@chrisdv:
het verschil in verbruik valt echt verschrikkelijk mee..
Als je tenminste niet in normal vliegt (vaak lineair oplopende gascurve..).
Mooiste is als je in idle up vliegt, liefst met een bijna platte curve
Ik vlieg altijd in idle up met al mn heli's
ik heb voor beide idle up standen bepaald hoe lang ik kan vliegen, en heb dus ook 2 timers op mn zender. Als ik dus in idle 1 ga vliegen, haal ik de linker schakelaar om voor de lange timer, voor idle 2 zet ik de rechter om voor de kortere timer.
Als ik dan op het eind van een vliegdag mn accu's oplaad, zit daar vaak niet meer dan 100 ma verschil in (let wel, dit zijn 2200 mah 3 cel voor mn 450)..
en ik doe ook wel eens een accu hooveroefeningen, en een accu daarna volgas rondknallen.
Vlieg je accu die 5 minuten zoals je altijd doet, maak desnoods een "hoovertijd" en een "rondvliegtijd", dus wat ik doe met mn idle 1 en 2
Bij mn 600 zie ik wel wat verschil in de tank, waarbij veel normale rondvluchten voor minder verbruik zorgt
En qua tijden, 3d vliegers willen voornamelijk vermogen
een vol opgevoerde auto verbruikt ook een tank per kilometer, bij heli's idem
mijn idle 2 geeft een paar extra toeren op de kop, maar zorgt wel meteen voor 1 minuut minder vliegtijd (maar het toerental zakt daarbij wel een stuk minder)
het verschil in verbruik valt echt verschrikkelijk mee..
Als je tenminste niet in normal vliegt (vaak lineair oplopende gascurve..).
Mooiste is als je in idle up vliegt, liefst met een bijna platte curve
Ik vlieg altijd in idle up met al mn heli's
ik heb voor beide idle up standen bepaald hoe lang ik kan vliegen, en heb dus ook 2 timers op mn zender. Als ik dus in idle 1 ga vliegen, haal ik de linker schakelaar om voor de lange timer, voor idle 2 zet ik de rechter om voor de kortere timer.
Als ik dan op het eind van een vliegdag mn accu's oplaad, zit daar vaak niet meer dan 100 ma verschil in (let wel, dit zijn 2200 mah 3 cel voor mn 450)..
en ik doe ook wel eens een accu hooveroefeningen, en een accu daarna volgas rondknallen.
Vlieg je accu die 5 minuten zoals je altijd doet, maak desnoods een "hoovertijd" en een "rondvliegtijd", dus wat ik doe met mn idle 1 en 2
Bij mn 600 zie ik wel wat verschil in de tank, waarbij veel normale rondvluchten voor minder verbruik zorgt
En qua tijden, 3d vliegers willen voornamelijk vermogen
een vol opgevoerde auto verbruikt ook een tank per kilometer, bij heli's idem
mijn idle 2 geeft een paar extra toeren op de kop, maar zorgt wel meteen voor 1 minuut minder vliegtijd (maar het toerental zakt daarbij wel een stuk minder)
Laatst bewerkt: