beginner die twijfelt tussen teveel types

De snelste onroad rtr auto is de sprint flux, gaat ook rond de 100.

Wellicht als je hem achter een trein sleept gaat die 100, maar op eigen kracht gaat die dat niet redden. Sprint is op die snelheden ook totaal niet gebouwt, de riemen vliegen je standaard al om de oren, en de snaarspanner is nu ook niet echt een degelijk systeem. Ik spreek helaas uit ervaring.

Wellicht als je hem achter een trein sleept gaat die 100, maar op eigen kracht gaat die dat niet redden. Sprint is op die snelheden ook totaal niet gebouwt, de riemen vliegen je standaard al om de oren, en de snaarspanner is nu ook niet echt een degelijk systeem. Ik spreek helaas uit ervaring.

Heb jij een sprint 2 dan ?
Bij een sprint is dit wel het geval, maar bij een sprint 2 blijkbaar niet

Ik het nog nergens staan als ik het topic snel door lees.
Daarom even dit antwoord.
In het overzicht staat dat de snelheid met Lipo's erg snel omhoog gaat en dit is ook juist alleen laten hun alleen de gegevens van 3S 11,1V Lipo's zien. Als je voor een 2S 7,4V Lipo's gaat dan zal de snelheid rond de +40 MPH uitkomen. Dus zoals al velen eerder hebben gemeld zeker voor Lipo's gaan.

Ik ben inderdaad ook met nimh begonnen. Toendertijd was ik te bang dat er iets zou gebeuren, en dacht ik dat er te veel risico's aan lipo's zouden kleven.
Heb hier nu mijn eerste lipo's liggen, en het valt allemaal reuze mee. Zolang je er normaal mee omgaat kan er weinig mis gaan.

Nu heb ik nog geen 2S lipo's geprobeerd (die is een aantal dagen vanuit hongkong verstuurd), maar ik stond er echt van te kijken hoeveel power je auto dan krijgt.

En de echte hobbyist komt inderdaad toch bijna wel een keer bij lipo uit. Al is het uit nieuwschierigheid.

heren ,het lezen word er hier niet echt duidelijker op .
de info die de topic starter wil hebben staat hier overal op het forum.
als je een wagen wil kopen kijk eens onder en boven dit topic .
dit zijn de meenst gekochte wagens ,moeten dus redelijk ok zijn .

geef nu ook aan wat je zelf wilt on/of road .

lipo accus zijn prima accu,s beter als nimr ,veilig en als je even doorleest hier op het forum
komt het allemaal goed .

bedenk ook dat een goede lader nog belangrijker is .evenals de zender.

groeten wiebe.

Nee, maar je kan natuurlijk altijd wel een betere kopen ;)
2,4 ghz komt steeds meer in en is veel storingsvrijer en heeft een grtoer bereik
+ dat het een korte antenne heeft

maar met een beetje geluk werkt de traxxas zender ook prima ,
teminste mijn 3 27mhz traxxas zenders wel.
groeten wiebe,

Ik vind eigenlijk wel dat de firestorm beter gebouwd is dan een rustler.
Mijn buurjonge heeft een rustler en heeft al behoorlijk wat stukken gehad.
Een andere vriend heeft de firestorm en die heeft nog niets stuk gehad, de buurjonge kan beter rijden en is voorzichtiger.

Ik vind sowieso dat de firestorm een meer race-baar ontwerp heeft maar als jij enkel gaat bashen is dat natuurlijk lekker onbelangrijk ;-)

Het zijn beiden goede wagens waar je geen spijt van zal krijgen !

Ik vind eigenlijk wel dat de firestorm beter gebouwd is dan een rustler.
Mijn buurjonge heeft een rustler en heeft al behoorlijk wat stukken gehad.
Een andere vriend heeft de firestorm en die heeft nog niets stuk gehad, de buurjonge kan beter rijden en is voorzichtiger.

