Als je met de onderstaande of bovenstaande beschrijving geen keuze meer kunt maken weet ik het niet meer.
lol, ewel gow ik heb mijn keuze gemaakt, het wordt de....Rustler! Ik ben 100% overtuigd!
Het ging sowieso al tussen de Rustler en de Firestorm die beiden qua overall eigenschappen nogal aan mekaar gewaagd waren.
Maar ik hoor net iets te veel "klachten" over de diff van de Firestorm, dus kies ik de Rustler.
Ik ben ondertussen véééél forums afgegaan, waaronder het eigen home forum voor de Traxxas owners:
Rustler-Bandit - Traxxas Online Community
Heb daar vooral de foto topic erop nagezien en het is nice indeed.
En uiteraard ook de nodige youtube filmpjes gechecked.
Die rustler ziet er niet alleen betrouwbaar uit, maar in actie was het ook wel WOW.
mijn idee is zeer eenvoudig: zolang je blijft zeggen: hij moet minstens 40mph gaan, ga je niet snel serieus genomen worden. je weet namelijk niet wat je zegt... dit is echt immens hard! dus luister gewoon naar wat men je hier zegt/vertelt. de mensen hier kennen er iets van. geloof hun als ze zeggen dat je daar niet te hard naar moet kijken!
good luck, want ge gaat moge sleutelen!
Verder is sleutelen een belangrijk onderdeel van deze hobby omdat er vroeg of laat toch iets kapot zal gaan, als je hier echt vies van bent zou ik er niet mee beginnen!
@Nard Cox
Thx voor de moeite te doen om een uitgebreide uiteenzetting te maken

Maar ik was er al uit toen je het postte en jouw conclusie heeft mijn keuze voor de rustler alleen maar bevestigd
En over dat sleutelen en mijn initiele afkeer ervoor...
Toen ik daarover mijn terughoudendheid postte in het begin was dat meer een reflex.
Zoals gezegd heb ik ondertss al veel staan googlen, forums gaan zoeken, zelfs manuals gaan downloaden en lezen om een beeld en indruk proberen te krijgen.
Ik denk dat ik het wat overschatte in het begin... Ik ben dus zeker niet vies om te sleutelen
Ik ben wel gewend van in de gewone modelbouw om met kleine stukjes te werken en om precies te werken, ik vind zowaar van mijzelf dat ik een beetje prefectionist ben op dat vlak.
Je moet ergens wel, want half werk is geen werk.
Het grote verschil met RC is dat het natuurlijk wel allemaal mechanisch en sleutelwerk is; dat was wat mij deed "afschrikken" in het begin.
En qua omvang van de delen is het niet zo heel erg verschillend als modelbouw + bijkomend voordeel is dat je hier niet hoeft te schilderen en lijmen

Ook overeenkomstig modelbouw is dat er in de RC wereld (stock en upgrades) telkens (goeie) handleidingen bij zitten...

Deze hobby hebben ze precies heel toegankelijk willen maken voor oud én voor jong. (dat is mijn indruk van die RTR modellen toch)
Dus in die zin is er niet veel verschil, je hebt een plan en je volgt het.
Het is dus niet dat je effectief zelf onderdelen moet gaan maken en speciaal (duur) materiaal moet gaan kopen.
Want ik dacht initieel dat het hele RC gebeuren meer iets was voor de ingenieurs, ontwerpers of mensen met heel veel technische kennis en vooral die over eigen hoogstaand materiaal beschikten
Dus ik denk wel dat ik het zal overleven, en als ik met vragen zit, ik weet waar ik ze kan stellen.

Uit jullie antwoorden blijkt nu al dat menig RC liefhebber hier op het forum gemakklijk zijn weg kan vinden.
aluminium upgrades zijn meer voor de "bling-bling" in plaats, van te breken bij en harde crash, buigen deze om, in beide gevallen hebb je ze dus kapot., meer met aluminium ben je 3 á 4 keer zoveel kwijt. OF je moet aluminium kopen van de beste merken, zoals FLM, en nog wat andere, maar dat kost wel een stuk meer.
plastic upgrades van RPM daarintegen zijn erg goed. ls je iets breekt, en het bestaat in RPM, koop het RPM. het breekt nooit meer, kost niet heel veel meer, en er zit zelfs garantie op als het breekt!
toch zou ik nog voor de rustler gaan, het lijkt mij iets makkelijker qua "sluetelen" en het diff is veel sterker heb ik gehoord. ook zijn echt overal onderdelen te verkrijgen aangezien het een hele populaire auto is.
heel interessant om weten allemaal, thx voor de info p v loon!
Ik wist bijvoorbeeld niet echt afgaand op fotos wat het materiaal is van RPM gezien nogal wat mensen met dit upgraden.
Kunstof, maar precies heel sterk én goedkoop, handig om weten
Maar ik heb nog veel andere (aluminium) upgrade fabrikanten gechecked, kan jij of iemand anders vertellen welke van deze een goeie reputatie hebben? (het soms dure kostplaatje buiten beschouwing gelaten lol)
RCM Home - RCM RC Products, LLC
STRC Welcome to Team STRC
Ook heb ik dit interessant pakket gevonden:
RCM RC Products, LLC Online Catalog
Pro G-10 Carbon Fiber Chassis Kit van RCM
Materiaal als fiberglass en carbon fiber voor je chassis

Ik zou denken dat dit wel top of the bill is?
Ik heb dus op forums veel mooie upgrades gezien, soms echt wel beestig mooi!
Call me a Bling Bling-er, maar I like it