Ik ben het met Hans eens, er zijn veel ontwerpen voor 2,5cc, en een OS is een prima motor en als hij goedkoop is: snel zorgen dat je hem krijgt! De RC-drossel is voor een beginnersmodel zeker geen bezwaar, eerder een voordeel, als je er een stukje ijzerdraad aan vast maakt kun je hem op een bepaalde stand instellen. Als het te snel gaat is het voor een beginner beter om de drossel iets dicht te doen en zo de motor wat langzamer te laten lopen dan hem iets te rijk laten lopen, want dat kan problemen geven in de lucht.
Ook ben ik het helemaal eens met de suggestie om met een stukje alu hoekprofiel een bescherming voor de naald te maken om te voorkomen dat die bij een crash (of harde landing) beschadigt.
Ik merkte verwarring toen het ineens over een .25 motor ging en gaf daarom aan dat dat niet hetzelfde is als een 2,5cc motor. Voor velen onder ons is dat vanzelfsprekend, maar voor beginners niet!
Stel echter dat deze motor net weg is, dan is het niet nodig al te lang te zoeken omdat je per se een 2,5cc motor zou moeteen hebben voor een LB beginnersmodel. Het nadeel van dit soort 2,5cc motoren is dat je er op den duur niet zo gek veel mee kunt. Je kunt hem nog gebruiken voor een stunttrainer (Suppi), of op een oud combatontwerp om er wat oor de lol mee rond te fladderen, maar voor het serieuzere werk, met name een wat volwassener (= grotere) stunter, is het niet meer voldoende, en die zou je nog wel met je 4cc motor kunnen vliegen.
Vandaar mijn standaard advies voor beginners die nog geen motor hebben om naar een 4cc motor te kijken. Niet alleen zijn die plenty verkrijgbaar in modelbouwzaken, maar vooral tweedehands zijn ze goed te krijgen, omdat het de standaard grootte was voor RC trainermodellen als de Charter, hoewel daarvoor steeds vaker een 6,5cc wordt gebruikt.