Hoi,
Ik vlieg nu al een hele tijd met een trex 450 rond. Rustig rondjes enzo, geen 3d.
Nu ben ik al lang geprikkeld door shaalheli's en kijk ik zo overal rond.
Ik kan van een forumlid een skyfox overnemen met of zonder een brandstofmotor. Rossi 65 12,5cc zit erin en er is ook een os 90 15cc beschikbaar.
Nu is dus de keuze met brandstofmotor of ombouwen naar electro.
Mijn eerste gedacht was ombouwen, maar daar hangt natuurlijk wel een behoorlijk kostenplaatje aan vast.
Voordeel is wel dat het stiller is (dacht ik toch) en dat clubs hier je liever zien gaan dan komen met een brandstofmotor. En wildvliegen in Belgie is ook riskant.
Maar aan de andere kant lijkt brandstof ook wel een leuke uitdaging.
Ik heb alleen 0,0 ervaring met brandstof, maar ben wel technisch goed onderlegd (wel meer op electronische vlak dan mechanisch) en zéér leergierig.
Meerprijs voor de heli met brandstofmotor is €100,- Dus dat lijkt initieel wel een stuk goedkoper dan electro ombouw.
Maar dan heb ik uiteraard nog heel wat spullen nodig om te kunnen starten.
Wie kan mij goede raad geven over mijn keuze.
Waar moet ik zoal op letten bij een gebruikte brandstofmotor? (weet de staat nog niet, maar zo te horen is er nog niet veel mee gevlogen)
Als ik kan kiezen tussen de Rossi en de Os, welke neem ik dan best, ervan uitgaande dat er later een schaalromp omheen komt.
Heeft iemand nog tips of links naar leesvoer over het beginnen met brandstof heli's.
En dan nog een vraag voor Bert: Kunnen deze motortjes ook naar vonken omgezet worden? en heeft dat zin?
Zo weer een hele lap tekst en vele vragen.
Benieuwd in wat voor avontuur ik me nu weer ga storten.
Groeten,
Bart.
Ik vlieg nu al een hele tijd met een trex 450 rond. Rustig rondjes enzo, geen 3d.
Nu ben ik al lang geprikkeld door shaalheli's en kijk ik zo overal rond.
Ik kan van een forumlid een skyfox overnemen met of zonder een brandstofmotor. Rossi 65 12,5cc zit erin en er is ook een os 90 15cc beschikbaar.
Nu is dus de keuze met brandstofmotor of ombouwen naar electro.
Mijn eerste gedacht was ombouwen, maar daar hangt natuurlijk wel een behoorlijk kostenplaatje aan vast.
Voordeel is wel dat het stiller is (dacht ik toch) en dat clubs hier je liever zien gaan dan komen met een brandstofmotor. En wildvliegen in Belgie is ook riskant.
Maar aan de andere kant lijkt brandstof ook wel een leuke uitdaging.
Ik heb alleen 0,0 ervaring met brandstof, maar ben wel technisch goed onderlegd (wel meer op electronische vlak dan mechanisch) en zéér leergierig.
Meerprijs voor de heli met brandstofmotor is €100,- Dus dat lijkt initieel wel een stuk goedkoper dan electro ombouw.
Maar dan heb ik uiteraard nog heel wat spullen nodig om te kunnen starten.
Wie kan mij goede raad geven over mijn keuze.
Waar moet ik zoal op letten bij een gebruikte brandstofmotor? (weet de staat nog niet, maar zo te horen is er nog niet veel mee gevlogen)
Als ik kan kiezen tussen de Rossi en de Os, welke neem ik dan best, ervan uitgaande dat er later een schaalromp omheen komt.
Heeft iemand nog tips of links naar leesvoer over het beginnen met brandstof heli's.
En dan nog een vraag voor Bert: Kunnen deze motortjes ook naar vonken omgezet worden? en heeft dat zin?
Zo weer een hele lap tekst en vele vragen.
Benieuwd in wat voor avontuur ik me nu weer ga storten.
Groeten,
Bart.