Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
As woensdag gaat mijn E2K kist zijn maiden krijgen. Wat een power heeft het motertje. Heeft iemand nog een laatste tip waar ik op moet letten. Ps. Kan ik zelf ook dit vliegtuig werpen zodra deze getrimd is?
Tips... Tja, de eerste keer is het zeker verstandig om iemand anders te laten opgooien. Als de kist eenmaal getrimd is kun je het ook zelf. Het is nogal een beweeglijk kistje, exponentieel op het hoogte roer is geen luxe. Zwaartepunt moet ook kloppen, maar ik neem aan dat je daar wel naar gekeken hebt.
Nog even een vraag. Ik kom niet goed uit met mijn zwaartepunt. Ik moet mijn lipo geheel tegen het motorschot plaatsen en kom dan eigenlijk nog iets te kort. Hebben jullie de motor meer naar voren geplaatst of gekozen voor een andere oplossing. Ps. Ik maak geen gebruik van een ontvanger accu.
Ikzelf heb dit probleem ook met een van de kistjes. Ik heb dat toen opgelost door 50 gr. lood toe te voegen in de neus. Zou me over het beetje extra gewicht niet teveel zorgen maken. Wat ik ook al eens heb gezien is de motor op afstands steuntjes te monteren. Werkt ook.
Frank, dit ga ik ook doen. Ik heb mijn motor op circa 2,5 cm vanaf de romp moeten plaatsen en nog wat lood in de neus moeten plaatsen om de cg juist te hebben. Dit had ik nog nergens gelezen.
Ps ik heb nog een vraag over de koeling van de regelaar. Zou het niet beter zijn als de koelplaat gelijk zou zijn met een opening in de bovenzijde van de romp?
Yep, maar als het goed is kun je die regelaar boven de accu kwijt. Tenminste daar zit ie bij mij met wat klittenband. Ook goed voor het CG.
Hey Gijsber. .. fotootje?
Heb je de rem op de motor aanstaan? Dus als je geen gas geeft staat de propeller stil?
Nee? zet dan maar eens de rem erop en probeer opnieuw.
Staat die er al op dan heb ik geen advies
Goedendag heren,
Zoals wel meerderen onder ons heb ik winter-projectje, een Wasp c2k.
Maar nu heb ik alleen een vraagje omtrent de aandrijving, wat voor een motor zou het er het best doen. .25 kan nogal veel kanten op.
Nu hoeft het geen wedstrijd motor te zijn, een beetje hufter proof zou wel fijn zijn.
Hehe, ik vermoedde al zoiets. Ik zou even goochelen op club 2000, dat is de oorspronkelijke combustion klasse. Dan vind je vast legio info over motoren. Ikzelf vlieg dit kistje elektrisch, gaat ook als een speer.
Ik heb er een met een .25 os ax erop , gaat goed met een 8*6 prop.
Alle gewone .25 motortjes ( ook magnum etc) gaat goed.
In Engeland is dit een populaire klasse.
Even een vraag. Ik heb mijn E2K voorzien van een Turnigy Brushless ESC 85A w/ 5A SBEC. Op aanraden heb ik de rem erop gezet. Nu merkte ik dat de motor geen vermogen meer had (ben ik helaas achter gekomen tijdens het werpen van de kist),
Kennelijk heb ik een instelling gewijzigd tijdens de programmering. Weet iemand de juiste instellingen zodat ik dit niet zelf hoeft uit te zoeken. Onder punt 9 stond 9.9 en dit moet 9.1 of 9.2 zijn en de start is mij ook niet duidelijk. bvd Gijsbert