Beginnen met modelvliegen.

@chrisdv:

het verschil in verbruik valt echt verschrikkelijk mee..
Als je tenminste niet in normal vliegt (vaak lineair oplopende gascurve..).
Mooiste is als je in idle up vliegt, liefst met een bijna platte curve

Ik vlieg altijd in idle up met al mn heli's
ik heb voor beide idle up standen bepaald hoe lang ik kan vliegen, en heb dus ook 2 timers op mn zender. Als ik dus in idle 1 ga vliegen, haal ik de linker schakelaar om voor de lange timer, voor idle 2 zet ik de rechter om voor de kortere timer.

Als ik dan op het eind van een vliegdag mn accu's oplaad, zit daar vaak niet meer dan 100 ma verschil in (let wel, dit zijn 2200 mah 3 cel voor mn 450)..
en ik doe ook wel eens een accu hooveroefeningen, en een accu daarna volgas rondknallen.

Vlieg je accu die 5 minuten zoals je altijd doet, maak desnoods een "hoovertijd" en een "rondvliegtijd", dus wat ik doe met mn idle 1 en 2

Bij mn 600 zie ik wel wat verschil in de tank, waarbij veel normale rondvluchten voor minder verbruik zorgt

En qua tijden, 3d vliegers willen voornamelijk vermogen
een vol opgevoerde auto verbruikt ook een tank per kilometer, bij heli's idem
mijn idle 2 geeft een paar extra toeren op de kop, maar zorgt wel meteen voor 1 minuut minder vliegtijd (maar het toerental zakt daarbij wel een stuk minder)

Laatst bewerkt:
Afkortingen?

Vertel, volgens mij tik ik de meeste dingen voluit..

Afkortingen, of ja, de taal van het heli-vliegen. :)

zoals solo pro, idle up, gain, collected pitch, fixed pitch.
Maarja, dat zijn termen die ik nog wel zal leren kennen. :p

+ wat moet je eigenlijk met een pitchmeter, de bladen instellen?

Ik heb ook op men eentje leren vliegen, er zijn er nog veel dat op hun eentje hebben leren vliegen. Als je niets overhaast dan komt het wel goed ;)

Tuurlijk lukt dat, gaat alleen niet altijd even vlot gaan als je wil.

Ik dacht ook dat ik de grote held ging zijn doordat ik van de playstation-generatie ben. Altijd een 'goede' gamer geweest dus dacht dat ik het snel onder de knie ging hebben aangezien ik wist wat elke control deed. (rudder, aileron, ...)
Denk dat men eerste vlucht met moeite 30 seconden geduurd heeft :)

De vriendin haar reactie was dan ook: "hoe, ge zijt al terug?"
*zucht* :D

Heeft elke zender een ander bereik?

Ik bedoel, hoe ver reikt een zender/ontvanger, of staat dat meestal bij de zender in de handleiding ?

Dat staat er nergens in. meeste goede zenders halen wel een meter of 500 met gemak. maar na 250 begin je al een klein stipje te zien en ben je echt niet meer in staat om te sturen hoor...

Tuurlijk kan je jezelf leren vliegen, maar trek alvast een budget voor crashkosten. Helemaal als je (nog) niet weet wat gain, Collective pitch en een pitchmeter is...

Eerst eens inlezen in het materiaal! dat is stap 1. daarna ga je simmen;)

Inlezen doe ik vollop, ik ga niet meteen de lucht in hoor. :)

Ik moet van 0 beginnen,maar het gaat me wel lukken.
Crash-kosten, naja, dat neem ik er wel bij.

De crashkosten hoeft echt niet veel te zijn hoor, ik heb op een maand maar 2 keer gecrasht en dat kwam uit op zo'n dikke 10 euro..

Iemand een gedacht of je met de Futabe 8FG (R6008HS) tussen mode 1 en mode 2 kan schakelen?

Heb denk ik graag het gas links ipv recht. Mode 2 dus?

Voor zover ik weet moet dat gewoon kunnen: in het programma zou je een keuzemenu voor de stick mode moeten vinden, en verder zul je binnenin de zender even de veertjes moeten ombouwen (weet uit mijn hoofd niet of je bij jouw zender die plaat achter de stick units moet omdraaien of dat je echt de veertjes moet losmaken c.q. inhaken) en dan zou het voor elkaar moeten zijn.

Groet, Bert

is idd. geen probleem de t8fg kent 4 modes en is daarnaast vrij toe te wijzen

edit: reset wel de modellen anders schakelt hij niet om of pas het handmatig aan in de kanaal toewijzing
het is een plaatje verwisselen geen veertjes

Bedankt, heb het ondertussen ook al gevonden.

Was maar om ff zeker te zijn, zodat ik niet bedrogen uit kom. ;)

is idd. geen probleem de t8fg kent 4 modes en is daarnaast vrij toe te wijzen

edit: reset wel de modellen anders schakelt hij niet om of pas het handmatig aan in de kanaal toewijzing
het is een plaatje verwisselen geen veertjes

Meen je dat nou???? Moet je bij deze zender de modelgeheugens resetten als je de stickmode wijzigt?

Dat verklaart een hoop, en is gelijk een héél groot nadeel voor beginners:
Ik heb een paar maanden geleden geprobeerd met zo'n zender een heli voor iemand in te vliegen. Hij vliegt op mode 2, ik op mode 1, en we kregen de zender niet omgezet van 2 naar 1....
Nu snap ik waarom, en het houd in dat je niet, zoals bij de meeste zenders, een model in kunt laten vliegen in de ene mode en dan met behoud van instellingen kunt wisselen naar je eigen mode....

Lastig....

Groet, Bert

wat je ook kunt doen is de kanaal toewijzing omzetten daar de zender vrij te programeren is of een leraar kabel gebruiken met een tweede zender op de andere mode.

als je dit vaker gebruikt misschien een kopie model maken er is toch genoeg ruimte met een sdkaart
onder lnk (linkage menu) function kiezen en j2 en j3 verwisselen is voldoende om mode om te zetten danb verwissel je gas en hoogte.

ik heb de eerste keer behoorlijk gezocht omdat t mij ook niet lukte van mode 1 aar 2 te gaan. functies bleven gelijk.

groet, Sam

Bij H/W settings kan ik omschakelen naar mode 1 of 2.
Heb het toch gezelen op een revieuw van de t8fg.

ja dit kan en moet, maar omdat de t8fg vrij toe te wijzen is wordt er bij het aanmaken van een model en de mode keuze een standaard toewijzing geprogrammeerd die vaststaat tot je em wijzigt in het function menu

Laatst bewerkt:
Back