Beginnend met RC

Zelf vind ik nitro niks. De reden? Minder snel en krachtig als brushless. Vies en vet om te sleutelen. Tering herrie als je ff en afstel rondje wil maken sogtens. Afhankelijk van het weer met afstellen. Kortom meer nadelen als voordelen.

Zelf vind ik nitro niks. De reden? Minder snel en krachtig als brushless. Vies en vet om te sleutelen. Tering herrie als je ff en afstel rondje wil maken sogtens. Afhankelijk van het weer met afstellen. Kortom meer nadelen als voordelen.

Gezien de topicstarter aangeeft een brandstof motor te willen is het discuseren over electro of het afkraken van brandstof overbodig. Overigens wil ik je uitnodigen om het weekend van 4 en 5 mei bij onze NK bij MBC de Sluis in Gouda te komen kijken waar je zult zien dat brandstof ook snel en redelijk schoon is.

Nu weer ontopic!

Even als update..

Ik denk niet dat ik nog echt ga twijfelen tussen nitro/benzine.. Zoals al aangegeven in dit topic door meerdere mensen zal er niet zo veel verschil zijn tussen beide, je zult er zowiezo aan sleutelen, de een misschien meer als de ander, maar dat neem ik er graag bij. Iets terug optimaal instellen <just in case> lijkt me ook super leuk om te doen! :D Dus beide types spreken me aan.

Morgen ga ik langs in een speciaalzaak en ga ik daar nog wat extra uitleg vragen omtrent modellen enzoverder.

Omtrent het electro/verbrandingsmotor verschil: ik wil net iets hebben wat geluid maakt :D Ik heb een grote tuin met een nog groter bos achter het huis + ik ben ook niet van plan om er 's morgens vroeg voor op te staan om te rijden, dus ik zorg er wel voor dat niemand last zal hebben van mij :)

Ik krijg wel nog steeds niet het idee uit mijn hoofd om voor een zelfbouw te blijven zoeken, maar zoals aangehaald is het inderdaad verdomd moeilijk zoiets te vinden, althans volgens mijn bevindingen :S

Vandaar, morgen in de winkel al mijn opties eens overwegen en dan misschien tot een beslissing komen of gewoon een richting waarheen ik wil gaan....

Geweldig dat er zoveel verschillende mensen hier de moeite doen om me op een of andere manier te helpen! Dank jullie wel :D

Net in de Shamrock geweest in Maastricht...

Bouwpakketten zijn echt wel boven mijn budget... Je zit direct aan de 1100 en dan moet je nog extra's rekenen die tot 200-250 kunnen oplopen, dus dat wordt hem niet.

Heb een goede babbel gehad met de verkoper en na afloop ben ik misschien wel een beetje verkocht aan de HPI Trophy 4.6. Iemand van jullie ervaring met dit model? Of misschien betere alternatieven op de markt? Dit model is daar op stock tegen een prijs van 490.

Groetjes!

De trophy is absoluut een leuke auto. HPI is goede kwaliteit en onderdelen zijn ook makkelijk te verkrijgen.
Wel een RTR model maar ook daar zul je genoeg aan moeten sleutelen. :)

Wat voor modellen hadden ze liggen die naar de €1100 gaan ? En is dat wel inclusief alle benodigdheden zoals motor, zenderset en servo's?

De HPI Baja 5B SS bijvoorbeeld is een bouwpakket en super interessant, maar als prijs zit ie aan 1150EUR. Maar dat is dan exclusief radio set, accu, acculader en gas/rem servos.Zou in het totaal rond de 1350-1400 komen volgens verkoper. Dan heb je wel een model met al een hoop getunede onderdelen (uitlaat/vering/assen/dif).

Dat zou me iets te prijzig uitkomen om dan maar voor het plezier af en toe eens te crossen...

Dan is dat alleen gebaseerd op een 1:5 benzine model. Heb je nog verder gevraagd of gekeken?
Veel winkels adviseren alleen maar wat ze kwijt willen op dat moment. :)

Als je zou kijken naar een nette 1:8 truggy of buggy zul je wel rond de €800 uit kunnen komen denk ik zo.
Misschien een mooie Mugen/Losi/X-Ray of iets dergelijks..

