Beginnen, geen vliegervaring

• Topicstarter Topicstarter Xearo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
X

Xearo

Guest
Hoi,
ik wil misschien beginnen met vliegen, ik heb nog nooit gedaan. dit zag ik bij conrad:

MOTOR VLIEGMODEL EXTRA 300 RTF
productomschrijving:

Compleet vervaardigd van schuim is voor dit model een elektromotor van het type Speed 400 al voldoende voor een voorbeeldgetrouw vlieggedrag. En omdat wij u het model incl. afstandsbediening, oplader, servo´s, regelaars, enz., kant-en-klaar opgebouwd leveren, hoeft u alleen nog maar de accu´s op te laden om snel te kunnen vliegen. Zelfs beginners kunnen met dit modelvliegtuig onmiddellijk goed uit de voeten.
Technische spec.: Spanwijdte 580 mm • Lengte 440 mm • Gewicht 220 g • Vleugeloppervlakte 6 dm2 • Besturing van hoogte-, richtingsroer en motor aan/uit via 3-kanaals afstandsbediening • Accu7,2 V/600 mA • Vliegtijd ca. 6 - 10 minuten .
Omvang levering: Romp van zeer sterk schuim • Stevig gevormde vleugels voor minder luchtweerstand • 3-kanaals RC-installatie (slechts 8 penlite-batterijen nodig) • Twee micro-servo´s, ontvanger en regelaar zijn ingebouwd • Oplader en NiCd-accupack • Aandrijfset (propeller met spinner en serie 400-motor).

Incl. 3-kanaals afstandsbediening, accu en laadset.
Buy&Fly
Spanwijdte 580 mm
Opbouw beginner
Gebruik beginner
Frequentie 40 MHz
3-kanaals
Elektromotor

145euro

Kan ik hiermee gelijk vliegen zonder ervaring, of stort binnen 10tellen neer?

Nee, dit stort binnen 5 tellen neer ;) Er staat vaak bij dat beginners er goed mee uit de voeten kunnen. Dit valt erg tegen. Als je wilt beginnen moet je een Hoog dekker zoeken. Dat is een vliegtuig met de vleugel boven de romp. Dat vliegt stukken makkelijker en corrigeerd zichtzelf. Ik ken het soort vliegtuigen wel die jij aangeeft. Zijn erg leuk, als je kan vliegen. Hoe kleiner hoe moeilijker het vliegt. Een zuchtje wind en hij word al onbestuurbaar. Als je wilt leren vliegen, neem dan een hoogdekker van minimaal 1.2m Daar heb je nog wat aan met een beetje wind.

Suc6 :) En oja, er zijn genoeg toppics hier over een goed beginners vliegtuig.

Lees nou eerst eens de link die ik je gegeven heb door, en eventueel de interessante links op het forum.
Anders wordt het meer een afvalrace van welke modellen wel/niet geschikt zijn voor een beginner, en ik in ieder geval pas hier vriendelijk voor. ;)

@ Xearo, perfect model om te leren hoe het niet moet.

Je kan de accu laden en dan een vlucht maken (als je dit al lukt) van enkele minuten en dan mag je weer een hele dag wachten tot die accu weer vol is. In dit geval is goedkoop duurkoop.

Bij jou in de buurt zijn genoeg vliegclubs ga daar eens informeren.

ik heb die link doorgelezen, maar ik kom bijna in ieder topic tegenstrijdige andtwoorden tegen. sommige zeggen dat je wel gelijk kunt vliegen en anderen niet.

bij amersfoortairport.com zie bij ready to fly vaak staan dat je gelijk kunt vliegen.

Die moeten leven van hun handel. En gebruiken dan ook reclameslogans.

Het fietsen heb je vroeger ook moeten leren met behulp van een instructeur. Nadat deze zei dat je het wel kon ben je denk ik nog wel vaak op je snufferd gegaan. Zo is het met modelvliegen ook, ga je dit op eigen houtje doen dan zal je nog vaker op je snufferd gaan.

ok. thnx voor de info allemaal. ik denk dat ik het toch maar bij de autos houd :).

Geef je zo snel op dan?? Er zijn genoeg toestellen waar je wel goed mee kan leren vliegen hoor. ;)

ik de weekeinden heb ik nauwelijks tijd(sporten, vriendin etc), dus om bij een club te vliegen zit er bij mij niet in.

volgens mij halen jullie hem van het idee af er 1 (vliegtuig) te kopen maar als hij dan zegt ik hou het bij auto's, halen jullie hem snel terug?? of is dat maar mijn zicht?

