Beginnen met Electro Helicopter hobby

Na nu bijna een jaar met mijn auto te hebben geraced, en best wel wat modelbouwkennis te hebben op gedaan kan ik het niet laten om toe te geven aan mijn passie die er eigenlijk altijd al geweest is:

RC Helicopters

Ik blijf wel met mijn TC5 racen, maar wil er toch een helicopter bij.

Ik zit al een poosje op dit forum, en ben aan het zoeken gegaan naar electro heli's.

Ik zit erover te denken een E-sky Belt CP aan te schaffen.
Heb goede ervaring met brushless motoren en de reacties op het forum erover spraken me wel aan.
Heb al heel wat uren simulator erop zitten.

Kan iemand mij advies geven of dit een verstandige beginners heli is, en waar ik om moet denken bij electro heli's?

Alvast bedankt,

Christian de Langh

ligt eraan... E-sky heli's zijn mooi goedkope instappers en de belt CP is geen uitzondering, wel is alles boven de Honeybee FP (dus de King 2, belt CP, 900 en E-smart) gelijk een stuk duurder om te onderhouden indien je crashed.

Als je zeker weet dat je buiten wilt vliegen en gedult heb kan je er inderdaad leuk mee beginnen. Elke E-sky heli komt trouwens met een USB kabel en een Sim zodat je op de PC kan oefenen.

Als je ongeduldig bent of echt een leek misschien eerst een FP kopen om het orienteren en corigeren te leren. Tis of een FP leren dan CP met minimale crashes of de kosten van die FP trainer in onderdelen van je CP crashes rekenen :P

Esky Belt CP is een mooie instapper.
Ook de KDS450 is een hele leuke heli om te beginnen. prijs rond de 300 euro RTF.
Daarna kom je echt uit in de klasse Trex/Minititan.

euh die kds kan je voor 200 euro vliegklaar halen hoor, en het is echt een goeie heli, iig beter dan die esky shit.
en ja als je veel geld heb neem je een trex450 of een minititan

Kijk het is een instap in de hobby, dus het liefst zo rond de 200 euro.
(prijs waar de CP een beetje inzit zegmaar RTF)

En ik heb geduld met het vliegen!
Ik ben niet iemand die direct super wil kunnen vliegen, maar gewoon het rustig en vooral goed leren.

@ Silentscope
E-sky shit?

Tsja, Esky-shit....daarom vliegen er zoveel mensen naar alle tevredenheid mee, right Silentscope ?

De KDS voor 200 euro krijgen ? Ik heb het wel over hier kopen, dus geen chinese paralell import.

Ik ben zelf ook nieuw met deze hobby en heb sinds kort de KDS450S voor €235,- RTF(rchellevoet.nl). Die is voor een paar euro extra ook afgesteld en voorgevlogen!
Heb er zelf overigens nog niet mee gevlogen, omdat ik het ook rustig aan wil doen.

Ik heb er dan ook een 2de hands Walkera 4#1(FP) bij aangeschaft, om het vliegen te leren. Ook oefen ik met de sim en ben ik Radd's aan het volgen!

Dus er is veel te koop en smaken verschillen zullen we maar zeggen;)

Klinkt ook erg goed een KDS450S,

ook brushless & met tandriem aandrijving?
(google staat er verder weinig over)

Om ook nog een HM4 van Walkera erbij te kopen als *oefenheli* gaan pa en ma niet mee lachen denk ik :)

[[ ben 16 dus ouders hebben er nog wel wat over te zeggen ]]

Laatst bewerkt:
Vind hem er trouwens ook erg goed uitzien!
Zijn er bij dit soort heli's ook onbespoten kappen te krijgen?
(ben nogal van het zelf spuiten van kappen)

Zeker wel. Er zijn volop witte kappen te krijgen voor de 450 klasse. Zowel in plastic als in fiberglas. Je kunt je dus volledig uitleven ;)

De KDS komt met een Brushless 3500KV motor. En de staartrotor is idd aangedreven door een riem.
De kap die je erbij krijgt is wit en de stickers moet je er zelf op plakken, dus spuiten kan ook. Wil ik trouwens zelf ook nog gaan doen:)

Kijk anders ff op rchellevoet.nl daar staat meer info over deze heli.
Of kijk op heli-addicted.nl Een forum waar veel over de Gulang/KDS wordt gesproken...

Tsja, Esky-shit....daarom vliegen er zoveel mensen naar alle tevredenheid mee, right Silentscope ?