Ik vind sowieso dat de firestorm een meer race-baar ontwerp heeft maar als jij enkel gaat bashen is dat natuurlijk lekker onbelangrijk ;-)

Het zijn beiden goede wagens waar je geen spijt van zal krijgen !

ik hoor dat bij de beginners steeds meer .en sta eigenlijk een beetje perplex.

ik weet alleen van mijn eigen ervaring dat mijn stampede /slash en de rest echt niet snel stuk is .meestal gaat het te lang goed en had het spul al 5 keer stuk moeten wezen.
misschien is je buurjongen toch niet een zo goede rijder als je denkt ????.

of onderhoud de een hem beter als de ander/rijd er meer mee????

ik zelf kijk de boel na het kopen vaak even na ,
via de forums in usa weet je de misschien zwakke plekken,en kijk ze na of neem maatregelen.
let wel op mensen uit de usa kunnen niks, kijken niks na en vinden altijd een reden op de ander de schuld te geven.
vaak valt het hier wel mee.

groeten wiebe.

Dat zou inderdaad kunnen maar ik ben er toch echt zeker van dat de buurjonge veel kalmer en meer beheerst rijdt.

Het zijn trouwens geen dingen die nagekeken dienen te worden (geen diffs of zo). Bij de rustler breken gewoon sneller dingen. Maar goed, dit kan dan ook weer pech zijn.

Het kan toeval zijn hoor maar als ik moest kiezen zou het toch de firestorm worden.
Of natuurlijk de brushless revo, die vind ik het mooist van allemaal, maar veel te duur.

je hebt het over "dingen die sneller breken"

waarover heb je het dan vraag ik mij af?
shocktowers, ophangingsonderdelen ed?

of heb je het over tandwielen allerhande en diffs enz? want bij de firestorm hoor ik meer problemen op dat vlak...
Dus kan je meer specifiek zijn over de dingen die breken?

Dat zou inderdaad kunnen maar ik ben er toch echt zeker van dat de buurjonge veel kalmer en meer beheerst rijdt.

Het zijn trouwens geen dingen die nagekeken dienen te worden (geen diffs of zo). Bij de rustler breken gewoon sneller dingen. Maar goed, dit kan dan ook weer pech zijn.

Het kan toeval zijn hoor maar als ik moest kiezen zou het toch de firestorm worden.
Of natuurlijk de brushless revo, die vind ik het mooist van allemaal, maar veel te duur.

je hebt het over "dingen die sneller breken"

waarover heb je het dan vraag ik mij af?
shocktowers, ophangingsonderdelen ed?

of heb je het over tandwielen allerhande en diffs enz? want bij de firestorm hoor ik meer problemen op dat vlak...
Dus kan je meer specifiek zijn over de dingen die breken?

Mijn buurjonge heeft al herhaaldelijk iets gebroken aan zijn C-hub vanvoor, ik weet het exacte onderdeel niet.
Het is een ovalen plaatje.

dan had hij nog een klein onderdeel aan de ophangen aan de voorkant, die heeft hij ook in alu moeten zetten omdat het ding steeds stuk ging.

aha voila ;)

ik denk dat je (als je op safety wil spelen) je die stukken beter bij RPM koopt of in alu zet.
Na zo een investering is je rustler denk ik wel goed verstevigd.

Ik ben sowieso van plan om allerlei aluminium ophangingsonderdelen te kopen bij de aankoop van mijn rustler.
Daarbovenop oogt het ook mooier imo.

Mijn buurjonge heeft al herhaaldelijk iets gebroken aan zijn C-hub vanvoor, ik weet het exacte onderdeel niet.
Het is een ovalen plaatje.

dan had hij nog een klein onderdeel aan de ophangen aan de voorkant, die heeft hij ook in alu moeten zetten omdat het ding steeds stuk ging.

nogmaals, kijk uit met aluminium. een aluminium shocktower, gewoon niet aan begginnen. dit buigt om bij en klap, soms nog ongemerkt, maar het buigt wel, en dan ben je veel kwijt,
bedenk ook, bij een klap, de energie moet ergens heen. als het aluminium neit stuk gaat, dan rukt het het bulkead waar het op zit wel kapot. koop daarom dingen die klappen krijgen, die ook een beetje flexibel zijn. zoals kunstof =)

Voor bashen moet je sowieso de armen en shocktowers plastic laten, bij voorkeur RPM.
Bulkhead en caster blocks worden wel altijd alu aangeraden.
Zelf heb ik de steering blocks en rear hub carriers ook alu genomen (allemaal STRC) en tot nu toe geen klagen :)

Back