beginnen met de subs

hallo
jarno lees nu alles nog eens door dan kom je op een bepaald ogenblik ergens gorinchen tegen en laat dat nu niet in turkije liggen

beginnen met een T heeft voordelen
namelijk dat je balast tank recht op in het center staat en het iets makkelijker voor een beginner is om deze boot getrimt te krijgen
het lijkt eenvoudig maar dat is het niet
er zijn er reeds 12 van verkocht die voortreffelijk varen en duiken en een deel door ervaren bouwer na gebouwd met weinig succes
het is allemaal eenvoudig tot je der aan begint
er zijn BV 4 stukjes siliconen die haar recht moeten afgesneden worden anders dichten ze niet af
daar is een speciaal tooltje voor gemaakt
de twee onderste ski's moeten ook juist staan en daar is ook een inrichting voor gebouwd om de gaten in het T stuk juist te boren (een T is niet symetrische)
maar zoals gezegd hij is prefab te koop en ik zal eens vragen wat hij dan moet kosten
dat is wel met de motoren er bij en reeds ingebouwd in hun behuizing
de boot staat dan ook reeds in elkaar voor 80%

gr raf ik ga nog wat doen

Objecten die 3D geprint zijn zijn vaak nog wel erg korrelig, en er zitten duidelijke 'trapjes' op de grenzen van de verschillende lagen. Het is dan ook mooier om bijvoorbeeld met resin te werken, maar 3D printen is dan wel weer stukken makkelijker.

Objecten die 3D geprint zijn zijn vaak nog wel erg korrelig, en er zitten duidelijke 'trapjes' op de grenzen van de verschillende lagen.
Klopt, maar wat schuren en opvullen met bv. putty of hars kan wonderen doen.

Of als je het echt mooi wil: laten printen door een van de vermelde firmas. Die leveren mooi gladde objecten in een verscheidenheid aan materialen: PLA, hars, edelmetaal, RVS,...

van iemand die wil beginnen met duikboten naar 3d printen.

hoe kan een topic totaal onoverzichtelijk worden ??????

Of als je het echt mooi wil: laten printen door een van de vermelde firmas. Die leveren mooi gladde objecten in een verscheidenheid aan materialen: PLA, hars, edelmetaal, RVS,...

Nope, bij shapeways krijg je het gewoon korrelig/trapsgewijs aangeleverd hoor, ongeacht in welk materiaal je het besteld.

Helaas kan ik 15 september en 30 september niet aanwezig zijn want dan moet ik handboogschieten
Hopelijk komt er ook eens iets waar ik wel bij kan zijn haha

Helaas kan ik 15 september en 30 september niet aanwezig zijn want dan moet ik handboogschieten
Hopelijk komt er ook eens iets waar ik wel bij kan zijn haha

Verwacht na 30 sept, dit jaar geen evenementen meer ivm de weersomstandigheden.
Maart/april 2013 zal het weer worden denk ik?

Grt,
Jan

hallo

eerste vaardag is normaal altijd in vught daar na 6 april in mol
nadien hoef je alleen maar de B.MSA kalender in het oog te houden voor vaardagen
want zowel de NL als de BE dagen worden daar op gezet
dus jarno prettige feestdagen

wat de stroepen aan gaat
150€ voor een bouwpaket zonder de motoren
de rest zit er bij wat nog te monteren onderdelen aan gaat

275€ voor een ARTR gemonteerd met de motoren er bij

550€ voor een RTR

gr raf

Hallo!

Ik ben al een hele tijd aan het zoeken naar een goede beginnersduikboot maar ik vindt helaas niks op het web. Hebben jullie nog een goede site of winkel gevonden?

Groetjes
Jarno

Hallo Jarno,

Ik hoop dat je je realiseert, dat dit alleen de Trumpeter plastic kit is, zonder de dingen, die er op de foto bij staan, zoals een WTC en een zender, om er een werkend model van te maken.

Groeten, Jan.

Hallo Jan

Bedankt voor de waarschuwing. Maar heb je nog enig idee waar ik de rest kan kopen en hoeveel dat gaat kosten? Alvast bedankt

Groetjes
Jarno

Hallo Jarno,

Zoals Raf al aangeeft, staan de onderdelen om er een werkend model van te maken op dezelfde site, even goed zoeken en eventueel een mailtje er heen sturen om zeker te zijn, dat je niks vergeet (hoewel dat bij een kit en zeker bij een RTR exemplaar tamelijk onwaarschijnlijk is...).

Groeten, Jan.

Back