De KDS voor 200 euro krijgen ? Ik heb het wel over hier kopen, dus geen chinese paralell import.
wtf? gewoon hiero
Helishop@EAST-Systems
KDS-450S-RTF 3D Helicopter

RTF Kit bevat de volgende onderdelen:

KDS-450S-3D Helicopter (100% gemonteerd)
WFLY 6 kanaals CCPM zenderset
KDS800 Dual Rate & Head Lock Gyro
Borstelloze motor 3500KV
Borstelloze Regelaar - 30A
4 Towerpro 9g Micro Servo
11.1V-1700mah-18C Lipo Accu
Engelstalige Handleiding op CD-ROM
Lipo Lader en 12V netvoeding

Nodig :

8x AA batterij voor de zender

199.00EUR

en oja:
de probleem topics met esky helis in de laatste week:
dit zijn alleen de topics uit het electro forum dus niet uit het mirco forum(Waar de meeste staan)

wat-er-toch-met-mijn-heli
hulp-gevraagd-bij-honey-bee-king-ii
probleem-met-servo
belt-cp
e-sky-valt-valt-achteruit-hoe-corrigeren

en heb jij tot nu toe al een topic gezien met technische problemen met een kds450? nee he? zie je nou wat ik probeer duidelijk te maken?

Laatst bewerkt door een moderator:
wtf? gewoon hiero
Helishop@EAST-Systems

en oja:
de probleem topics met esky helis in de laatste week:
dit zijn alleen de topics uit het electro forum dus niet uit het mirco forum(Waar de meeste staan)

wat-er-toch-met-mijn-heli
hulp-gevraagd-bij-honey-bee-king-ii
probleem-met-servo
belt-cp
e-sky-valt-valt-achteruit-hoe-corrigeren

en heb jij tot nu toe al een topic gezien met technische problemen met een kds450? nee he? zie je nou wat ik probeer duidelijk te maken?

Ik denk toch dat je de zaken wat beter moet nuanceren, er zijn in verhouding veel meer mensen die met de E-Sky vliegen dan met de KDS. En de klachten die jij hierboven opsomt komen vooral voort uit onervarenheid en het nog niet goed afgesteld hebben van de heli. De E-sky`s zijn inderdaad goedkope heli`s maar in het begin zul je veel schade vliegen en dan kunnen de kosten behoorlijk uit de "klauwen gieren" als je een dure heli vliegt. En dat is nou juist het mooie van de goedkopere heli`s.... de onderdelen zijn ook goedkoper.......

Groet,

Jerry

Laatst bewerkt door een moderator:
weinig probleem topics inderdaad.
Hoelang is de KDS verkrijgbaar t.o.v. de Esky heli's ?
Hoeveel mensen vliegen Esky t.o.v. de KDS heli's ?

De esky heli's zijn leuke instapmodellen. De KDS is ook een leuk instapmodel.
Maakt dat de Esky spullen pure shit ?......ik denk het niet.
Maar goed, je hebt al meerdere malen laten blijken dat in jouw opinie alle Esky shit is. Opinions are like assholes.....everybody has got one.

De Kds is idd nog een vrij nieuwe heli. Nog niet veel mensen hebben er een.
Helaas kan ik je over het vliegen met de kds niet veel zeggen, omdat ik er gewoonweg nog niet mee gevlogen heb. Tot nu toe alleen nog laten draaien op de grond.

Dus de tijd zal moeten leren hoe goed(of misschien slecht) de kds450s is!
Over andere heli's kan ik niet veel zeggen, want daar weet ik niets van;)

Laat je gewoon informeren, er is genoeg leesvoer op het net en ga ook een beetje op je eigen gevoel af...

Word een lastige keuze,
ze zijn beide in zo'n beetje dezelfde prijsklasse (rtf +- 200-250 euro)
Zien er beide goed uit, en er zijn van beide goede berichten.

Onderdelen kds ?
Onderdelen van de CP vond ik al op 4rc.nl en viel mij mee qua prijs.
(en ja ik ben ook een van velen die nog wel eens spul uit hongkong aansleurt :))

Keuzes maken altijd moeilijk :)

Misschien nog even wachten tot de ervaring met de DKS van Snipes?

Je moet even rekenen dat ik dus heb gevlogen met:
> Simulator (best wel wat uurtjes)
> PicooZ
> Heli met dubbele rotor (van kameraad van mij)

Zit heel erg te tweifelen tussen de CP en de KDS.

Iemand in de omgeving Assen die na aankoop miss kan helpen afstellen/tips geven bij het vliegen??

bij 4RC voeren ze sinds kort ook de KDS inclusief alle spares.
Daar zit je dus goed mee.
Ze vliegen hem ook voor en er is daar vreselijk veel know-how aanwezig.

Het is het ritje wel waard vanuit assen ;)

bij 4RC voeren ze sinds kort ook de KDS inclusief alle spares.
Daar zit je dus goed mee.
Ze vliegen hem ook voor en er is daar vreselijk veel know-how aanwezig.

Het is het ritje wel waard vanuit assen ;)

Ja Francis, ik zit er zwaar over te denken..... ik ga binnenkort denk ik eens naar Doetinchem om hem eens beter te bekijken en misschien te vliegen. Als het wat is zwicht ik er misschien wel voor. Een van de weinigen die met zowel de KDS- als met de HBK II- als de T-Rex ervaring heeft opgedaan is volgens mij Frans uit W.

groet,

Jerry

Ik ga er eens rustig over nadenken.

In ieder geval bedankt voor al jullie hulp, en ik laat het zeker weten als ik eruit ben.

Belt CP: spanwijdte 1200mm
KDS450S: spanwijdte 700mm

Back