Ik zag bijvoorbeeld TLR 8IGHT 3.0 1-8 NITRO TRUGGY, BOUWKIT voor €575.
Alleen moet je daar dan een nette motor en zenderset bij regelen..

Of een

TLR 8IGHT 4.0 RACE 1-8 NITRO BUGGY, BOUWKIT €499

Xray XB8 2015 Specs - 1/8 Luxury Nitro Off-Road Car €599

Dus wat dat betreft zat Roelof best wel goed..
Voor 500 euro heb je al een buggy chassis, voor 150 een zender, servo's en accu, voor nog een 100 kan je al een motor hebben.

Laatst bewerkt:
Het zijn inderdaad prijzige voorbeelden maar de kwaliteit is er ook absoluut naar.
Rijgedrag is ook een heel stuk beter dan van een instapmodel.

Ik heb in de 11 jaar dat ik RC rijdt meerdere truggy's gehad waaronder een Kyosho Inferno ST US Sports en die heb ik later geupgrade naar een Inferno ST-R.
Alleen de gebruikte materialen waren al een stuk beter.
Schokbrekers waren voorzien van TiNi shafts waardoor ze veel soepeler werkten, aandrijfassen die geen dogbones waren maar CVD's, Chassis braces steviger, Top platen die lichter en sterker waren dan die van de US sports.

Op dit moment heb ik een Mugen MBX5T Prospec, zelfde verhaal. Wegligging en rijgedrag is NOG beter dan die van de goed rijdende Inferno ST-R toendertijd.
Gewicht is weer lager. Dat soort dingen zie je wel als je wat meer eraan besteed.

Mijn volgende word een ander merk. Ga tegen die tijd even kijken voor een losi. Traxxas ken ik door en door nu en bevalt opzich prima na de nodige upgrades. Kijken hoe die losi zich houd op 6s.

Btw. Alle schokbrekers zijn bij mij tini zowiezo. Armen allemaal RPM. De assen op allemaal MIP dus die breken niet. Ik denk dat op 6s alle auto op den duur eraan gaan geloven. Dan is het wel fijn dat ik binnen 24 uur vervangende onderdelen heb. Weet niet hoe dat bij mugen en losi zit. Uitzoeken maar..

bevalt opzich prima na de nodige upgrades.
Daar zeg je zelf precies wat er mis is met traxxas volgens velen. NODIGE upgrades.

Als ik nu een 6s Brushless in mijn Mugen zou leggen weet ik gewoon dat alles het aankan zonder er meer geld in te hoeven steken.

Slijtage door het 6s geweld even buiten de discussie gehouden.

heb jij uberhaupt wel eens aan Nitro "geroken" ?, en probeer eens een beetje normaal Nederlands te schrijven .

Een auto uitgevoerd met twin motoren is mooi en gaaf om te horen , afstellen is niet zo moeilijk, en is eigelijk meer een must voor een mooi rally of buggy model ...., maar smaken verschillen , ik denk dat HPI mooie modellen heeft en ook goed mee te sleutelen valt, zelf heb ik aan enige modellen van HPI mogen sleutelen , en dat gaat goed .
Bij elk nitro model hoort nu eenmaal dat je wat moet verdiepen in de nitro motor , qwa afstellen en onderhoud , de rest van de auto blijft hetzelfde qwa onderhoud en afstellen .

even "offtopic" , je bent in een nitro draadje bezig en niet elektro , dus laat de chitchat over elektro maar achter wegen , de TS vraagt en zoekt naar nitro !

Het gaat hier om een Nitro of Benzine model. We praten niet over electro modellen..

Gezien de topicstarter aangeeft een brandstof motor te willen is het discuseren over electro of het afkraken van brandstof overbodig.

even "offtopic" , je bent in een nitro draadje bezig en niet elektro , dus laat de chitchat over elektro maar achter wegen , de TS vraagt en zoekt naar nitro !

Hmmmm.. Ik zie een patroon... :) :) :)

Sorry voor het off-topic gaan.

Back