beginnen met lijn besturen

Discussie in 'Lijnbesturing' gestart door sparkie, 5 dec 2006.

  1. packard

    packard

    Lid geworden:
    23 feb 2004
    Berichten:
    957
    Locatie:
    naaldwijk
    OK PP. Ik zit nu een beetje in de rats.
    Ik heb een Banshee kit liggen met SIG klompenhout. Ik wilde daar mijn ST.35 op los laten.
    Van jouw omschrijving van de OS 25LA schrik ik. Ik heb zo'n (nieuwe) motor maar die staat nu in mijn nagelnieuwe BOBCAT ( OTS?). Die zal dan ook overpowered zijn.
     
  2. fc3003

    fc3003 Guest


    hallo,,zo als al opgemerkt, het is 2,5cc motortje en er zijn bij een 2,5cc o.s. heel veel passende l.b. trainer tekeningen te vinden,, en ook er is toch maar 10euro op geboden ?,,mischien heb je hem voor 15 euro wel..+ dan 6,20 verzendkosten en voor net over de 20 euro hebje een leuke motor in huis,,,nadeel hij heeft een r.c. carburatur, met de kwetsbare o.s. sproeier naald,, die je zou moeten verbeteren d.m.v. een stukje metalen hoeklijn er achter welk moet voorkomen dat hij bij indegronduiken van het vliegtuig, naar achter gebogen kan worden en dus niet afbreekt..nadeel van een afgebroke sproeiernaald is dat het reserve onderdeel wel eens relatief duur zou kunnen zijn en het de moete waard is dit dus te voorkomen,


    zoek je een 4 cc ?
    nou mischien is dit iets ?
    mooie 4 cc webra
     
  3. FOX35

    FOX35 PH-SAM

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    1.315
    Locatie:
    Ruinerwold, Drenthe
    Ik ben het met Hans eens, er zijn veel ontwerpen voor 2,5cc, en een OS is een prima motor en als hij goedkoop is: snel zorgen dat je hem krijgt! De RC-drossel is voor een beginnersmodel zeker geen bezwaar, eerder een voordeel, als je er een stukje ijzerdraad aan vast maakt kun je hem op een bepaalde stand instellen. Als het te snel gaat is het voor een beginner beter om de drossel iets dicht te doen en zo de motor wat langzamer te laten lopen dan hem iets te rijk laten lopen, want dat kan problemen geven in de lucht.

    Ook ben ik het helemaal eens met de suggestie om met een stukje alu hoekprofiel een bescherming voor de naald te maken om te voorkomen dat die bij een crash (of harde landing) beschadigt.

    Ik merkte verwarring toen het ineens over een .25 motor ging en gaf daarom aan dat dat niet hetzelfde is als een 2,5cc motor. Voor velen onder ons is dat vanzelfsprekend, maar voor beginners niet!

    Stel echter dat deze motor net weg is, dan is het niet nodig al te lang te zoeken omdat je per se een 2,5cc motor zou moeteen hebben voor een LB beginnersmodel. Het nadeel van dit soort 2,5cc motoren is dat je er op den duur niet zo gek veel mee kunt. Je kunt hem nog gebruiken voor een stunttrainer (Suppi), of op een oud combatontwerp om er wat oor de lol mee rond te fladderen, maar voor het serieuzere werk, met name een wat volwassener (= grotere) stunter, is het niet meer voldoende, en die zou je nog wel met je 4cc motor kunnen vliegen.

    Vandaar mijn standaard advies voor beginners die nog geen motor hebben om naar een 4cc motor te kijken. Niet alleen zijn die plenty verkrijgbaar in modelbouwzaken, maar vooral tweedehands zijn ze goed te krijgen, omdat het de standaard grootte was voor RC trainermodellen als de Charter, hoewel daarvoor steeds vaker een 6,5cc wordt gebruikt.
     

Deel Deze Pagina