Die lipo die je aangeeft is 1550mAh en 20C. Dat is 31A wat hij kan leveren. Als je op 3S gaat vliegen dan kan dat, maar ik denk als je op 4S gaat, dat deze aan de krappe kant is. Dan ben je beter af met een 2000mAh pakket dat 20C aankan (dat is 40A continu).
Die foto van die F-18 met die regelaar in de ducting, dat is wat ik bedoel. Zo blijft hij heel zeker koel, en hoef je je daar geen zorgen om te maken.
Houd de inlaat van de ducting ook zo schoon mogelijk (geen opstakkels erin). De uitlaat het liefst ook zo schoon mogelijk, maar de regelaar achter de motor schijnt niet veel kwaad te kunnen, want hij zit achter de motor verscholen.
Ik zelf vlieg met 3200 kokam cellen. Deze zijn iets duurder in aanschaf. Maar mijn achterliggende gedacht is, dat als ik een andere motor aanschaf die meer dan die 40A zou trekken. Dan kan ik mijn lipo cellen nog steeds gebruiken, en dat zou dus niet lukken als ik een 2000mAh pakket heb, dan moet ik ook nieuwe cellen als ik meer dan 40A ga trekken.
Je kan ook kiezen om meerdere cellen parallel te zetten. Bijvoorbeeld 4S2P 1500mAh cellen. Dan krijg je 14,8V aan spanning en 3000mAh aan capaciteit. Door van deze pakketten te maken, kan je veel amperage uit een lipo pakket krijgen. En soms zijn pakketten die je parallel aan elkaar koppeld goedkoper dan 1 groot pakket.
Stel je voor een 1s1p van 3000mAh kost 100 euro
En een 1s1p van 750mAh kost 20 euro.
Om dan van die 750mAh ook een totaal van 3000 mAh te krijgen, moet je er 4 parallel zetten. Dan krijg je 4 x 750mAh = 3000mAh en dat kost dan 20 x 4 = 80 euro. Dit scheelt dus 20 euro.
Tevens stel dat je je 1s1p 3000mAh belast met 40 ampere, dan krijgt dat 1e pakket die volledige 40A op zich. Neem je dat 1s4P 750mAh (totaal 3000mAh) pakket. Dan krijgt iederen 1s1p 750mAh pakket maar 10A op zich.
Hopelijk snap je het, maar zo zie je dat er veel mogelijkheden zijn, zelfs met cellen waarvan je van te voren denkt, van dat is te weinig mAh die hoef ik niet, en uiteindelijk heb je misschien een hoger totaal mAh dan dat ene pakket wat je heel veel geld gekost heeft