Ik vloog ook eerst zonder instuctie Xearo maar onthou dit. "Het eerste vliegtuig dat je koopt, Zal Je niet meer herkennen als je hem naast de doos zet. Ik ken het gevoel. Wel lachen hoor. Als je hem kan gaan zoeken

Wij proberen hem helemaal niet van het idee af te brengen een vliegtuig te kopen. Wij willen alleen dat hij zoveel mogelijk plezier aan deze hobby beleeft. Een goed begin is dan het halve werk. ;)

Dat is dan ook het verschil tussen zelf leren en onder instructie leren vliegen; je herkend je toestel tenminste nog na paar vluchten. ;) :lol:

@Xearo: bij een club vliegen of ergens in een weiland maakt qua tijdbesteding helemaal niks uit hoor. Tuurlijk kan het sociale aspect van een vliegclub ook wat tijd innemen, maar dat is dan altijd nog je eigen keus. ;)

Ik ben een maand of drie begonnen met vliegen.
Geen instructeur oid.
MAAR..
Ik ben wel voorzichtig aan begonnen.
Heb inderdaad een bovendekker met V vleugel gekocht (Multiplex Lupoo). Dit is een erg licht toestel <250 gram met een spanweidte van +/- 90 cm.
Dit vliegtuig heeft een voorbeeldig vlieggedrag.
Bovendien ben ik indoor gaan vliegen.
Eéns in de twee weken op zondag wordt er in een manege gevlogen met een aantal liefhebbers (www.indoorvliegen.nl).
Hier krijg je tips en uitleg, maar het vliegen moet je zelf maar uitzoeken....! (kan misschien ook wel begeleid, maar dit is meer een uitdaging).
Het voordeel van de manege is dat ruige landingen, over het algemeen niet teveel schade oplevert door de zachte ondergrond.

Ik vind het helemaal te gek en heb in de tussentijd van depron een dubbeldekkertje gemaakt. Deze heeft vorige week zijn maidenflight gemaakt. Na even de accu verplaatst te hebben voor het zwaartepunt, vloog deze nog beter dan mijn Lupoo.
Geweldig gewoon. Voor 5 euro een nieuw toestel (moet dan wel de electronica overbouwen ;-(
Ik ben besmet ik geef het toe.

Wat ik nog wel gedaan heb voordat ik echt ben gaan vliegen is een simulator op de pc gebruiken.
Vooral om de vliegbewegingen/sturen een beetje onder de knie te krijgen (vliegtuig op je af, stuur je toch wel heel anders dan naar je toe ;-)

Tip.
Kom eens kijken op zo'n indoor-meeting en neem je vriendin lekker mee!!!

ik zou zow zeggen , koop een robbe charter .
ik ben ook beginner heb ook net een model aangeschaft . heb maar 1 tip voor je ,
als je geld wild besparen ga dan naar de club vraag daar info en bespreek alles met de leraar.
ga niet zelf pielen met vliegen , gaat je echt geld kosten

suc6 met het aanschafen van je eerste model

Ik ben besmet ik geef het toe.

dit is pas het begin mijn vriend, over een paar jaar kan je je kont niet meer keren in je bouwhok van de vliegende tuigen, dan wod het pas echt leuk.

De multiplex lupo is idd een erg leuk en makkelijk vliegend vliegtuig, maar niet erg geschikt om buiten mee te vliegen. Hij is erg windgevoelig. Ik merk het al, als er iemand in de hal te hard uitademt bij wijze van spreken.

Gerard_nl zei:
dit is pas het begin mijn vriend, over een paar jaar kan je je kont niet meer keren in je bouwhok van de vliegende tuigen, dan wod het pas echt leuk.
dat kennen we ja, het begind met eentje, dan lijkt het je leuk om er eens een te bouwen vanaf tekening en voor je het weet staan er 10. en dan zijn de volgende 20 snel voor elkaar. en als je wat langer vliegt dan gaat het aantal sneller omhoog omdat ze allemaal heel blijven :lol:

maar om te beginnen kan ik aanraden om eerst eens bij een club langs te gaan en je eens goed laten informeren. je kunt dan eerst eens kijken wat je precies wilt gaan vliegen. electro, zweef, elctro zweef of brandstof. als je dat weet dan kun je eens gaan zoeken naar een leuk beginners model. en een simulator kan ik je in ieder geval aan raden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back