nog een gelezen.
ik denk dat er een redelijke kans bestaat dat mijn vliegtuigje de eerste vlucht overleeft als ik er 1 neem met de vleugels bovenop.

iemand een tip welke?

Zender + vliegtuig = duurder dan 200 euro, en na je 1e vlucht nog duurder. Letwel, de TS is niet geheel onbegleid begonnen. Voor 200 euro heb je of een prutvliegtuig of een prutzender (of een zwever ;) )

Ga dan een middagje naar Ron van de vliegschool. dan heb je meer lol dan dat je die 200 euro meteen de grond inboort.

kom gewoon een keer op hei kijken.
ik heb zelf een heli en moet er nog steeds mee vliegen.
maar kom gewoon een keer kijken dan ben je verkocht :lol:

@ Xearo: ik zou, wanneer je van plan bent zelf te gaan leren vliegen, in ieder geval eerst even oefenen op de sim. Voor 50 euro heb je easyfly incl een dummy zender en dit is zonder twijfel de goedkoopste manier om het vliegen een beetje onder de knie te krijgen.
Het zou zonde zijn wanneer je 200 euro uitgeeft aan een toestel, het vervolgens crashed, en je geen geld meer hebt om het te repareren, en de hobby maar weer opgeeft. ;)

Als je het mij vraagt zou ik even doorsparen en een Calmato kopen en bij een club gaan vliegen, maar dat ben ik. :)

Xearo zei:
... ik denk dat er een redelijke kans bestaat dat mijn vliegtuigje de eerste vlucht overleeft als ik er 1 neem met de vleugels bovenop. Iemand een tip welke?
Als je het belangrijkste advies in de wind slaat, heeft het m.i. weinig zin om je tips te geven. Zonde van mijn en jouw tijd.

ik weet dat het beter is om bij een club te vliegen maar daar heb ik simpelweg geen tijd voor.

Bij jou in de buurt zijn enkele clubs die daar niet blij me zullen zijn. Je kan beter bij een van die clubs gaan vliegen voordat je in de problemen komt.

Als ik erachter kom dat ik gecrashed ben door een "wildvlieger", en ik kom erachter wie het is, dan heeft die persoon een probleem ivm de aangerichte schade die dan voor zijn rekening komt.

Xearo zei:
ik denk dat er een redelijke kans bestaat dat mijn vliegtuigje de eerste vlucht overleeft als ik er 1 neem met de vleugels bovenop.

Met een vliegtuigje met de vleugels bovenop, crash je makkelijker... op zijn kop

Xearo zei:
ik weet dat het beter is om bij een club te vliegen maar daar heb ik simpelweg geen tijd voor.
Dit is natuurlijk een onzin-redenatie en dat weet je zelf uiteraard ook.

Als je geen tijd hebt voor deze hobby, ga je in ieder geval niet proberen te leren vliegen. Als je wel tijd hebt, doe je dat bij een vereniging, want dat is een stuk goedkoper (elke crash kost geld), kost heel wat minder tijd (je leert heel wat sneller vliegen) en het is ook nog eens een stuk gezelliger.

Als je de moeite neemt je met het vliegen te laten helpen dan denk ik dat momenteel de Calmato van kyosho een juiste keuze is. Ik heb hem uitvoerig getest in de standaard uitvoering. De vliegeigenschappen zijn uitmuntend. Alleen het inlopen van de motor heeft wat aandacht nodig. Maar eenmaal goed ingelopen is het een vreselijk goed handelbaar model met zeer goed overtrek eigenschappen.

Rob

Mensen, we leven in een tijd waarin niet iedereen zin of tijd heeft om zich echt op een hobby te belegen zo als somigen onder ons (inclusief mij :D ) en dus helaas (nog :!: ) niet de tijd kunnen vinden om bij een club te gaan vliegen ( :D hier hoor ik dus niet bij :D )
of geen interesse heben in het club gebeuren dit is ook mogelijk.
Maar laten we nu niet onze mening opdwingen aan een beginnen er laten we gewoon een eerlijk en goed onderbouwt advies geven zonder meteen tegen hem te zegen dat hij naar een club moet.
want het vliegen zonder club is niet verboden vooral niet met elektro kisten.
maar mijn advies is van kijk of je toch eens de tijd kan vrij maken om eens te gaan kijken en proef de sfeer en volgens mij zijn er bij jou in de buurt genoeg clubs dus bezoek er een paar en kijk wat jij nu wil, kan en of het voor jou mischien loont om bij een club te gaan(vaak zou je er achter komen van wel)
als je het dan toch niets vind dan kun je altijd nog zelf gaan vliegen maar een ding is dan wel zeker het gaat inderdaad geld kosten (maar dit doet een club ook een keer in het jaar)
en hou een beetje rekening met de buren (clubs) als je gaat vliegen zonder club ( :teacher: let wel ik zeg geen wildvliegen dit is namelijk alleen van toepassing :x als men zich niet aan de wet houd :murder: . zoek op wildvliegen voor meer info hier over of kijk hier over de wetgeving betrefend het vliegen met modelen ) veel succes met je keuze

Highflyer,

het probleem hier is dat hij wild wil gaan vliegen op een plek waar je binnen 15 minuten naar 5 verschillende clubs kunt rijden; evt zonder auto. wildvliegen zonder dat er behoorlijk veel mensen last van hebben is in de buurt dan niet mogelijk. Behoorlijk gevaarlijk (je weet niet wat of wie je stoort, er kan een parkflyer uit de lucht vallen maar ook een 3meter 50 extra met een 180 CC motor)
Als iemand ergens wild gaat vliegen terwijl er geen club in de buurt is en niemend er last van heeft dan kan ik daar begrip voor hebben maar in dit geval is het behoorlijk asociaal!

Overigens is vliegen met kisten boven de 500 gram per definitie verboden tenzij er sprake is van een ontheffing en die heb je als je in je eentje in een weiland gaat staan per definitie niet. De aandrijvingsvorm, zweef, brandstof of electro doet er daarbij juridisch niets toe.

ik heb geen tijd om bij een club te gaan. ik doe aan hockeyen waar ik 2avonden in de week mee bezig ben + de zondag. verder heb ik een vriendinnetje waar ik regelmatig naar toe wil en verder moet ik nog school dus veel tijd heb ik niet. de ene keer heb ik 3x in de week tijd om te vliegen en soms 3weken niet. daarom lijkt het me bij een club niks voor mij.

en ik wil met zo`n conrad dingetje proberen te vliegen.

Xearo zei:
ik heb geen tijd om bij een club te gaan. ik doe aan hockeyen waar ik 2avonden in de week mee bezig ben + de zondag. verder heb ik een vriendinnetje waar ik regelmatig naar toe wil en verder moet ik nog school dus veel tijd heb ik niet. de ene keer heb ik 3x in de week tijd om te vliegen en soms 3weken niet. daarom lijkt het me bij een club niks voor mij. en ik wil met zo`n conrad dingetje proberen te vliegen.
Koop een leuk DVD'tje, ga lekker naar de film, ga uit eten etc. Besteed die 200E aan iets anders zou ik zeggen.
Als je gewoon wilt weten of je 'gegrepen wordt' door het vliegen ga dan bij een club langs, vraag of je eens begeleid mag proberen en ervaar het zelf achter de knuppels. Dan heb je in ieder geval 200E bespaard en kan daarna beslissen hoe verder.

Als je tijd hebt om wild te vliegen, heb je tijd om naar de club te gaan. Leren vliegen bij een club is efficiënter, goedkoper, geen frustraties, gezelligheid, veiliger. En je zult veel beter leren vliegen. Als jij jezelf leert vliegen, zal je vliegen brandhout-niveau blijven, evenals je kennis. Hoeveel tijd denk je dat het je kost om via een forum elementaire problemen op te lossen? Problemen die hands-on op het vliegveld binnen een minuut opgelost worden? Over en uit ;)

arjan
als hij vliegt met een kist boven de 500 gram mag als nog over al vliegen zo lang dat maar met de wet in acht neming is want namelijk alleen als hij elke keer het zelfde veld je neemt met brandstof en altijd van de zelfde persoon toestemming krijgt zijn de onthevingen noodzakelijk en electro is volgens de wet vrij van de hinder wet en kan dus on beperkt gebruikt worden dit om dat het geluids en stank over last niet bestaat met electro
het enige probleem zou dan zijn voor de club's en hem die als hij gaat vliegen mogelijk een kist verliezen maar dat kan ook anders om gebeuren en het is niet zo dat het wetelijk strafbaar is zo lang hij zich maar aan de regelshoud en ook is het dus niet via de verzekering te verhalen op de vlieger in dat geval (ik ben het wel eens met dat het gevaarlijk is maar er is niets dat iets zegt over het mogelijk gevaar omdat de freq's vrij zijn voor gebruik door iedereen die maar met rc(vliegen 35 mhz) bezich is dus ook weer een stuikelblok mischien dat er dan eerst eens iets aan de wet veranderd moet worden)

high flyer zei:
... het enige probleem zou dan zijn voor de club's en hem die als hij gaat vliegen mogelijk een kist verliezen maar dat kan ook anders om gebeuren ...
Wie is er dan dom bezig, de club of de wildvlieger? Je kunt de risico's toch niet wederzijds tegen elkaar wegstrepen?

nee ron dat kan je inderdaat niet maar zo als ik al zij er zou dan behoorlijk wat in de wet moeten veranderen zo als de grondwet en ik dacht dat we wat betreft persoonlijke vrijheid het wel zo willen houden
en ik ben nu dus gewoon ff de duivels advocaat
ik vind wild vliegen ook geen goed iets maar ik vind niet dat mensen dingen moeten zegen die niet waar zijn als dat hun zo uit komt als men nu zegt van ik vlieg bij een van die clubs bij hem in de buurd en ik moet er niet aan denken wat er gebeurd als hij en ik toevallig op het zelfde tijd stip de zenders aan heben op het zelfde kanaal.
dus ik wil het niet heben dan is men ten minste nog de waarheid aan het zegen (die ik trouwens ook de enige juiste manier van praten vind eerlijk zijn loont nog altijd het beste en ik heb dus ook respect voor een mens die het gewoon zegt zo als hij/zij er over denkt en ik ben het er ook mee eens dat iemand in zo'n omgeving gewoon gevaarlijk bezig is maar dat is iets dat moet hij zelf afwegen)en mijn advies blijft het zelfde vind de tijd om naar een paar clubs te gaan in de buurd en kijk wat je er van vind het is makelijker en het bespaart je veel gezeur en leed dat zijn mijn ervaringen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back